پیام سپاهان
20 فیلم خارجی در مهمترین رویداد فرهنگی اروپا در اصفهان اکران می شود
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 7:44:23 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: 20 فیلم برجسته دنیا در مهمترین رویداد فرهنگی اروپا در اصفهان و هشت شهر کشور اکران می شود.

محمد علی جعفری روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این فیلم‌ها در سینماهای هشت شهر ایران شامل اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران، بابل و شیراز به نمایش در می‌آید.
وی با بیان اینکه اکران فیلم‌ها از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان است، افزود: این فیلم‌ها در پردیس سیتی سنتر اصفهان تا 28 خرداد سال جاری نمایش داده می‌شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار داشت: این برنامه کار مشترکی از گروه سینمایی هنر و تجربه و اوینیک ایران "مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا" است که از 18 خرداد با حضور مقامات ایرانی و رئیس اوینیک تهران سفرای کشورهای اروپایی، فیلمسازان و کارگردانان ایرانی و اروپایی در خانه هنرمندان ایران در تهران افتتاح شد.
جعفری با اشاره به بخش جنبی این برنامه‌های هنری تصریح کرد: در این راستا پنج کارگاه با حضور تهیه کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: هفته فیلم اروپا در ایران مهمترین رویداد فرهنگی اروپا در ایران است که هر ساله برگزار می‌شود.
در سومین دوره هفته فیلم اروپایی ٢٠١٩ که از 18 لغایت 27 خردادماه برگزار می‌شود، 20 فیلم برجسته اروپایی در سینماهای هشت شهر ایران شامل اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران، بابل و شیراز به نمایش در می‌آید.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98377/20-فیلم-خارجی-در-مهمترین-رویداد-فرهنگی-اروپا-در-اصفهان-اکران-می-شود
بستن   چاپ