پیام سپاهان

آخرين مطالب

آزادسازی 213 هکتار از حاشیه رودخانه‌های اصفهان اقتصادی

آزادسازی 213 هکتار از حاشیه رودخانه‌های اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه محدوده‌هایی از استان در نواحی جنوب غربی دارای رودخانه‌های دائمی است، اظهار داشت: اکثر مناطق استان در بر گیرنده مسیر‌های کوچک و بزرگ رودخانه هستند و حدود 3 هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند تعیین حریم بستر هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های بارش‌ باران در اسفند ماه، جلسه ستاد پیشگیری و کنترل سیل برگزار شد و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام شد، افزود: 3 هزار کیلومتر طول رودخانه‌های استان است و حدود 2 هزار و 100 کیلومتر از این رودخانه‌ها حریم بستر آن‌ها انجام شده و 680 کیلومتر دیگر در حال مطالعه است، مطالعات تعیین حریم بستر رودخانه‌ها از دخل و تصرف‌های غیرقانونی به رودخانه‌ها و پیشگیری از سیل کمک می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در مطالعات مرحله دوم مکان‌های عبوری از مناطق جمعیتی و اراضی کشاورزی که بازه‌های سیل‌خیز دارند و مورفولوژی رودخانه در حال تغییر است اصلاح مسیر، لایروبی و دیواره‌سازی انجام می‌شود، گفت: رودخانه زاینده‌رود در مسیر پل بابامحمود حدود 100 کیلومتر لایروبی و اصلاح مسیر انجام شده است.

پیام سپاهان

280 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال در کل 280 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی انجام شده است، بیان کرد: نشانه‌گذاری در طول 558 کیلومتر از رودخانه‌های استان به منظور اطلاع‌رسانی انجام شده است، وقتی حریم بستر رودخانه‌ها تعیین می‌شود، نشانه می‌گذارند که اینجا حریم دارد و امسال هم در رودخانه‌های نطنز و کاشان حدود 100 کیلومتر نشانه‌گذاری شده است.
شیشه‌فروش با بیان اینکه وقتی رودخانه‌ها شناسایی شدند، تابلوهای هشدار سیل در مناطق پر خطر و نزدیک مناطق جمعیتی، گردشگری، پل‌ها و محل دفن نخاله‌ها با هدف پیشگیری از حادثه و محافظت از اراضی و بستر رودخانه انجام می‌شود، اضافه کرد: امسال در بیشتر رودخانه‌های خطرپذیر 320 تابلو نصب شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون 165 کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده است، ادامه داد: در حال حاضر 1.5 کیلومتر هم در حال انجام است، در واقع ساماندهی رودخانه به معنای اصلاح مسیر رودخانه‌ها، تثبیت بستر، کنترل فرسایش و رسوب، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آب‌گذاری و حفاظت پایه پل‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی رودخانه‌های خشک در حال انجام است، افزود: با هدف کنترل سیلاب ساماندهی رودخانه‌های گلشهر و زاینده‌رود، شهر کاشان، نطنز، خوانسار، هریزه کوهپایه، شهرستان اصفهان، چادگان و شهرضا انجام شده است.
شیشه‌فروش با بیان اینکه لایروبی مسیر رودخانه‌ها به منظور افزایش ظرفیت عبور جریان آب انجام می‌شود، گفت: در سال 99 حدود 62 کیلومتر و در حال حاضر 42 کیلومتر از رودخانه‌های استان در حال لایروبی است و لایروبی رودخانه‌های رحیمی و مهرگرد در سمیرم، تیپ‌جان در گلپایگان، گازورگاه در کاشان، شور انجام شده است.

پیام سپاهان

آزادسازی 213 هکتار از رودخانه‌های استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی رودخانه‌های سلمان در تالخونچه، خور، دهاقان و پلاس جان در بالا دست فریدن انجام شده است، بیان کرد: حفاظت از رودخانه‌های استان انجام شده است و در کل 213 هکتار با همکاری 62 گروه گشت و نظارت آب منطقه‌ای آزادسازی شده است.
وی با بیان اینکه در راستای آزادسازی سراسر رودخانه زاینده‌رود امسال 14 احکام قضایی با همکاری قوه قضائیه انجام شده است، تصریح کرد: 4.8 هکتار در محدوده رودخانه زاینده‌رود آزادسازی انجام شده است، در رودخانه دامنه‌داران حدود 4 هکتار در سراسر رودخانه آزادسازی انجام شده است.
شیشه‌فروش با بیان اینکه 32 هکتار آزادسازی سراسری ارضی تصرف شده بستر سد زاینده‌رود توسط آب منطقه‌ای در سال 99 کار بزرگی بوده که با همکاری قوه قضائیه انجام شده است، عنوان کرد: آزادسازی و ساماندهی سراسری زاینده‌رود در غرب استان با همکاری صنف کشاورزان از دی ماه 95 تا کنون ادامه داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تخریب بندهای غیرمجاز، تخلیه بخشی از نخاله‌ها از حاشیه رودخانه، گچ‌گیری و پیاده‌روسازی مسیر جاده‌ها بخشی از کارهایی بوده که تاکنون انجام شده و نتایج حاصله از آزادسازی و ساماندهی سراسری رودخانه زاینده‌رود منجر به آزادسازی 64 کیلومتر حریم بستر رودخانه شده و 160 هکتار تا درچه و 42 کیلومتر جاده ساحلی تا این شهر انجام شده است.

پیام سپاهان

شناسایی226 سازه پر خطر در رودخانه‌های استان
وی با اشاره به شناسایی نقاط خطرپذیر در رودخانه‌ها گفت: یک تیم عملیاتی و تحقیقاتی سازه‌های خطرساز را در رودخانه‌ها شناسایی و بانک اطلاعاتی ایجاد کردند و راهکارهای پیشنهادی را به دستگاه‌های اجرایی ارائه کردند، تاکنون حدود 226 سازه پر خطر در رودخانه‌ها شناسایی شده که به دستگاه‌ها ابلاغ شده و حدود 30 درصد از آن‌ها اصلاح شده است و آب منطقه‌ای باید اصلاح سایر سازه‌های پرخطر را پیگیری کند.
شیشه‌فروش ادامه داد: از عوامل موثر در تشدید سیل می‌توان به دخل و تصرف غیرمجاز بر حریم رودخانه‌ها، برداشت بی‌رویه مصالح از رودخانه‌ها، تخریب پوشش گیاهی و جنگل‌ها و مراتع، تغییر کاربری اراضی، اجرای غیراصولی سازه‌ها بر روی رودخانه‌ها اشاره کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه راهکارهای پیشگیری از سیل را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم، گفت: مطالعه و اجرای طرح‌های غیرسازه‌ای، توسعه ایستگاه‌های هواشناسی، توسعه سیستم هشدار سیل، آزادسازی حریم بستر رودخانه‌ها، سدسازی و ایجاد مخازن ذخیره آب، احداث دیوارهای حفاظتی و سیل‌بند، لایروبی رودخانه‌ها و انهار و احداث کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرها و احیای مراتع و پوشش‌‎های گیاهی از جمله راهکارهایی برای پیشگیری از سیل است که به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه 74.2 مساحت استان درگیر خشکسالی است، بیان کرد: در حال حاضر 169 روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود، رودخانه زاینده‌رود خشک است و تالاب گاوخونی 4 درصد آن آب دارد با وجود این شرایط بارش‌هایی اتفاق می‌افتد.
شیشه‌فروش با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از سیل در مناطق خشک و نیمه خشک که احتمال وقوع سیلاب است، برنامه‌ریزی جامعی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و در راستای پیشگیری و کنترل سیل به شهرداری‌ها، اداره راه، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای ابلاغ شد که باید اقداماتی از قبیل گشت و نظارت، لایروبی و بازسازی و آزادسازی رودخانه‌ها را انجام دهند و طرح‌های هدایت آب‌های سطحی را اجرا کنند و اداره راه و جهاد کشاورزی باید بندهای حفاظتی را اطراف سکونتگاه‌های روستایی، قنوات و جاده‌ها اجرایی کنند.
انتهای پیام/63101/ج30/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/241627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم

تخصیص 550 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان

انسداد 20 محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان

روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم

کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان

محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود

اوسمار ویرا در حال تماشای دربی اصفهان / فیلم

وظایف فرهنگی23 دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در 30 فروردین

راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم

سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود

برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان

تحویل 450 کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان

ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

معدوم کردن 6 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین

صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان:

مورایس: لیاقت برتری در دربی اصفهان را داشتیم

مراسم رژه نیروهای مسلح دراصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام