پیام سپاهان
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان:
آبِ کشت غله کشاورزان اصفهان تا پایان خرداد بسته می‌شود
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 13:33:54
پیام سپاهان - دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: قرار است از 25 تا 30 خرداد ماه در یک شیب ملایم آب کشت غله بسته شود و تا پایان خرداد ماه نیز برنامه توزیع آب تابستان از سوی وزارت نیرو اعلام شود.
اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اشاره به آخرین زمان جریان زاینده رود جهت تحویل حقابه کشاورزان، اظهار کرد: روز گذشته جلسه کمیته 15 نفره در اصفهان برگزار شد و با توجه به کشت دیرهنگام غله مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، نیاز آبی کشاورزان همچنان ادامه دارد.
وی افزود: براین اساس قرار شد از 25 تا 30 خرداد ماه در یک شیب ملایم آب کشت غله بسته و تا پایان خرداد ماه نیز برنامه توزیع آب تابستان از سوی وزارت نیرو اعلام شود.
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: این حقابه برای کشت غله کشاورزان غرب و شرق اصفهان بود و مطابق مصوبه کمیته 15 نفره، وزارت نیرو تا پایان خرداد ماه باید برنامه خود را برای کشت صیفی و درختان اعلام کند و اگر وزارتخانه تا آن زمان اقدامی نکرد تصمیمات جدید در این کمیته اتخاذ خواهد شد.
وی با بیان اینکه به گفته شرکت آب منطقه ای حدود 500 میلیون مترمکعب برای حقابه کشاورزان رهاسازی شده است، اظهار کرد: متاسفانه بخشی از آب در مسیر پِرت و یا برداشت شده است و بنابر اعتقاد کشاورزان تمام این آب به مقصد نرسیده است.
امینی با اشاره به اینکه وزارت نیرو حق فروش میزان آب بین حوضه ای را ندارد چرا که این آب متعلق به پایداری سیستم و محیط زیست است، افزود: کشاورزان تقاضا دارند مقدار آب بین حوضه ای و میزان پرت آب از سوی شرکت آب منطقه ای مشخص شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد اراضی شرق اصفهان زیر کشت غله رفته است.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98339/آبِ-کشت-غله-کشاورزان-اصفهان-تا-پایان-خرداد-بسته-می‌شود
بستن   چاپ