پیام سپاهان

آخرين مطالب

آیت الله اعرافی:

جهان اسلام نیازمند قله های علمی تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) است فرهنگی

جهان اسلام نیازمند قله های علمی تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) است
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان – ایرنا – رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: امروز جهان اسلام نیازمند قله های علمی است تا در کنار توسعه کمی، بتوان فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) را به انبوه طالبان آن منتقل کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله اعرافی روز پنجشنبه در اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی (ص) العالمیه، افزود: در کنار توسعه کمی در جهان اسلام نیازمند مهاجرت علمای توانمند به عنوان پرچمداران اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت (ع) هستیم.
وی با اشاره به هجرت آیت الله مظاهری در سال 74 از قم به اصفهان، گفت: یکی از درس های بزرگ ما از این مرجع تقلید، درس ایثار و گذشت و هجرت در راه خدا است و امروز نیز باید این مسیر به عنوان الگویی برای علما و حوزه های علمیه تبدیل شود.
رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه با اشاره به پیشینه درخشان اصفهان در عرصه های فلسفی، کلامی، فقهی، حدیثی و راه اندازی دهها مکتب علمی در رشته های مختلف علمی پس از اسلام، اظهار کرد: اصفهان یک نقطه عادی جغرافیایی نیست بلکه همواره و بویژه در تاریخ پس از اسلام در ایران، منطقه و جهان تاثیر گذار بوده است.
وی افزود: اصفهان همچنان دارای چهره های علمی، فقهی، حوزوی، دانشگاهی و جهادی است که تاثیر گذاری عمیقی دارند و آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان یکی از این چهره ها است.
وی خاطرنشان کرد: سابقه تحصیل، تدریس، تحقیق، تهذیب و به ویژه اهتمام او به مساله خانواده که امروز نیاز جامعه است، هیچگاه از حافظه تاریخ فراموش نخواهد شد.
آیت الله اعرافی با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه در خصوص قرآن، اضافه کرد: به رغم اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 30 دستاورد قرآنی داشته ایم ولی هنوز در ابتدای راه هستیم.
وی اظهار کرد: باید در حوزه ترویج فرهنگ عمومی قرآن در سطح عمومی جامعه و در تبلیغات بین المللی فعالیت بیشتری داشت تا مردم بتوانند در سایه آموزه های قرانی، زیبایی زیست قرآنی را تجربه کنند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، توجه به تفسیرهای نو و توسعه مرزهای دانش قرآنی ناظر به قلمروهای زندگی، سبک زندگی، علوم انسانی و علوم اجتماعی را از دیگر ضرورت های فعالیت های قرآنی دانست و افزود: مشکل امروز ما این است که یا به قرآن پناه نبرده ایم و یا اینکه برخی بصورت غیر مجتهدانه و غیر عقلانی بسوی قرآن رفته اند که نتیجه آن ایجاد جریان تکفیری و داعشی در جهان اسلام است.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: تفسیرهای غلط از قرآن در جریان های تکفیری، کاری کرده است که جهاد اسلامی به عنوان مشعل فروزان فرهنگ اسلامی به ابزاری برای کشتار و قتل عام تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: ما انقلابی هستیم و به آرمانهای انقلاب اسلامی پایبند خواهیم بود ولی انقلابی بودن به غیر از داعشی بودن است بنابراین باید بیش از پیش به وحدت جهان اسلام برای آرمان های انقلابی خود تمسک کرد.
رییس جامعه المصطفی (ص) العالمیه با اشاره به نقش این مرکز در گسترش فعالیت های قرآنی در جهان اسلام، افزود: نگاه ما در ترویج فرهنگ قرآنی، نگاه عقلانی و به دور از افراط و تفریط است.
وی با بیان اینکه جامعه المصطفی (ص) دعوت کننده به وحدت اسلامی حول محور قرآن است، تصریح کرد: جامعه المصطفی (ص) به مکتب اهل بیت (ع) عشق می ورزد و در عین حال همه را به مشارکت بزرگ در سایه بهره مندی از دستورات قرآن و اهل البیت (ع) هدایت می کند.
آیت الله اعرافی گفت: امروز جامعه المصطفی (ص) از همه مکاتب اسلامی جذب دانش پژوه دارد و مطابق باهمان مکاتب به این دانش پژوهان درس می دهد زیرا از منظر گفتمان انقلاب اسلامی، امت اسلامی مشترکات فراوان دارد و در کنار هم و در سایه سار قرآن می توانند اقتصاد، فرهنگ، علم و فناوری را توسعه دهند.
وی با اشاره به راهپیمایی با شکوه 22 بهمن سال جاری، گفت: ایران اسلامی با راهپیمایی تماشایی پیمان خود را با آرمان های اسلام ناب محمدی تحکیم کرد.
جامعه المصطفی (ص) العالمیه نهادی علمی، بین المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی در سراسر جهان فعالیت می کند که به تبین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی همت گماشته است.
این نهاد علمی بیش از 55 هزار دانش پژوه مرد و زن را از 122 ملیت جهان تحت تعلیم و تربیت خود قرار داده است که تا کنون بیش از 30 هزار نفر آنان از این مرکز فارغ التحصل و دانش آموخته شده اند.
مرحله نهایی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث در رشته های حفظ،قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تفسیر موضوعی، تفسیر ترتیبی، مطالعات قرآنی و تفسیر و معارف اسلامی 23 و 24 بهمن در اصفهان برگزار شد.
همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات روز پنجشنبه با معرفی خدمات اخلاقی و تربیتی آیت الله مظاهری در مرکز تحقیقات اهل البیت (ع) برگزار شد.
گ/ 7134/ 2093 **

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/21991/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی