پیام سپاهان
نماینده مردم اصفهان در مجلس:
اوقاف عنایت ویژه به آستان علی بن محمد باقر اردهال داشته باشد
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 11:12:11
پیام سپاهان - کاشان - نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید به ضرورت همت مضاعف مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه گفت: اوقاف عنایت ویژه به آستان علی بن محمد باقر اردهال کاشان داشته باشد.

حجت الاسلام احمد سالک در حاشیه سفر خود به کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: منطقه اردهال کاشان به واسطه وجود پربرکت امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه این امامزاده یکی از امامزاده‌های واجب التعظیم در کشور است و رهبر معظم انقلاب نیز به این امامزاده واجب التعظیم ارادت خاصی دارند.
وی با بیان اینکه امامزاده‌های کشور قطب فرهنگی اسلام ناب محمدی (ص) هستند، افزود: مردم که در این اماکن تردد دارند، اگر با دست خالی می آیند باید با دست پر برگردند و لازمه تحقق این مهم انجام اقدامات و امور فرهنگی است به نحوی که یک بسته فرهنگی مختصر در اختیار زائران قرار داده شود که این موضوع همت مسئولان فرهنگی را می‌طلبد.
معرفی امامزاده علی بن باقر به نسل سوم و چهارم انقلاب
نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن تاکید بر شناساندن امامزاده علی بن امام محمد باقر به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب ابراز داشت: این امامزاده واجب التعظیم چندین سال در این منطقه به اقامه نماز جمعه و جماعت پرداختند و بر همین اساس محبوبیت فوق العاده ای در میان مردم پیدا کردند و این موضوع باعث عصبانیت حکومت زمان و صدور قتل امامزاده علی بن امام محمد باقر شد.
وی با بیان اینکه تاریخ پر ماجرای اسلام ناب بهترین منبع و ذخیره گسترش فرهنگ ناب است، گفت: لازم است تا ارتباط مردم با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقویت شود و هر چه این ارتباط قوی باشد ضمانت اجرایی تداوم انقلاب اسلامی نیز بیشتر می‌شود به نحوی که اگر این امامزاده قطب فرهنگی شناخته شود بدون شک سخن از آرمان‌های امام راحل و اهداف رهبر معظم انقلاب به پیش می‌آید.
ورود اوقاف به ساماندهی خیران بقاع متبرکه
سالک با بیان اینکه اوقاف باید بر روی آستان علی بن امام محمد باقر (ع) عنایت ویژه ای داشته باشد، گفت: بدون شک خیران زمانی که لازم باشد قدم در پیش می‌گذارند و بر همین اساس در این شرایط اداره اوقاف باید در این عرصه ورود پیدا کرده و خیران را ساماندهی کند در حالی که دولت با دارا بودن مشکلات عدیده نمی‌تواند زمان زیادی را صرف توسعه بقاع متبرکه کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/99380/اوقاف-عنایت-ویژه-به-آستان-علی-بن-محمد-باقر-اردهال-داشته-باشد
بستن   چاپ