پیام سپاهان

آخرين مطالب

مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان:

مردم مجاهد افغانستان هیچ وقت جمهوری اسلامی را تنها نمی گذارند سیاسی

مردم مجاهد افغانستان هیچ وقت جمهوری اسلامی را تنها نمی گذارند
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان -مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان گفت: آنچنان که مردم ایران چهار دهه در کنار مردم مجاهد افغانستان بودند ما نیز هیچ وقت این نظام را تنها نخواهیم گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید عبدالفتاح حسین پور ظهر دوشنبه در جلسه ای که به اهتمام موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در بین مهاجرین و انصار شهر کاشان برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال 57 حادثه مهمی در افغانستان اتفاق افتاد که باعث از هم پاشیدگی شوروی و به وجود آمدن جغرافیای سیاسی جدید شد، اظهار داشت: با این رخداد شوروی به زباله دان تاریخ رفت و 15 کشور آسیای میانه به آزادی رسیدند.
وی ادامه داد: کمونیست ها کودتایی را به پشتیبانی بورشوی سابق در افغانستان به راه انداختند با این شعار « نان، لباس و مسکن» که شعار جذابی بود.
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان تصریح کرد: این شعار فریبنده تعدادی از بزرگان را فریفته خود ساخت.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد مهم، بزرگان، طلاب، روشنفکران فریفته این شعار شدند، تصریح کرد:اما پرده از چهره واقعی اینها کنار رفت و به دین و مذهب اهانت کردند.
حسین پور گفت: مردم متدین افغانستان اعم از شیعه و سنی به این نتیجه رسیدند که علیه اینها باید قیام کنند.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط زمینه قیام فراهم شد، افزود: در مناطق مرکزی زمینه فراهم شد اما در نیمه دوم سال 1357 حادثه مهم تر اتفاق افتاد و در ایران در 22 بهمن پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان ادامه داد: شعار حمایتی که از طرف جمهوری اسلامی داده شد مردم جهان و شیعیان را به وجد آورد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مناطق افغانستان نیز آزاد شد.
وی با بیان اینکه احتمال این قضیه بود که مردم افغانستان دست به قیام همگانی بزنند اما پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این مسئله را سرعت بخشید و امام خمینی (ره) نیز اعلام حمایت از خیزش افغانستان کردند، گفت: شوروی در این شرایط به این فکر افتاد که بچه ناخلفش در افغانستان رو به سکوت می رود و باید افغانستان را اشغال کند که دی ماه 58 شوروی کشور افغانستان را اشغال کرد.
حسین پور بیان داشت: بعد از اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ شوروی، مردم مسلمان ایران وارد افغانستان شدند و در کنار مردم افغانستان ماندند که این به برکت انقلاب اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه در آن زمان حکومت وقت شوروی و امریکا دست به دست هم می دهند و حکومت طاغوت هم از سویی در ایران از بین رفته است، گفت: اما در نهایت شوروی و امریکا به این نتیجه رسیدند که این انقلاب نه طرفدار شوروی است و نه امریکا.
حضور مردم افغانستان در ایران مفید است
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان با اشاره به اینکه منافع امریکا و شوروی در خطر افتاده بود و در صدد از بین بردن انقلاب اسلامی بودند، گفت: با این روند امریکا در پی تحریک صدام برآمد تا قلب جهان مستضعفان را مورد حمله قرار دهد.
وی ادامه داد: امام دستور می دهند برای همه مسلمانان جهان واجب است که سنگرها را پر کنند و ده ها هزار افغانستانی طلبه و غیرطلبه به سمت جبهه ها سرازیر می شوند ما اکنون سه هزار شهید افغانستانی و به همین تعداد هم جانباز داریم.
حسین پور گفت: ای کاش می شد این مطلب بزرگ را برای مردم ایران تفهیم کنیم که حضور مردم افغانستان در ایران مفید است.
وی در این راستا افزود: همچنین، هنوز ده ها بسیجی از ایران در کنار مردم افغانستان هستند.
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان با اشاره به اینکه طرفدار انقلاب اسلامی تنها مسلمان نیستند بلکه مسیحیان و یهودیان نیز از حامیان این انقلاب در همه جهان هستند، افزود: تاریخ انقلاب باید بازخوانی شود زیرا به نتایج مثمرثمری خواهید رسید.
وی گفت: بسیاری از رزمندگان افغانستانی در دفاع مقدس ایران پادگان داشتند و مورد اعتماد نظام بودند اما ما خود این را فراموش کرده ایم و نتوانستیم این موضوعات را برای مردم تفهیم کنیم.
حسین پور تصریح کرد: آنچنان که مردم مسلمان ایران چهار دهه در کنار مردم مجاهد افغانستان بودند ما نیز هیچ وقت این نظام را تنها نگذاشته ایم و نخواهیم گذاشت.
وی با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی و حمله داعش،‌ افغانستانی ها مجاهدت کردند چراکه ما همه با هم هستیم و ایرانی و افغانستانی فرقی با هم ندارند، اظهار داشت: در مواقع حساس هرگاه از سوی ولایت به ما دستور داده شده است ما بوده ایم و هستیم.
قدرت ایران ناشی از قدرت مرجعیت دینی،‌ روحانیت و ولایت فقیه است
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان ادامه داد: برخی دوستان از دو طرف بی انصافی می کنند اما این انقلاب ادامه انقلاب پیامبر (ص) و امام حسین (ع) است و چنین انقلابی را روی کره زمین سراغ نداریم.
وی افزود: بیشتر مردم ایران از مجاهدت افغانستانی ها خبر ندارند و اکثر مردم افغانستان هم از مجاهدت های ایرانی ها در افغانستان خبر ندارند.
حسین پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، جهانی و شعار آن حمایت از مستضعفان جهان بود و برای همین است که یک خانم افریقایی به ایران می آید و می گوید، که من می خواهم مسیح زمان را ملاقات کنم، اظهار داشت: امیدواریم،‌ انقلاب اسلامی ایران در ادامه انقلاب حضرت مهدی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه تبعیت از رهبری الهی اولین درس این انقلاب است، گفت: قدرت ایران ناشی از قدرت مرجعیت دینی،‌ روحانیت، ولایت فقیه، دین و مکتب است.
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان افزود: در دنیا کسی جرات ندارد علیه امریکا حرف بزند اما ایران می تواند چنین کاری را بکند، چون قدرت الهی پشتیبان آن است.
وی با تاکید بر اینکه با جرات می گوییم که ما به خاطر دین شهید دادیم و ما ولایت فقیه را قبول داریم، تصریح کرد: به همین دلیل نیز ما اینهمه فداکاری کردیم چراکه جمهوری اسلامی به خاطر قدرت الهی می تواند تحول ایجاد کند و در برابر ابرقدرت ها بایستد و به آنها تودهنی بزند.
حسین پور با ابراز اینکه حضور آگاهانه مردم در صحنه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: ما در افغانستان یک میلیون و نیم شهید در زمان دفاع مقدس علیه شوروی سابق دادیم اما چند نفر از آنها را می شناسید.
وی گفت: ما امسال در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتیم که از خانواده شهدای جهاد مقدس علیه شوروی بازدید کنند اما در هر خانواده شهید که رفتیم وقتی سراغ زمان و مکان شهادت شهدا را گرفتیم اطلاعی نداشتند و ما متاسفم شدیم.
مردم افغانستان باید شهدای خود را بشناسند
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان افزود: اما مردم ایران شهدای خود را فراموش نکرده است و برای همین ذلیل نمی شوند اما هر مردمی که به شهدای خود پشت کنند ذلیل می شوند.
وی با بیان اینکه نمونه بارز آن شهادت شهید حججی بود، در ادامه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد شهید حججی فرمودند که «شهید حججی حجت را تمام کرد».
حسین پور خطاب به مردم افغانستان گفت: شهدای خود را دریابید و از آنها کمک بگیرید.
وی ادامه داد: فرهنگ انقلابی بودن دیگر درس این انقلاب است.
مسئول موسسه فرهنگی اهل البیت علیهم السلام در ایران و افغانستان اضافه کرد: نقش مرجعیت، نقش رهبری واحد در بیداری اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب در این بیداری بسیار بارز است.
وی با اشاره به اینکه ترسیم خط مقاومت در دنیا از سوی رهبر معظم انقلاب از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، افزود: هرکه علیه امریکا و استکبار است در خط مقاومت است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/20823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...