پیام سپاهان

آخرين مطالب

از تکریم موکب داران عراقی تا حضور 140 مبلغ دو زبانه اجتماعی

از تکریم موکب داران عراقی تا حضور 140 مبلغ دو زبانه
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


حجت الاسلام حمید احمدی دبیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در آستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان ضمن تشریح اهم برنامه و اقدامات این کمیته در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا مشتاقان و ارادتمندان بی شمار مکتب حسینی از حضور میلیونی و حماسی در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی در کنار ملت عراق محروم ماندند و تنها عده کمی از مردم عزیز ایران در این مراسم توفیق حضور یافتند، افزود: سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا ایرانیان توفیق حضور در مراسم اربعین حسینی را نداشتند.
این محرومیت سبب شد که مردم تحمل و آمادگی بیشتری برای بهره‌برداری از این فرصت و موسم اربعین چه در داخل و چه خارج از کشور داشته باشند.
وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی را در موسم اربعین تدارک دیدیم. آموزش‌ها و توجیه عمومی برای کارگزاران، مبلغان، عناصر فرهنگی، رسانه‌ای هماهنگی با دوستان در عراق ضروری و لازم ارزیابی شد و همچنین تولید محتوای متناسب با شرایط جدید را در روزهای منتهی به اربعین حسینی تطبیق دادیم.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: تولید محتوا برای گروه‌های مختلف، از ماه‌ها قبل از سوی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین تدارک دیده شد. عمده این فعالیت‌ها دعوت از گروه‌های مختلف در محافل قرآنی، برپایی هم‌اندیشی و نشست‌ها، فراخوانی ایده‌هایی اربعینی بود. همچنین توجیه و آموزش خادمان موکب‌دار، کارگزاران بخش‌های مختلف و تهیه پیوست‌های فرهنگی آموزشی برای همه‌ی فعالان که با هماهنگی بیشتری فعالیت‌های اربعینی انجام شود در دستور کار این کمیته قرار گرفت.
تمبر اربعین سندی بر اجتماع عظیم حسینی است
دبیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گفت: طراحی تمبر ویژه اربعین به عنوان یک سند و یادگاری ماندنی برای اربعین را انجام دادیم. همچنین جلسات متعددی با اعصاب رسانه، مستند سازان و عکاسان شعرا مداحان برگزار کردیم. همچنین استمرار روابط مردمی و همچنین توسعه دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی عمومی در میان مردم ایران و عراق می‌تواند بستری برای تعاملات میان فرهنگی و مردم شریف ایران و عراق باشد.
وی گفت: گروه قرآنی هر هفته برنامه‌های محفل قرآنی را به صورت مجازی دنبال کرده. قاریان جذب شده و این شورای قرآنی فعال شده است و سایت آن بروز رسانی شده و در حال حاضر در کربلای معلی برنامه‌هایی در حال برگزاری است. همچنین شورای برنامه‌ریزی بانوان نیز با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و حوزوی نشست‌هایی را ترتیب داده‌اند.
تکریم از موکب داران عراقی
دبیر کمیته فرهنگی افزود تولید محصولات لازم برای تبلیغات و محیط آرایی است نیز از اقدامات کمیته فرهنگی آموزشی اربعین بوده است. همچنین تکریم موکب داران و هدایایی برای آنان به عنوان میزبان تهیه شده و شب گذشته با حضور در مواکب در کربلای معلی به آنان قرآن و هدایایی اهدا شد.

پیام سپاهان

راه اندازی شبکه «رهرو» برای جاماندگان حسینی
وی اضافه کرد: البته اگر واکسیناسیون سراسری مردم عزیز هم زودتر انجام می‌پذیرفت، می‌توانست زمینه را برای حضور گسترده‌تر مردم فراهم کند. حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه به منظور پاسخگویی به عطش مردم عزیز برای حضور در راهپیمایی اربعین در حوزه رسانه برای اولین بار اتفاق بزرگی رخ داده گفت: امسال شبکه" رهرو" با تجمیع همه امکانات بخش فضای مجازی و راه اندازی دو استودیو در کربلای معلی و یک استودیو در موکب رسانه‌ای و عمود 1120 با هدف ارائه تولیدات رسانه‌ای و پخش زنده برنامه‌های راهپیمایی اربعین و ارائه آن به همه پلتفرم‌ها و شبکه‌های داخلی و بین‌المللی راه اندازی شده که اتفاقی کم‌نظیر در پوشش زنده و24 ساعته ابعاد بی نظیر راهپیمایی میلیونی اربعین است و هم اکنون بیش از 24 پلتفرم و شبکه ویدئویی و رسانه‌ای و کانال‌ها و شبکه‌ها با بهره‌گیری از این امکان در حال پخش زنده راهپیمایی اربعین هستند.
وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال پوشش این پدیده بی نظیر معنوی جهانی هستیم که بخش عظیمی از هویت شیعی و اسلام ناب است و همه باید برای جهانی سازی گفتمان اربعین که گفتمان اسلام ناب، اسلام محبت و عطوفت، ایثار، نوع دوستی مردم دوستی و تجلی عشق مشفقانه و پرهیز از افراط و تفریط و خشونت گرایی و کشتار است را به جهان عرضه کنیم و توطئه‌های استکباری را در اسلام هراسی، شیعه هراسی و تفرقه و خشونت طلبی خنثی کنیم.
وی با بیان اینکه برای تأمین اینترنت و راه اندازی شبکه و استقرار تجهیزات از چند ماه قبل اقدامات گسترده‌ای انجام شده است، تصریح کرد: همه رسانه‌های داخلی، خارجی و بین‌المللی، شبکه‌ها و پلتفرم‌های مجازی از این امکانات می‌توانند بهره برداری و با لوگوی اختصاصی رسانه خود شأن حماسه میلیونی اربعین حسینی و این شور و عظمت بی نظیر را که اوج همگرایی و همدلی ملت‌های مسلمان و ارادتمندان فرهنگ حسینی است، به تصویر کشیده و به جهانیان مخابره کنند.
تولید نرم افزار معلی
احمدی تولید نرم‌افزار "معلی" را یکی دیگر از اقدامات اثربخش امسال کمیته فرهنگی اربعین برشمرد و افزود: همه زائران، اصحاب رسانه؛ مردم علاقه مند و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام با نصب این برنامه می‌توانند از امکانات خبری، مکالمه‌رایگان محدود با ایران و برنامه‌های فرهنگی و محتوایی آن بهره‌مند شوند.
آغاز همایش‌های باتببین معارف اهل بیت
حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به پیش بینی برگزاری همایش‌های متعدد از روز شنبه سوم مهرماه در کربلای معلی تصریح کرد: بیش از 6 همایش با محوریت تبیین فضائل و معارف اربعین، مسائل جهان اسلام، اربعین و همگرایی اسلامی؛ اربعین و مقاومت اسلامی و اربعین و جهانی شدن با حضور استادان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی از ایران، عراق، هلند، دانمارک، انگلیس و استادان مبرز حوزوی از نجف اشرف، کربلا و قم و صاحب‌نظران رسانه‌ای برگزار خواهد شد.
تجلیل از خانواده شهدای حشد الشعبی / حضور‬ 140 مبلغ دو زبانه
وی تجلیل از خانواده معظم شهدای مقاومت حشد الشعبی، برگزاری شب شعر مقاومت در روز یکشنبه 18 صفر، برگزاری محافل قرآنی با حضور بیش از 24 قاری و گروه همخوانی و ابتهال، برگزاری مراسم مدیحه سرایی و سخنرانی و برنامه تبلیغی با حضور بیش از 140 مبلغ و مبلغه دو زبانه، سخنرانی و مداحی و اجرای مراسم در صافی الصفا و مجتمع شهید حکیم و عمود 285، نقالی و پرده خوانی و اجرای برنامه متنوع برای کودکان عراقی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی امسال در راهپیمایی اربعین برشمرد.
برگزاری عزاداری در صحن عقیله در کربلا
وی ادامه داد: همچنین مراسم عزاداری و سخنرانی و مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت در نوبت‌های مختلف در کربلای معلی صحن عقیله و کنار کنسولگری جمهوری اسلامی در حال برگزاری است.
تولید آثار کودک و نوجوان به زبان انگلیسی
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در خصوص انتشار آثار مکتوب و رشد این عرصه هم گفت: پیرامون راهپیمایی اربعین در حوزه آثار ادبی فقر جدی داشتیم، اما در سه سال اخیر آثار خوبی به همت عاشقان و ارادتمندان منتشر شده و بر اساس آمار موجود 4 عنوان مجموعه شعر منتخب فراخوان‌ها، 6 عنوان سفرنامه مکتوب و مجموعاً بیش از 30 اثر ادبی و سفرنامه از این مراسم معنوی و جهانی منتشر و این روند با ورود بیشتر علاقه مندان و ارادتمندان حوزه‌های مختلف از جمله توجه به الگوهای خیر دینی، مردم شناسی و جامعه شناختی و توصیف و تبیین سایر ابعاد گفتمان اربعین در راستای جهانی سازی راهپیمایی اربعین در حال گسترش است و علاوه بر این آثار خوبی هم به زبان‌های انگلیسی و همچنین در حوزه کودکان منتشر شده است.
راه اندازی دایره‌المعارف اربعین
حجت الاسلام احمدی راه اندازی "ویکی اربعین "یا دایره‌المعارف مجازی اربعین را یکی دیگر از اقدام‌های بزرگ و علمی این کمیته برشمرد و تصریح کرد: این دایرهالمعارف با 240 مدخل راه‌اندازی شده و با افزودن بیش از 300 مقاله و کتاب و مدخل جدید به زودی در دسترس عموم علاقه مندان و پژوهشگران اربعین قرار خواهد گرفت.
کد خبر 5311791

پیام سپاهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/320077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

کشف صد هزار حلزون در شهرضا

جاری شدن روان‌آب در اردستان

بارش شدید باران و سیل در زواره

اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما 5 درجه‌ کاهش دارد

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه

امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده (عکس)

نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان انتخاب شد

بارش شدید باران در نطنز سیل به راه انداخت

تمامی تأسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

متروی بهارستان نیازمند 4هزار میلیارد تومان اعتبار است

جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی

وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان

اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان

پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز

اجرای 30 برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر

جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس300 اصفهان

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد

◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

افزایش نابهنگام کارمزد پیامک بانکی/ عکس

چه بر سر طبقه متوسط آمد؟

رئیس هیات ورزش کارگری استان اصفهان انتخاب شد

بارش شدید باران در نطنز سیل راه انداخت

تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

به اتفاق اصفهان نمی‌توان گفت «حمله»!

توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان

تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)

هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است

فرماندار جدید کاشان معارفه شد + سوابق

توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا

«زیر چتر اصفهان» در منطقه 9 اصفهان اجرا می‌شود