پیام سپاهان
اینجا همه زورو هستیم/ یکی برای همه، همه برای ایران
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:04:14
پیام سپاهان - اینجا همه زورو هستند، نه اشتباه نگیرید اینجا کمپانی والت دیزنی یا پرده سینما نیست؛ قرار هم نیست فصل بعد زورو یا شوالیه های قهرمان به نمایش گذاشته شود، اینجا خبری از زورو و گروهبان گارسیو و شوالیه های قهرمان که در پی نجات دادن مظلومان هستند، نیست؛ بلکه ایسالن شمشیربازی است که در آن دختران سرزمین آریو برزن همانند تمام قهرمانان این داستان ها خود را برای اعتلای یک نام که ایران است آماده می کنند، آن ها می خواهند در کشور خورشید آفتاب تابان و در سرزمین سامورایی ها با درخشش خود شگفتی آفرینی کنند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، مسابقات قهرمانی آسیا در پیش است و ملی پوشان شمشیربازی بانوان در دو اسلحه سابر وفلوره به دعوت خانواده سرهنگ پور از قدیمی‌های شمشیربازی در آکادمی اصفهان که به یاد و خاطره پسر شمشیربازشان "روزبه" در اصفهان دایر کردند، تمرینات سختی را سپری می‌کنند.
وارد که می‌شوی تمام پیست‌ها پر از دخترانی است که شمشیر به دست در حال تمرین هستند سراغ ملی پوشان را می‌گیرم و بچه‌های آکادمی که در کنار تمرینات خود حواسشان به بازیکنان تیم ملی است گروهی را نشانم می‌دهند که خیلی جدی در حال تمرین هستند، تمرینات سختی که شوخی و خنده نیز گاهی چاشنی آن می‌شود.
با بچه‌های تیم ملی به گفت‌وگو می‌نشینم همگی از شرایط خوب اردوی اصفهان و پیست‌های استاندارد آن می‌گویند، از اشتیاق بچه‌های آکادمی که چگونه تمرینات آن‌ها را نگاه می‌کنند تا بیشتر یاد بگیرند.

اولین مدال شمشیربازی بانوان بعد از انقلاب را گرفتم
الهه قهرمانی هستم، حدود 11 سال است که شمشیربازی در اسلحه فلوره کار می‌کنم و حدود 9 سال است عضو تیم ملی فلوره هستم. از سال 87 جزء 3 نفر برتر رنکینگ کشوری بودم، کسب مقام برنز آسیایی برای بانوان ایران بعد از انقلاب در سال 2015 در کشور امارات برای نخستین بار بهترین مقامی است که به دست آوردم.
الان برای مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن در حال تمرین هستیم و امیدوارم بتوانیم بهترین نتیجه را برای کشورمان به دست آوریم.
به لطف فدراسیون با توجه به اعزام‌های خوبی که داشتیم خیلی از رقبای خودم را از 13 یا 14 سالگی می‌شناسم. برای همین کمی راحت‌تر هستم و تجربه بیشتری دارم؛ اما علم شمشیربازی پیشرفت زیادی کرده است. خیلی تمرین کردیم و امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم.
رقبای اصلی ما ژاپن، کره جنوبی و هنگ‌کنگ هستند، اگر بتوانیم در سطح جهان بیشتر اعزام داشته باشیم، می‌توانیم رنکینگ بهتری داشته باشیم و نتایج خوبی را کسب کنیم.
ما خیلی استعداد داریم و خیلی با اراده تمرین می‌کنیم. فقط امیدواریم که بیشتر اعزام شویم تا بتوانیم رده‌بندی خودمان را ارتقا دهیم.
اردوی قبلی ما هم اصفهان بود، چون سالن بزرگ و با استانداردهای روز است، حس و جو مسابقات را داشتیم و کمی استرس مسابقات را تجربه کردیم، در این شرایط قرار گرفتن کمک بیشتری برای آماده‌تر شدن به ما کرد.
در شهرهای مختلف امکانات در سطوح مختلف وجود دارد و امیدواریم این امکانات بیشتر و شرایط بهتر شود.

اولین مدال‌آور نوجوانان دختر ایران از رقابت‌های آسیا
نجمه سازنجیانم از یزد، حدود 12 سال است اسلحه سابر کار می‌کنم و 10 سال است عضو تیم ملی هستم. بهترین مقام من برمی‌گردد به اولین مسابقات برون‌مرزی که رفتم توانستم اولین مدال تاریخ شمشیربازی را بگیرم و پس‌ازآن موفق شدم مقام سومی را هم در انفرادی و هم‌تیمی در مسابقات نوجوانان آسیا کسب کنم و بعد از نیز مدال‌های دیگری در عرصه بین‌المللی و آسیا کسب کردم.
به دلیل نداشتن بودجه خیلی از مسابقات را نمی‌توانیم شرکت کنیم، کمی ازاین‌جهت رنکینگ ما پایین‌تر می‌آید ولی به نسبت ما خیلی خوب تمرین می‌کنیم و خیلی اختلاف تکنیکی بین ما و رقبایی که در جهان و آسیا داریم، نیست، اگر کره جنوبی و چین را کنار بگذاریم بقیه کشورها را می‌توانیم، ببریم.
چندین سال است در مسابقات شرکت می‌کنیم همه را می‌شناسیم و امیدوارم این دوره بهترین مسابقه ما باشد با توجه به اینکه فدراسیون خیلی حمایت کرده است و مسابقات زیادی ما را اعزام کردند و توانستیم امتیازات خوبی کسب کنیم.
در حال حاضر تیم 6 آسیا هستیم و چنین نتیجه‌ای تابه‌حال در بانوان نداشتیم، امیدوارم در این دوره علاوه بر تلاشی که بچه‌ها دارند کمی هم شانس با ما باشد و موفق باشیم.
چند اردو در تهران داشتیم و این تنها اردوی اسلحه سابر در اصفهان بود. هیچ‌چیزی کم نبود، سالن خوب و مجهز، غذای خوب، جایگاه، همه‌چیز عالی بود.
اگر شهرهای بیشتری در ایران چنین امکاناتی داشته باشند تأثیر زیادی در رشد و پیشرفت شمشیربازی خواهد داشت. شمشیربازی رشته‌ای است که امکانات خاصی لازم دارد، پیست و این سالن همه امکانات خوب را دارد. فکر می‌کنم بهترین سالن ایران باشد، بعدازآن تهران و یزد، البته بقیه شهرها هم در حد بضاعت خودشان خوب هستند.
فدراسیون در حد توان به ما کمک کرده است، سال گذشته برای بازی‌های آسیایی تمام وسایل مورد نیاز را فدراسیون در اختیارمان گذاشت. این وسایل سریع از بین نمی‌رود، در مورد شکستن تیغه‌ها اگر این اتفاق رخ داد، باید بخریم. البته فدراسیون قبل از هر مسابقه ما را تجهیز می‌کند اما اگرنیاز بیش‌ازاندازه بود که خودمان باید تهیه کنیم.

می‌خواهیم رتبه ششمی ایران را ارتقاء دهیم
کیانا باقرزاده ام و حدود 10 سال است در اسلحه سابر در رشته شمشیربازی فعال هستم، در حال حاضر اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که در توکیو است قرار داریم. 24 خردادماه این مسابقات در ژاپن آغاز می‌شود و ما 21 عازم توکیو می‌شویم. مسابقات قاره‌ای امتیاز بالایی در رنکینگ جهانی دارد و ما چند ماه است اردوهای متوالی را سپری می‌کنیم. رتبه تیم شمشیربازی دختران ایران در آسیا جایگاه ششم است که بهترین رنکینگ تاریخ شمشیربازی ایران است.
سال گذشته من و نجمه سازنجیان در مسابقات چین توانستیم در جمع 64 نفر برتر قرار گیریم و این اولین باری بود که دختران شمشیرباز ایران مستقیم به جمع 64 نفر راه پیدا می‌کردند. نجمه سازنجیان سال قبل برای اولین بار توانست جز 8 نفر برتر آسیا قرار گیرد.
شمشیربازی به‌گونه‌ای است که وزن و رده سنی خاصی ندارد. در هر مسابقه‌ای بیش از 60 نفر شرکت می‌کنند که شاید 30 نفر از آن‌ها جز برترین‌های دنیا هستند. تیم‌های کره جنوبی، چین و ژاپن از تیم‌های قوی آسیا هستند. مسابقات آسیایی در رنکینگ جهانی اعتبار بالایی دارد و رقبای جهانی ما در آسیا هم حریف ما هستند.
آن‌ها همچنان تمرین می‌کنند و صدای چیلک چیلکی که از برخورد شمشیرهایشان بلند می‌شود آن‌ها را به رؤیایی که دوست دارند می‌برد، رؤیایی که جز بالا بردن پرچم وطن و قرار گرفتن بر روی سکو چیز دیگری نیست.

انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98312/اینجا-همه-زورو-هستیم--یکی-برای-همه،-همه-برای-ایران
بستن   چاپ