پیام سپاهان
داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در اصفهان 16 درصد کاهش یافت
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:29:52
پیام سپاهان - اصفهان - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در اصفهان گفت: شمار داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 98 نسبت به سال گذشته در این استان 16 درصد کاهش یافت.

آزمون کارشناسی ارشد سال 98 روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 خرداد همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
محمدرضا ایروانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 43 هزار و 728 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 در استان اصفهان شرکت می‌کنند که از این تعداد 53 درصد زن و 47 درصد مرد هستند.
وی با بیان اینکه این آزمون در 10 حوزه امتحانی در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، شاهین شهر و گلپایگان و در 6 گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیشترین این داوطلبان یعنی 33 هزار و 257 نفر در پنج حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان یعنی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، معارف قرآن و عترت و غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی حضور می‌یابند.
ایروانی اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 98 از روز دوشنبه، بیستم خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند تا بیست و دوم خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت خود را چاپ کنند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در اصفهان گفت: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد استان (به جز شهرستان کاشان) از صبح روز سه شنبه تا صبح روز جمعه 24 خرداد در دانشگاه اصفهان فعال است.
وی با بیان اینکه کارنامه همه داوطلبان اواسط تیر امسال منتشر می‌شود، اضافه کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 97 در دهه سوم شهریورماه 98 اعلام خواهد شد.
تعداد داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 در استان اصفهان حدود 52 هزار نفر بود که نسبت به سال 96 بیش از 15 درصد کاهش داشت.
آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 98 در 132 کدرشته و اولین مرحله بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در 24 کد رشته در روزهای پنجشنبه (صبح و بعد از ظهر) بیست و سوم و جمعه (صبح) 24 خرداد همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
اصفهان با حدود 280 هزار دانشجو در 180 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.
3011/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98314/داوطلبان-آزمون-کارشناسی-ارشد-در-اصفهان--16-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ