پیام سپاهان

آخرين مطالب

استاندار اصفهان: خروج از اقتصاد تک محصولي با توانايي شگفت آور تعاوني ها و تجميع سرمايه هاي خرد ارتباط مستقيم دارد سیاسی

استاندار اصفهان: خروج از اقتصاد تک محصولي با توانايي شگفت آور تعاوني ها و تجميع سرمايه هاي خرد ارتباط مستقيم دارد
  بزرگنمايي:

سپاهان نيوز - دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: خروج از اقتصاد تک محصولي با توانايي شگفت آور تعاوني ها و تجميع سرمايه هاي خرد ارتباط مستقيم دارد و به اين ترتيب تعاوني ها مي توانند حوزه هاي مغفول مانده ي اقتصادي و تجارت را زنده کنند و به آن ها جاني دوباره بخشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در آيين افتتاح متمرکز 68 طرح تعاوني در استان اصفهان و دوازدهمين جشنواره ي تعاوني هاي برتر که با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در شهرستان کاشان برگزار گرديد، اظهارداشت: اقتصاد مقاومتي که توصيه ي مقام معظم رهبري است و در دستور کار دولت قرار دارد اقتصادي است که تنها بر فروش يک محصول تاکيد ندارد بلکه خود اتکاست و به منابع داخلي تکيه دارد همانگونه که يکي از پنج رويکرد اقتصاد مقاومتي دورن زا بودن آن است.
استاندار اصفهان افزود: اقتصاد مقاومتي از منظر ديگر به بازارهاي جهاني و اقتصاد جهاني نظر دارد و براي ايجاد ارزش افزوده ، توجه ويژه به صادرات دارد که همان رويکرد دوم اقتصاد مقاومتي يعني برون نگري است.
زرگرپور خاطر نشان کرد: به نظر مي رسد که تمامي اين ويژگي به نحوي مي تواند در بخش تعاون در کشور محقق شود و مي شود بخشي از مسئوليت خروج از اين ورطه را به بخش تعاون واگذار نمود.
رسول زرگرپور با بيان اينکه تعاوني ها به دلايل مختلفي از نظر حوزه ي فعاليت، تنوع بسيار بيشتري در قياس با فعاليت هاي بخش خصوصي دارد، افزود: اين ويژگي را شايد بتوان ناشي از موضعي، بومي و محلي بودن آن ها دانست که موجب مي شود حوزه ي جغرافيايي بيشتري داشته باشند و بنابر اين حوزه هاي متنوع تري را پوشش دهند.
استاندار اصفهان با اشاره به اينکه تعاوني ها مي توانند بر روي محصولات ويژه و بومي خاصي از ايران که در آن ها مزيت نسبي وجود دارد متمرکز شوند، يادآور شد: تعاوني ها مي توانند در زمينه ي صادرات خرما، زعفران، فراوري ميوه هاي مازاد، توليد گياهان دارويي، پرورش حيوانات خانگي و حتي توليدات عشايري تمرکز يابند و اين درحالي است که سرمايه گذاري هاي دولت عمدتا بر روي صنعت و در مناطق مرکزي و نه در ساير مناطق کشور رخ مي دهد.
زرگرپور خاطرنشان کرد: خروج از اقتصاد تک محصولي را شايد بتوان به توانايي شگفت آور تعاوني ها و تجميع سرمايه هاي خرد ربط داد و به اين ترتيب تعاوني ها مي توانند حوزه هاي مغفول مانده ي اقتصادي و تجارت را زنده کنند و به آن ها جاني دوباره بخشند.
استاندار اصفهان با اشاره به اينکه تعاوني ها با اين مشخصات و اين عملکرد هاي قابل قبول ، در حدود 5 درصد از اقتصاد نقش دارند، افزود: با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري در خصوص سهم 25 درصدي تعاوني ها در اقتصاد، فاصله ي وسيعي نسبت به آنچه که مورد نظر در برنامه ها است دست يابيم.
رسول زرگرپور با بيان اينکه در حال حاضر 10 ميليون نفر در ايران عضو تعاوني ها هستند، افزود: اين آمار فاصله ي زيادي با آمارهاي جهاني دارد و نشان مي دهد که براي رسيدن به نقطه ي مطلوب بايد اقدامات گسترده تري صورت گيرد.
زرگرپور با بيان اينکه در سال گذشته از بخش تعاون استان درخواست شد که روالي که درخصوص آسيب شناسي و پيگيري مشکلات در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي وجود دارد را در رابطه با بخش تعاون نيز پيگيري کنند، افزود: بالغ بر 7 جلسه کارگروه هاي مختلف در شوراي گفت و گو در اين رابطه کار کردند و مجموعه ي مفيدي تدوين گرديد و در شوراي گفتگو به تصويب رسيد و اين مصوبه براي نمايندگان مجلس، وزراي ذيربط و اتاق تهران ارسال شد.
استاندار اصفهان با اشاره به اينکه براي بخش تعاون 19 مانع اصلي شناسايي شده است، گفت: اين موانع به صورت علمي بررسي گرديد و 22 راهکار براي رفع آن ها احصا شد که 13 راهکار ملي و 9 راهکار استاني است.
وي اين اقدام را کاري بزرگ خواند و گفت در ديگر استان ها نيز مي توان از اين الگو براي رفع مشکلات بخش تعاون استفاده کرد و تمام تلاش ما اين است اين مصوبات اجرايي گردد.
رسول زرگرپور اظهارداشت: باور ما اين است که اين اقدامات کارشناسي که با حضور کارشناسان بخش هاي مختلف صورت گرفته است مي توان بخش قابل توجهي از مشکلات بخش تعاون را حل شده فرض کرد و مسائل را با يک قوت بيشتري پيگيري کرد.
وي از معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواست که اجراي مصوبات ملي سريعتر پيگيري شود.
استاندار اصفهان با اشاره به ظرفيت ها و معضلات استان، اظهارداشت: استان اصفهان استاني است با دو روي متفاوت سرمايه ها، مزيت ها و پتاسنيل هاي وسيع و مجموعه اي از معضلات مشکلات و چالش ها که در سطح ملي است و در استان حل و فصل نخواهد شد.
رسول زرگرپور افزود: اصفهان با دارا بودن حجم وسيعي از سرمايه گذاري ها و واحدهاي صنعتي بزرگ نرخ بيکاري بالاتر از ميانگين کشور دارد که علت آن نيز از لحاظ علمي کاملا شناخته شده است که مي توان به مهاجرين، دانشجوبان ونرخ مشارکت بانوان ... اشاره کرد.
مدير ارشد استان با بيان اينکه در طول دولت يازدهم، عليرغم محدوديت هاي بودجه اي و مشکلات مالي 12 هزار و 700 پروژه با اعتبار 105 هزار ميليارد ريال افتتاح گرديد، افزود: همزمان با هفته دولت هزار و 655 پروژه و طرح با اعتباري بالغ بر 26 هزار و 500 ميليارد ريال در استان اصفهان به بهره‌برداري رسيد که سهم بخش خصوصي در اين پروژه ها 64 درصد، بخش عمومي و تعاوني ها 28 درصد و بخش دولتي 8 درصد بوده است.
شايان ذکر است در اين جشنواره از تعاونيهاي برتر استاني تجليل به عمل آمد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/8288/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده شدن چند صدای انفجار توسط شهروندان در اصفهان

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان/نشانی از انفجار و تخریب نیست

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

زیرنویس شبکه خبر: صدای انفجار شدید در اصفهان شنیده شد

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست

حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور

فعال شدن پدافندی هوایی ایران در آسمان اصفهان | ببینید

شنیده شدن چند صدای انفجار در آسمان اصفهان

وضعیت کنونی شهر اصفهان

علت صدای انفجار در اصفهان اعلام شد

تصاویری از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تأسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

آرامش شهر اصفهان در شبکه‌های اسرائیلی

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام