پیام سپاهان
بهبود 8.7 درصدی کیفیت هوای دو ماهه امسال نسبت به سال قبل
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 9:42:17 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بررسی وضعیت کیفیت هوای استان اصفهان در دو ماهه ابتدای سال 98 و 97 نشان می‌دهد که وضعیت کیفیت هوا در سال 98 نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است.
بابک صادقیان  در خصوص وضعیت کیفیت هوای اصفهان در دوماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به اطلاعات استخراج شده از ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در سطح شهر اصفهان از اول فروردین ماه تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری تعداد روزهای پاک 16 روز، تعداد روزهای سالم 46 روز و تعداد روزهای ناسالم چهار روز بوده است.
وی افزود: بر اساس این آمار باید گفت که روزهای پاک و سالم در دوماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته 8.7 درصد افزایش داشته و همین درصد از تعداد روزهای ناسالم کاسته شده است.

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: همچنین نتایج حاصل از بررسی "میانگین وزنی شاخص کیفی هوا" (در محدوده‌ی AQI 0 تا 100 ) در دو ماهه اول ساری جاری نسبت به زمان مشابه در سال 97 ، بیانگر یکسان بودن این میانگین در محدوده شرایط مطلوب ( پاک و سالم ) است. اما با توجه به وجود 4 روز ناسالم برای گروه‌های حساس در دو ماهه اول سال 97، مجموع میانگین وزنی شاخص کیفی هوا در دو ماهه اول سال 98 با عدد 61 کمتر از میانگین وزنی شاخص کیفی هوا طی این مدت در سال 97 با عدد 65 است. بالاترین شاخص کیفی هوا در سال 98 مربوط به روز 21 اردیبهشت با عدد 95 و کمترین شاخص کیفی هوا مربوط به روز سوم اردیبهشت با عدد 33 است.

صادقیان خاطرنشان کرد: اجرای برخی از فعالیت‌های جزئی مثل برخورد با کوره‌های آجرپزی و یا استفاده مجدد شهرداری از اتوبوس‌های گاز سوز از جمله موارد مهمی هستند که توانسته این کاهش را در سال جاری رقم بزند.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/98307/بهبود-87-درصدی-کیفیت-هوای-دو-ماهه-امسال-نسبت-به-سال-قبل
بستن   چاپ