پیام سپاهان

آخرين مطالب

از ارائه محصولات تجاری‌سازی شده تا دستاوردهای حوزه علوم انسانی اقتصادی

از ارائه محصولات تجاری‌سازی شده تا دستاوردهای حوزه علوم انسانی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- «نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی 1400» با هدف معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی این نهاد، از پنجم تا نهم دی در تهران برگزار شد. پژوهشکده‌ها و واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با نمایشِ دستاوردها و پژوهش‌ها و مطالعات خود در این نمایشگاه، به نوعی به مدیران حوزه‌های مختلف اجرایی در دولت اعلام آمادگی کرده‌اند که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی فرابخشی و یک بازوی دانش‌بنیان و فناور می‌تواند با دریافت مأموریت‌ در حل معضلات و مسائل کشور نقش‌آفرینی مناسبی ایفا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، وزیر کشور،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معاونین رئیس جمهور، رؤسای دانشگاه‌ها،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات کشوری و لشگری از این نمایشگاه بازدید کردند و زمینه‌ای برای شناساندن بهتر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فراهم شد.

جهاد دانشگاهی اصفهان نیز با دو واحد اصفهان و صنعتی اصفهان در این نمایشگاه حاضر شد و دستاوردهای این دو واحد در معرض دید عموم قرار گرفت.

مرتضی تیموری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی را تجلی تکیه بر توان داخلی و ایمان به خلاقیت و نوآوری نخبگان کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه باعث ایجاد شور و نشاط مضاعف برای توسعه علوم در جهاد دانشگاهی شود و از سویی دیگر الگویی برای سایر شرکت‌های دانش بنیان باشد تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند و کشور را سرامد کشورهای منطقه سازند.

وی در خصوص دستاوردهای جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان که در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت، اظهار کرد: چهار محصول تجاری سازی شده همراه با یک محصول فناورانه در این نمایشگاه عرضه شد که محصولات تجاری سازی شده، شامل «مواد فسفاته کاری»، «اپوکسی رزین سنگ»، «جلادهنده» و « زیررنگ» است.

تیموری در توضیح این محصولات گفت: مواد فسفاته کاری در کشش فلز استفاده می‌شود. تمام صنایعی که فلز را برای تغییر شکل تحت کشش قرار می‌دهند نیاز به فسفاته کاری دارند و از این مواد می‌توانند استفاده کنند. این محصول که تاکنون 100 تن از آن با دانش بومی در جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان تولید کرده‌ایم، قرار است به بزرگ‌ترین تولید کننده مخازن گاز در خاورمیانه صادر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: دیگر محصول تجاری سازی شده ما اپکسی رزین سنگ است. این محصول بعد از برش سنگ استفاده می‌شود، چراکه بعد از برش سنگ در آن خلل و فرج و ترک‌هایی ایجاد می‌شود که لازم است با موادی ترکیب کنند. 

تیموری اضافه کرد: محصول دیگر زیررنگ است. این محصول در صنایعی مانند خودرو که لازم است فلز رنگ شود، استفاده می‌شود. محصول چهارم نیز براق کننده یا جلادهنده فلز است. زمانی که فلز در فرایند به اشکال مختلف تغییر شکل پیدا می‌کند و حرارت می‌بیند جلای خود را از دست می‌دهد که نیاز به براق شدن دارد. 

وی مهم‌ترین دستاورد جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان را استحصال نیکل و کبالت از مواد معدنی اعلام کرد و گفت: نیکل و کبالت دو فلز استراتژیک و درصدر فلزات تحریمی کشور قرار دارند که در صنایع دفاعی و غیر دفاعی استفاده می‌شود. با توجه به معادنی از این دو فلز که در کشور داریم، تدوین دانش فنی و ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نیکل و کبالت از مواد معدنی را از مهر سال گذشته آغاز  کرده‌ایم.

تیموری با تأکید براینکه این دانش فنی برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد با فراخوان از بخش خصوصی و همکاری بخش معدنی و وزارت صمت کارخانه‌ای در مقیاس صنعتی وسیع ایجاد شود و بزودی شاهد آغاز عملیات استحصال این دو فلز باشیم و کشور را از واردات این دو فلز استراتژیک بی‌نیاز کنیم.

مهدی ژیان‌پور، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز با بیان اینکه واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی سراسر کشور متناسب با نوع فعالیت‌های خود در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی حضور داشتند، اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش شده بود دستاوردهای شاخص ارائه شود تا مدیران اجرایی از فعالیت‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی مطلع شوند.

وی افزود: بر همین اساس واحد اصفهان نیز متناسب با فعالیت‌های خود، دستاوردهای شاخصی در حوزه علوم انسانی ارائه کرد. ارائه چند جلد کتاب‌ منتشر شده در بخش انتشارات جهاد دانشگاهی، اقدامات شاخص در حوزه علوم انسانی، نشان ثبت شده «پژوهش کاوی»، چند دستاورد شاخص حوزه اشتغال و ... از جمله مواردی است که در این نمایشگاه ارائه شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزاری نمایشگاه را فرصتی برای شناسایی بیشتر جهاد دانشگاهی و ارائه توانمندی‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: یکی از مشخصات اصلی این نمایشگاه توجه به شیوه ارائه بود. در این نمایشگاه جهاد به‌عنوان یک پیکره کلی نمایش داده شد و توجه مدیران اجرایی به سمت فعالیت‌های انجام شده در جهاد معطوف شد که دستاورد بزرگی است.

ژیان‌پور با اشاره به دو ویژگی خاص جهاد دانشگاهی، توضیح داد: جهاد دانشگاهی از یک سو متعلق به کل نظام و از سویی دیگر رابط دانشگاه و صنعت و جامعه است که با این نمایشگاه توانمندی‌های آن در معرض دید قرار گرفت. 

وی حضور اعضای جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه را فرصتی برای افزایش حس تعلق آنها دانست و گفت: این نمایشگاه همچون یک میانبر اطلاعاتی خوب برای اهالی جهاددانشگاهی بود که به مناسبت بازدید از این‌نمایشگاه حس هویت یابی افراد تشدید شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/347052/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان

◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا

راهپیمایی مردم اصفهان در حمایت از مردم غزه

حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

بارش‌های فروردین به بیش از 6 هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت زد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی

1مصدوم و 3 حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد

یک کشته و یک مصدوم بر اثر حادثه واژگونی نیسان در میمه

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد

شب سعدی فردا در کاشان

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 + آخرین وضعیت

گزارش اختصاصی از تمرین ذوب آهن پس از دربی اصفهان / فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار

شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش 4 درجه‌ای دما

آسمان مال من است

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

42هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند

55 تن خشکبار قاچاق از یک انبار در بهارستان کشف شد

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه ها تعطیل است!

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟

شناسایی 2613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

حوادث شبانه‌روز گذشته در اصفهان 18 مصدوم بر جا گذاشت

منطقه زیبای پامنار خوزستان

اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

کشف خشکبار قاچاق 70 میلیاردی در بهارستان

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان

رقابت‌ 10 هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان

«مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد

زمین گرد است!

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

قیمت طلا، سکه و ارز 30 فروردین ماه 1403؛ طلا در مرز حساس قیمتی قرار گرفت

طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!

هوای اصفهان آلوده شد