سرپرست دانشگاه فرهنگیان:
تربیت معلم با کیفیت جزو منافع ملی است
علمی
بزرگنمايي:
سپاهان نیوز - سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تربیت معلم با کیفیت در تراز نظام و با شایستگی جزو منافع ملی به حساب می آید.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمود مهرمحمدی در شانزدهمین اجلاس سراسری سرپرستان مدیریتهای استانی، پردیسها و واحدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان در اصفهان اظهار کرد: دانشگاه باید تبدیل به تاج نظام شود و باید شاهد کارایی، شکوه، اقتدار و درخشش دانشگاه فرهنگیان در نیل به اهدف نظام باشیم.
وی افزود: قدر لحظه لحظه فرصتها را بدانیم و از هیچ کوششی فروگذار نکنیم تا بتوانیم مسئولیتهای سترگی را که در اختیارمان است انجام دهیم. شعار اجلاس امسال "دانشگاه فرهنگیان در افق چشم انداز؛ نماد بالندگی، مظهر یادگیرندگی" است که شعارها با دقت و با عنایت به معنا و پیامی که برای مجموعه ایجاد میکند، انتخاب می شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تربیت معلم با عنوان عرصه اجتماعی مطرح است، اضافه کرد: سمپوزیوم تلاش ویژهای است برای بالابردن سطح سواد و بینش معلمان و ما نیازمند گفت وگو در سطح جهانی هستیم. تبادل تجربیات در سطح بین المللی با توجه به معیارهای هر کشور میتواند موجب بالندگی شود.
مهرمحمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان در عین آموزش دادن باید به صفت یادگیرندگی نیز مزین باشد و در غیر این صورت از شایستگی و توانمندی برخوردار نخواهند بود.
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان حتما باید خود به نهادی تبدیل شود که در تب و تاب یادگیری است و این به معنی زنده بودن دانشگاه است. نباید تصور کنیم که به درجهای از بلوغ و توانمندیهای علمی رسیدهایم که دیگران باید زانوی تلمذ جلوی ما بگیرند. نیازمند قد کشیدن هستیم و در سایه این قد کشیدن نیز باید به آموزش دیگران نیز همت کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: ساختار استانی بر اساس مصلحت و منافع مدیریت استانی پایه گذاری شد و تجارب نهادها و دانشگاههای مشابه را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مدیران استانی شکل بگیرند.
مهرمحمدی با بیا اینکه مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حدود هزار پست دارد که میتوان این میزان را به زیر 300 پست کاهش داد، افزود: الگوی مدیریت منطقهای نیز به دنبال کاستن پهنای ساختار سازمانی و افزایش پویایی دانشگاه فرهنگیان است و در برخی از دانشگاههای کشور وجود دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در تربیت معلم کشور آیا می توان به مدل اجرایی ساختار تربیت معلم تغییری وارد کرد؟ این موضوع قصه پرغصه ای است و باز شدن این بحث ممکن است واکنش های مخالف جدیای را ایجاد کند. تربیت معلم با کیفیت در تراز نظام و با شایستگی جزو منافع ملی به حساب میآید و برنامه ریزی هایی خواهیم کرد تا خروجی آن معلم با کیفیت باشد.
مهرمحمدی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی طبق منویات رهبری باید انجام گیرد، اظهار کرد: توسعه کمی یعنی دانشگاه فرهنگیان بتواند به 100 درصد نیازهای پایدار آموزش و پروش پاسخ دهد. این موضوع و این معنی با منویات مقام معظم رهبری منافاتی ندارد.
وی با بیان اینکه منابع موجود را باید هوشمندانه مصرف کرد، ادامه داد: سالیانه 300 -400 میلیارد تومان بودجه هزینه میشود، می توان به گونه ای بودجه را مصرف کرد که معلم با کیفیت تربیت شود به شرطی که بتوان ساختارهای دانشگاه فرهنگیان را بهینه کرد.
کد خبرنگار: 13017
انتهای پیام
-
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۴۰ AM
-
۱۲۱ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/13440/