پیام سپاهان

آخرين مطالب

خرید فرش از کارخانه اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - یکی از اقلام ضروری برای هر منزلی فرش است. با توجه به این‌که امروزه توجه خاصی به دکوراسیون منازل داده می‌شود، انتخاب یک فرش متناسب با دکوراسیون و در عین حال با کیفیت کار دشواری شده است. تعداد تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران بیشتر شده و همین عامل نیز سبب شده تا انتخاب یک فرش مناسب برای ایرانیان کار آسانی نباشد.
ما در این مطلب در مورد خرید فرش کاشان و هر آنچه که باید در این رابطه بدانید، مطالبی را برای شما ارائه می‌دهیم تا شما انتخاب مناسبی هنگام خرید فرش داشته باشید.

پیام سپاهان

نکات مهم خرید فرش هیچ شخصی مایل نیست تا در خرید لوازم منزل انتخاب نادرستی داشته باشد. برای یک خرید مناسب داشتن اطلاعات کافی در مورد وسیله‌ای که می‌خواهید تهیه کنید، الزامی است. شاید در گذشته گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداشتید و تنها با مراجعه به یک فروشگاه فرش خود را انتخاب می‌کردید، اما این روزها گزینه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران، کارخانه فرش کاشان بوده که در خاورمیانه شهرت زیادی برای خود کسب کرده است. در ادامه به بررسی چند نکته مهم در خرید فرش کاشان می‌پردازیم.
فرش دستباف یا ماشینی اولین نکته‌ای که برای خود باید حل کنید، این است که تعیین کنید چه نوع فرشی برای منزل خود انتخاب خواهید کرد. اولین تفاوت در میان این فرش‌ها جنس به کار رفته در تولید آن‌ها است. در تولید فرش دستباف، از ابریشم و پشم و در نقطه مقابل در نوع ماشینی از نایلون و پلی پروپیلن بهره برده می‌شود. برای کودکان و افراد مسن مناسب است تا نوع اول انتخاب شود، چراکه از بروز آلرژی و حساسیت جلوگیری می‌شود.
نکته دوم تفاوت در قیمت این دو مدل است. حتما می‌دانید که قیمت فرش‌های دستبافت خیلی بیشتر از فرش‌های ماشینی است و بسیاری از افراد به همین دلیل از انتخاب فرش‌هایی از جنس ابریشم و پشم امتناع می‌کنند. برای افرادی که قادر به خرید فرش دستبافت نیستند، خرید فرش از کارخانه را توصیه می‌کنیم.
سبک زندگی اگر تمایل به خرید فرش ماشینی دارید، حتما باید به سبک زندگی خود توجه داشته باشید. افرادی که فرزندان زیادی دارند یا در خانه حیوان خانگی دارند، باید از طرح‌های شلوغ استفاده کنند. ورزشکاران نیز به دلیل این‌که در خانه ممکن است برخی تمرینات ورزشی را انجام دهند، بهتر است طرح‌هایی را که کثیفی و خوردگی در آن‌ها زیاد دیده نمی‌شود، انتخاب کنند. برای خانه‌های خلوت و کم تحرک رنگ روشن با طرح‌های خلوت پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که در خرید فرش کاشان دست شما باز است و هر نوع رنگ و طرحی را می‎‌توانید انتخاب کنید.
رنگ فرش راهنمایی خوبی که در خرید فرش کاشان می‌توان به آن اشاره کرد، این است که رنگ‌های بسیار تیره مانند قهوه‌ای شکلاتی، مشکی و ... لکه‌های سفید را زود نشان می‌دهند. در سمت مقابل فرش‌هایی که رنگ بسیار روشنی داشته باشند، در آنها لکه‌های تیره به راحتی خود را نشان می‌دهند. بنابراین، در انتخاب رنگ فرش نیز باید دقت ویژه‌ای داشت.
فرش‌هایی با رنگ روشن فضا را بزرگتر نشان می‌دهند، اگر فضای پذیرایی یا اتاق شما کوچک است، با انتخاب یک رنگ روشن می‌توانید ابعاد محیط را در نظر بزرگ‌تر جلوه دهید. به همین ترتیب فرش‌های تیره ویژگی عکسی دارند و فضا را کوچکتر نشان می‌دهند. اگر خانه‌ای دارید که دائم در معرض گرد و غبار است، فرشی با رنگ‌های مختلف و تودرتو انتخاب کنید تا این گرد و غبار همواره دیده نشوند.

پیام سپاهان

به این نکته نیز توجه داشته باشید که محیطی که می‌خواهید برای آن فرش انتخاب کنید، مهم است. اگر برای فضای بیرون از خانه می‌خواهید فرش بردارید، رنگ متمایل به تیره انتخاب مناسبی خواهد بود، چراکه در معرض آلودگی‌های بیشتری می‌باشد. در انتخاب رنگ فرش برای داخل خانه توجه به نوع دکوراسیون و رنگ دیوارها و کمدها حائز اهمیت است.
جنس فرش ماشینی در تولید فرش‌های ماشینی از جنس‌های مختلفی استفاده می‌شود که مجبوب‌ترین و در عین حال بهترین جنس، نخ آکریلیک است. در خرید فرش کاشان به این مولفه دقت داشته باشید تا بهترین جنس را بتوانید تهیه کنید. نخ آکریلیک به کار رفته در فرش‌ها نسبت به بقیه الیاف ماندگاری و دوام بسیار مطلوبی دارد. مسئله‌ای که بسیاری از مشتریان را می‌ترساند، پرزدهی این جنس است که باید خاطر نشان شد، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین پرزدهی این مواد به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
اگر بخواهیم به صورت تخصصی این مطلب را بیان کنیم، فرش‌های تولید شده با این مواد، هیت ست شده‌اند و این مورد پرزدهی آن‌ها را برطرف کرده است. فرش‌های ابریشمی که از ابریشم مصنوعی تولید می‌شوند نیز نوع دیگری از این محصولات هستند که به هیچ عنوان پرز ندارند، اما در عوض طول عمر بسیار پایینی دارند. انتخاب این فرش‌ها با سلیقه خاص انجام می‌شود و برای بسیاری از افراد خرید این نوع محصولات توصیه نمی‌شود.
نگهداری فرش هنگام خرید فرش کاشان یا هر فرش دیگری نگهداری آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. در محیط‌های مرطوب استفاده از فرش‌های ماشینی کار درستی نیست. دلیل این امر آن است که در این محصولات از جوت یا پنبه استفاده شده و این‌ها مقاومت بالایی در مقابل رطوبت ندارند. در شستشوی این فرش‌ها نیز باید مهارت خاصی داشته باشید و توصیه می‌کنیم برای بالا بردن طول عمر آنها از قالیشویی‌های معتبر که روش صحیح شستشو را می‌دانند کمک بگیرید.
لیز خوردن فرش‌ ماشینی بر روی سرامیک مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود. اگر این مسئله شما را اذیت خواهد کرد، بهتر است اول چاره‎ای بیندیشید و سپس اقدام به خرید کنید.
قیمت فرش یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هر خریداری، فاکتور قیمت محصول است. با توجه به این‌که تولیدکنندگان زیادی در این زمینه در کشور وجود دارد، قیمت فرش‌ها بسیار به هم نزدیک است. در این راستا بهتر است به مسئله کیفیت نیز توجه داشت تا یک فرش با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کرد. در خرید فرش کاشان پارامتر کیفیت برای شما تضمین می‌شود و شما با خیالی آسوده می‌توانید فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
دلیل دیگری که در تنوع قیمت فرش وجود دارد، اندازه آن است. به عنوان مثال قیمت فرش 1200 شانه با قیمت فرش 1500 شانه تفاوت دارد و این برای همه امری بدیهی است. این روزها فرش‌ها در اندازه‌های بسیار متنوع تولید می‌شوند تا هر شخص برای خانه خود بتواند مورد بسیار مناسبی پیدا کند. خوشبختانه با تدابیر مسئولین کارخانه فرش کاشان قیمت مناسبی برای تمامی فرش‌ها ارائه شده است تا خانه‌های همه ایرانیان پر از نقش و نگار و زیبا باشد. یکی از بهترین انتخاب‌ها خرید فرش یلدای کویر کاشان است.
جمع بندی برای زیباسازی دکوراسیون خانه، انتخاب یک فرش مناسب بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب فرش نیز این حساسیت وجود دارد و خوشبختانه کارخانجات زیادی مانند کارخانه کاشان فرش‌های متنوعی از نظر رنگ و طرح تولید و روانه بازار می‎‌کنند. شما با خرید فرش کاشان می‌دانید که یک فرش باکیفیت خریده‎‌اید و همین مسئله برای یک خریدار بسیار مهم است. در این مطلب شما با نکات مهمی مانند انتخاب رنگ مناسب، توجه به سبک زندگی، جنس فرش و ... آشنا شدید تا هنگام خرید اطلاعات کافی داشته باشید.
شما می‌توانید فرش ماشینی دلخواه خود را با مراجعه به سایت یلدای کویر، محصولات مورد علاقه خود را مشاهده و در کنار خانواده بهترین فرش را برای خانه خود تهیه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/365779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 33 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

تصاویری از فرودگاه اصفهان و رفع محدودیت‌‎های پرواز

اولین عکس از محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد

خیلی تاثیرگذار بود!

توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

فیلم/ وضعیت فرودگاه اصفهان پس از بازگشت تمام پروازها

پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان + عکس

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان /رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

(عکس) تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان

آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است

کدام عوامل ریزپرنده ها را در اصفهان به پرواز درآوردند؟

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

بازگشت پرواز‌های فرودگاه اصفهان به حالت عادی

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان

اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

وضعیت شهر اصفهان عادی است

(ویدئو) وضعیت اطراف پایگاه هشتم شکاری اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

ببینید | واکنش مردم به ادعای اسرائیل پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

لحظه هدف قرارگرفتن ریز پرنده ها در اصفهان | ویدئو

هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز

ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان!

هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه

حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

علت شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان چه بود؟ | حادثه اصفهان خسارتی به همراه داشت؟

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

انهدام سه ریز پرنده در اصفهان

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

(ویدئو) تصاویری از اطراف پایگاه شکاری و فرودگاه اصفهان

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد