پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان:

اصفهان نتوانسته است از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده استفاده کند سیاسی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تصریح کرد: اصفهان آنگونه که شایسته است نتوانسته از قراردادهای خواهرخواندگی خود با 14 شهر جهان استفاده کند و استفاده از این ظرفیت ها مستلزم تغییر رویکرد مسئولان و دست اندرکاران ذیربط است.
اصفهان با شهرهای شیان چین، کولامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، ست پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.
" علیرضا سالاریان " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای تقویت و بهره برداری از قراردادهای منعقد شده بین اصفهان و شهرهای خواهر خوانده جهان باید دیپلماسی این استان بیش از پیش تقویت و فعال شود.
وی افزود: رفت و آمد و تبادل نظر با هیات های مختلف شهرهای خواهرخوانده در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی می تواند به ارتباطات بیشتر اصفهان با شهرهای خواهرخوانده منجر شود اما متاسفانه در شرایط کنونی آنگونه که انتظار می رود این مهم تحقق نیافته است.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اینکه تقویت ارتباطات با شهرهای خواهر خوانده به توسعه و پیشرفت استان کمک خواهد کرد، گفت: برقراری ارتباطات بین الملل و تبادل اطلاعات در زمینه های علمی، اقتصادی، اجتماعی، هنری و فرهنگی با شهرهای خواهرخوانده تاثیر بسزایی در بهره برداری از ظرفیت های طرفین دارد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال، احداث باغ پرندگان، باغ گل ها و باغ پروانه های اصفهان پس از دیدار یک هیات اصفهانی از مالزی که در زمان تصدی اسحاق جهانگیری بر استانداری اصفهان الگو برداری و احداث و راه اندازی شد و در دهه 70 نیز در راستای عقد خواهرخواندگی کوالامپور و اصفهان برج مخابرات مالزی توسط هنرمندان اصفهان به سبک معماری ایرانی - اسلامی کاشی کاری شد.
سالاریان با اشاره به اینکه شهردار و شورای شهر اصفهان نیز رویکرد خوبی نسبت به استفاده از قراردادهای خواهرخوانده این شهر دارند، بیان کرد: باید بتوانیم این قراردادها را عملیاتی کنیم و در این راستا به کمک همه دستگاههای ذیربط نیاز است.
وی افزود: در این راستا باید بتوانیم حداقل سالی یک بار نشست های بین المللی با حضور مسئولان شهرهای خواهرخوانده جهت بررسی توسعه همکاری ها داشته باشیم و باتوجه به اینکه اصفهان در بسیاری از زمینه ها از جمله صنایع دستی، گردشگری، صنعت و علوم دارای قابلیت های زیادی است باید بتوانیم شرایط رفت و آمد فعالان و صاحب نظران این بخش ها را به شهرهای خواهرخوانده اصفهان فراهم کنیم.
*** باید بتوانیم حداقل سالی یک میلیون نفر از گردشگران چینی را جذب کنیم
رئیس دفتر نمایندگی اصفهان بااشاره به اینکه اصفهان با شهر شیان چین قرارداد خواهرخواندگی دارد، افزود: استفاده از این ظرفیت می تواند به جذب گردشگران چینی کمک کند.
وی با اشاره به اینکه سالانه 100 میلیون گردشگر چینی به خارج از این کشور سفر می کنند، بیان کرد: به نظرم اگر بتوانیم یک میلیون نفر از آنها را برای سفر به اصفهان ترغیب و جذب کنیم تاثیر بسزایی در تقویت صنعت گردشگری استان خواهد داشت.
سالاریان درعین حال تصریح کرد: برای تحقق این هدف ابزارهایی نیاز است که مهمترین آن برخورداری از ایرلاین اختصاصی اصفهان است و مسئولان اصفهان باید با کمک بخش خصوصی زمینه ایجاد ایرلاین اختصاصی اصفهان را فراهم کنند.
وی رقابتی کردن قیمت تورهای گردشگری از چین به اصفهان را از دیگر اقدام های مورد نیاز اعلام کرد و افزود: شرکت های توریستی داخلی برای جذب گردشگران چینی باید بتوانند با شرکت های اروپایی بویژه ترکیه رقابت کنند.
رئیس دفتر وزارت امورخارجه در اصفهان که پیش از این سرکنسول ایران در گوانجو چین بوده است، اضافه کرد: با اینکه مسیر ترکیه و ایران برای تورهای گردشگری یکسال در نظر گرفته شده است اما هزینه سفر یک گردشگر برای سفر به استانبول هشت یوآن و برای سفر به ایران 13 یوآن می باشد.
وی ادامه داد: برای جذب گردشگران چینی باید قیمت تورها از چین به اصفهان را در فصل زمستان و یا حتی تابستان کاهش دهیم تا بتوانیم سهم خوبی از بازار گردشگری چین داشته باشیم.
*** برای اصفهان، گردشگری بهترین منبع درآمدزا در شرایط فعلی است
رئیس دفتر وزارت امورخارجه در اصفهان در ادامه تصریح کرد: گردشگری، صنعتی زودبازده است و به ثمر نشستن سرمایه گذاری بر روی سایر صنایع زمان بر است و باتوجه به اینکه اصفهان از جاذبه های فرهنگی و طبیعی زیادی برخوردار است بنابر این مسئولان استان باید به صنعت گردشگری اصفهان بیش از پیش توجه کنند.
سالاریان افزود: باید زمینه های توسعه صنعت گردشگری اصفهان را با استفاده از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده فراهم نمود و از آنها برای معرفی جاذبه های گردشگری این خطه به جهانیان استفاده کرد.
*** طرح های استان اصفهان باید بصورت شفاف اعلام شود
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان نیز گفت: خوشبختانه نامه ای از سوی استاندار اصفهان به همه دستگاههایی که نیازمند به سرمایه گذاری هستند ارسال و از آنها خواسته شده، طرح های خود را بصورت شفاف اعلام کنند.
وی افزود: این اقدام موجب تسریع در جذب سرمایه گذاری خواهد شد و ما نیز به عنوان نمایندگی وزارت امورخارجه در این زمینه هرکاری از دستمان برآید دریغ نخواهیم کرد.
سالاریان ارتباط نمایندگی وزارت امور خارجه با اتاق بازرگانی اصفهان را خوب ارزیابی کرد و گفت: ارتباط خوبی بین اتاق بازرگانی اصفهان و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در این استان برقرار است و تاکنون توانسته ایم برای تسهیل امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان برخی امور را با سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورمان هماهنگ کنیم.
وی ادامه داد: شرکت های بزرگ و فعالان اقتصادی استان نیز می توانند امور بین الملل خود را از طریق دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان انجام دهند.
رئیس دفتر امور نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان افزود: افزون بر نهادهای اقتصادی و فعالان این عرصه، مراکز علمی و دانشگاههای استان نیز ارتباط خوبی با این دفتر دارند و توانسته ایم زمینه اعزام 2 نفر از استادان دانشگاه اصفهان به چین جهت تدریس در دانشگاههای این کشور را فراهم کنیم.
*** تشکر از شهردار اصفهان
سالاریان درباره انتقال دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه به ساختمان تاریخی سردار اعظم واقع در پارک شهید رجایی اصفهان نیز گفت: این دفتر با شخصیت ها و هیات های خارجی سرو کار دارد و باید ساختمانی برای آن در نظرگرفته شود که آبرومندانه و نمادی از هویت ایرانی و اسلامی باشد.
وی افزود: ساختمان سرداراعظم اصفهان با سابقه 100 ساله از ویژگی های خوبی برای استقرار نمایندگی وزارت امورخارجه برخوردار است که جا دارد از شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی این شهر که زمینه استقرار این نمایندگی در این ساختمان را فراهم کردند تشکر کنم.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان با اشاره به اینکه ساختمان سردار اعظم 2 طبقه است افزود: قصد داریم طبقه اول این ساختمان را به مرکز موزه دیپلماسی اصفهان تبدیل کنیم و اسناد تاریخی ارتباطات بین الملل اصفهان بویژه در دوره صفویه را در این مرکز به نمایش بگذاریم.
وی بااشاره به اینکه دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان با کمک شهرداری در پارک شهید رجایی این شهر مستقر شده است، گفت: به شهرداری و شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده ایم تا در این مرکز تفریحی، نمادی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان تعبیه شود و باتوجه به اینکه این مکان در مجاورت استانداری و شهرداری اصفهان واقع است، ظرفیت آن را دارد که به پارک بین المللی شهید بهشتی تبدیل شود.
*** آمار روادید صادر شده در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان رضایتبخش نیست
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه طی سال های اخیر برای توسعه صنعت گردشگری و تسهیل ورود گردشگران خارجی زمینه صدور روادید الکترونیک در فرودگاههای اصفهان، مشهد و شیراز فراهم شده است، تصریح کرد: آمار روادید صادر شده در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان رضایتبخش نیست و این آمار نسبت به دو شهر دیگر بسیار پایین است.
وی افزود: در فرودگاههای شهرهای مشهد و شیراز روزانه حدود 800 روادید بصورت الکترونیکی صادر می شود اما در اصفهان در ماه 300 تا 400 ویزا الکترونیک صادر می شود.
سالاریان دلیل کاهش ورود مستقیم گردشگران خارجی به اصفهان را انجام کم پروازهای بین المللی مستقیم به اصفهان بیان کرد و افزود: هم اکنون در هفته پنج پرواز مستقیم از اصفهان به ترکیه، دبی ، اتریش و عراق ( 2 پرواز ) انجام می شود که این تعداد برای استانی همچون اصفهان که از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار و به مرکز گردشگری ایران مشهور است بسیار اندک می باشد.
بگفته وی، در سال گذشته حدود پنج هزار روادید الکترونیک در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برای گردشگران خارجی صادر شده است و این آمار طی 10 ماه امسال سه هزار و 862 رواید الکترونیک می باشد.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اینکه در ماه 40 تا 50 نفر برای انجام امور کنسولی به این دفتر مراجعه می کنند، افزود: در 9 ماهه امسال 41 هزار و 91 سند توسط این دفتر تایید و امور مربوط به حدود 200 سند نیز توسط این دفتر انجام شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/21934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد

وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

بن گویر حمله ادعایی به ایران را مورد تمسخر قرار داد

محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

طعنه بن گویر وزیر تندرو اسرائیل به انفجار‌های اصفهان: «مسخره است»

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

اولین عکس از محل برخورد ریزپرنده به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

تصاویری از اصفهان ساعاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد/ پدافند هوایی هوشیار است

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

شور و شادی مردم اصفهان با سرود «ای ایران» در کنار زاینده‌رود

ببینید | امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 33 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

تصاویری از فرودگاه اصفهان و رفع محدودیت‌‎های پرواز

اولین عکس از محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد

خیلی تاثیرگذار بود!

توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

فیلم/ وضعیت فرودگاه اصفهان پس از بازگشت تمام پروازها

پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان + عکس

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان /رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل