پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران خبر داد

صدور 124096 گواهی معاینه فنی برتر در شش ماه نخست امسال شهرداری تهران

صدور 124096 گواهی معاینه فنی برتر در شش ماه نخست امسال
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شهر: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از آزمون شدت صوت 10 هزار و 791 دستگاه خودرو خبر داد و گفت: 277 دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با شهر ، ضمن اعلام آمار مراجعه 817 هزار و 703 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای سال تا پایان شهریور، بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. از آمار اعلامی 619 هزار و 628 دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده است.
او در ادامه توضیح داد: 14 درصد از آمار مراجعه نخست در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 9 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 4درصد در آزمون کمک فنر، 11 درصد در آزمون تست ترمز و 14درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند؛ در مجموع 31 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.
مقدم با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 589 هزار و 218 گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، 124096 گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است، اضافه کرد: در مجموع حدود 21 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.
به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران؛ شهریور ماه حدود 12 هزار دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریباً شهروندان از 45 درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده‌اند. 
او درباره آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران در شهریور، توضیح داد: در این ماه 10 هزار و 791 دستگاه خودرو آزمون شده که 277 دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند. فرایند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو آزمونگران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی کند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می‌کند.
مقدم در ادامه درباره فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر تهران، گفت: امسال 1752 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 76 درصد دارای معاینه فنی و 24 درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی تمامی خودروها 21 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند. درضمن این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس بنا بر تدبیر مدیریت شهری از آبان 1397 اجرا شده و از ابتدای امسال تاکنون برای 548 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی درباره تعمیرگاه‌های مستقر در مراکز و نحوه نظارت بر آنها افزود: استفاده از خدمات تعمیرگاهی در مراکز کاملا اختیاری است. این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود و با هدف ارائه خدمات سریع مانند تعویض لامپ و یا تعویض لنت ترمز راه اندازی شده است. به شهروندان توصیه می‌شود جهت رفع ایراد به تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو خود مراجعه کنند. هزینه‌هایی که این تعمیرگاه‌ها بابت خدمات دریافت می‌کنند براساس تعرفه اتحادیه است و لیست قیمت‌ها در تعمیرگاه در دید مراجعان قرار دارد. مراجعان می‌توانند قیمت‌ها را ملاحظه و در صورت تمایل از خدمات استفاده کنند.
به گفته مقدم؛ راهبری این تعمیرگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و این تعمیرگاه‌ها دارای صنف مجزا و مشخصی هستند ولی به رغم همه این موارد جهت تسهیل در پاسخگویی، شهروندان در صورت هر گونه شائبه و یا مشکلی می‌توانند به مدیر مرکز معاینه فنی مربوطه جهت طرح موضوع مراجعه کنند.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی در ارتباط با وضعیت مراجعات به مراکز گفت: در حال حاضر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعان در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند. به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال با شروع فصل سرما خارج از الزامات قانونی مرتبط با انجام سالیانه معاینه فنی نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی خودروی خود و اخذ معاینه فنی برتر اقدام کنند.
او با تأکید براینکه از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های شهر تهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران، نیایش رایگان است، افزود: خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می‌توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه اول استفاده کنند. هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ 47 هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت بایستی هر 6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر سه ماه یکبار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.
مدیرعامل این ستاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس گفت: امسال به صورت ویژه با هدف زنده نگهداشتن تفکر جهادی و ولایت مداری و تبیین فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و حماسه آفرینی دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس به عنوان جامعه الگوساز نسبت به برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و فضا سازی محیطی در دو مکان ساختمان مرکزی و مرکز معاینه فنی بیهقی اقدام شده است.در این هفته به پاس قدردانی از رشادت و جانفشانی ایثارگران و جانبازان خدمات ویژه ای به آن‌ها ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/320039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها

واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان

زندگی در اصفهان جاری است

تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس

طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجار‌های اصفهان: مسخره است

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان

امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشکوک

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد

وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

بن گویر حمله ادعایی به ایران را مورد تمسخر قرار داد

محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

طعنه بن گویر وزیر تندرو اسرائیل به انفجار‌های اصفهان: «مسخره است»

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

اولین عکس از محل برخورد ریزپرنده به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

تصاویری از اصفهان ساعاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد/ پدافند هوایی هوشیار است

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

شور و شادی مردم اصفهان با سرود «ای ایران» در کنار زاینده‌رود