پیام سپاهان
دمای هوا نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است؟
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 10:01:56
پیام سپاهان - دمای استاندارد با دمای احساسی متفاوت است. این دمای احساسی در شرایط غیر استاندارد حس می‌شود و با دمای استانداردی که در دومتری سطح زمین و در سایه سنجش می‌شود متفاوت است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، گفت: افزایش دما در روزهای اخیر به دلیل نفوذ توده پرارتفاع جنب هاره‌ای بر منطقه دما در کل کشور افزایش داشته است و از سه شنبه هفته گذشته اطلاعیه صادر کردیم که هوا گرم می‌شود. 
فاطمه زهرا سیدان افزود: در حال حاضر خرداد رو به اتمام است و دمای بالای هوا، مسئله غیر استانداردی نیست، البته در این خصوص باید به طور بلند مدت و در مقایسه با سال‌های گذشته این برآورد و قضاوت انجام شود، ولی به هرحال مشکل بزرگی در حال حاضر وجود ندارد.
وی ضمن اشاره به اینکه دمای احساسی و دمای استاندارد دو معقوله جدا هستند، گفت: دمای استاندارد، با معیارها و در شرایط استاندارد در فاصله 2متری سطح زمین توسط دماسنج‌های حرفه‌ای و با استاندارد جهانی در سایه اندازه‌گیری می‌شود.
این کارشناس هواشناسی گفت: این در حالی است که دمایی که افراد در شرایط غیر استاندارد اندازه‌گیری و تجربه می‌کنند متفاوت است. دما در سطح زمین، در نزدیکی انرژی زمین، روی آسفالت‌های در معرض تابش آفتاب، از شرایط استاندارد اندازه‌گیری دما است.
سیدان با اشاره به همین توضیحات افزود: در حال حاضر هیچ مورد ضروری و غیر عادی گزارش نشده است، اما اگر بخواهیم بگوییم امسال از سال گذشته گرمتر است، باید منتظر اتمام تابستان و ثبت دمای کل این فصل بمانیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98385/دمای-هوا-نسبت-به-سال-گذشته-کاهش-چشمگیر-داشته-است؟
بستن   چاپ