پیام سپاهان
/پایان نامه/
اجرای برنامه درسی پنهان و کاهش گرایش نوجوانان به اعتیاد
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 12:06:16
پیام سپاهان - نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد اجرای برنامه های درسی پنهان در مدارس در راستای کاهش خطرات و لغزش‌های نوجوانان در گرایش به اعتیاد نقش معناداری دارد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، رسول ذوالفقاری زاده- دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی در پایان نامه خود به " بررسی برنامه‌ درسی پنهان از منظر ادراکات دانش‌آموزان در زمینه اعتیاد، محرک‌ها و روان‌گردان‌ها در مدارس مقطع دوم شهر اصفهان" پرداخت.
امروزه انتقال و پرورش ارزش‌ها در نظام‌های تعلیم و تربیت از جمله آموزش و پرورش حایز اهمیت است. بنابراین در راستای حفظ ارزش ها و سلامت جامعه، آموزش مستمر و فرآیند آگاهی بخشی نوجوانان از طریق برنامه های درسی پنهان در محیط مدرسه میسر است. 
این تحقیق با هدف بررسی برنامه‌درسی پنهان از منظر ادراکات دانش‌آموزان در زمینه اعتیاد، محرک‌ها و روان‌گردان‌ها در دبیرستان‌های دولتی شهر اصفهان انجام گرفت. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی است. 
در این تحقیق، 710 نفر از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر اصفهان درسال تحصیلی 1397-1396 انتخاب و با روش نمونه گیری چند مرحله ای برگزیده شدند. برای بررسی روایی ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، از روش روایی صوری و محتوایی و برای تعیین پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است.
نتایج این پژوهش نشان داد اجرای برنامه های درسی پنهان در مدارس مقطع دوم متوسطه شهر اصفهان در راستای کاهش خطرات و لغزش های نوجوانان در گرایش به اعتیاد معنادار است.
به گزارش ایسنا، این پایان نامه به راهنمایی سید احمد مدنی در دانشگاه کاشان دفاع شد.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98319/اجرای-برنامه-درسی-پنهان-و-کاهش-گرایش-نوجوانان-به-اعتیاد
بستن   چاپ