پیام سپاهان
عابدی:
رییس ستاد احیای زاینده‌رود، معاون اول رییس جمهور باشد/وزارت نیرو متهم اصلی است
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 11:12:02
پیام سپاهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از رییس جمهور خواسته‌ایم که یک کمیسیون مستقل تشکیل دهد به صورتی که رییس این ستاد حداقل معاون اول رییس جمهور و دبیری آن بر عهده استاندار اصفهان باشد تا بتوانند دلسوزانه به مشکلات حوضه زاینده‌رود رسیدگی کنند.
حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص نامه نمایندگان استان اصفهان به رییس جمهور برای رسیدگی فوری به مسئله احیای زاینده‌رود، اظهار کرد: در این نامه چند نکته را به رییس جمهور یادآور شدیم، اول اینکه 98 درصد زاینده‌رود در منطقه استان اصفهان قرار گرفته است و 97 درصد جمعیت نیز در این ناحیه قرار دارد، اما متأسفانه 100 درصد خسارات در این مدت به اصفهان وارد شده است و استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری تحت تأثیر خشکسالی زاینده‌رود قرار نگرفته‌اند.
وی در همین خصوص افزود: این مشکلات و خشکی زاینده‌رود به دلیل برنامه‌ریزی غلط وزارت نیرو است. حالا که پس از سال‌ها هیئت دولت به درخواست ما جواب مثبت داده است و تصویب کرده‌اند که ستاد احیای زاینده‌رود را تشکیل دهند، امور را به متهم اصلی که وزارت نیرو است واگذار کرده‌اند و به خوبی می‌دانیم ساز و کارهایی که وزارت نیرو مطرح می‌کند مانند ساز و کارهای گذشته‌اش ناموفق خواهد بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: این ساز و کارها ناموفق است مگر اینکه نظرات کارشناسی استانی را در نظر بگیرند و به این نظرات بها دهند. بر همین اساس از رییس جمهور خواسته‌ایم که یک کمیسیون مستقل تشکیل دهد به صورتی که رییس این ستاد حداقل معاون اول رییس جمهور و دبیری آن بر عهده استاندار اصفهان باشد تا بتوانند دلسوزانه به مشکلات حوضه زاینده‌رود رسیدگی کنند.
عابدی ادامه داد: بنابراین هر طرحی که خارج از این موارد ذکر شده باشد مورد تأیید نمایندگان استان اصفهان نخواهد بود، از طرف دیگر ما به دنبال تضعیف نهادهای قبلی مانند شورای عالی آب و شورای توزیع عادلانه آب زاینده‌رود نیستیم و خواهان پا برجایی آن نهادها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که از ستاد احیای زاینده‌رود انتظار داریم تشکیل یک ستاد قوی و پیگیر برای اجرای مصوبات شورای عالی آب و مصوبات شورای توسعه زاینده‌رود است. تمام نمایندگان استان اصفهان این نامه را امضا کرده‌اند و اگر کسی هم امضا نکرده باشد به این دلیل است که در لحظه امضای این نامه، نماینده مورد نظر در دسترس نبوده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم خبر خوش شروع به کار ستاد احیای زاینده‌رود قبل از سفر رییس جمهور به اصفهان داده شود.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/99378/رییس-ستاد-احیای-زاینده‌رود،-معاون-اول-رییس-جمهور-باشد-وزارت-نیرو-متهم-اصلی-است
بستن   چاپ