پیام سپاهان

آخرين مطالب

رقابت تنگاتنگ فولادمبارکه با فولادسازان برتر جهان اقتصادی

رقابت تنگاتنگ فولادمبارکه با فولادسازان برتر جهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شرکت فولاد مبارکه هفته پیش مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده خود برگزار کرد و این امر توجه بازار سرمایه را بار دیگر به سهم ارزشمند و فعالیت‌های صورت گرفته در این شرکت جلب نمود؛ آنچه در این مجمع گذشت حمایت فعالان سرمایه را در پی داشت. از این رو تحلیل دقیق از وضعیت فعالیت شرکت فولاد مبارکه سپاهان می‌تواند برای فعالان بازار سرمایه، تحلیل گران اقتصاد و پژوهشگران کارآفرینی ارزشمند باشد.
در این مجمع افزایش سرمایه 80.88 درصدی از محل سود انباشته و تقسیم حدود 50 هزار میلیارد تومان سود نقدی (170 تومان به ازای هر سهم) در مجمع فولاد مبارکه اصفهان محقق شد.
حاضران در این مجمع نمایندگان سازمان ایمیدرو، شرکت توسعه رفاه و سهام عدالت به عنوان ناظر و نماینده سازمان بورس و حسابرس شرکت و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند. طی مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه شرکت از مبلغ 29,300 به 53 هزار میلیارد تومان (معادل 80.88 درصد) از محل سود انباشته افزایش یافت؛ این افزایش سرمایه به منظور احداث نیروگاه 914 مگاواتی، خرید 50 دستگاه لوکوموتیو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر صورت گرفته است؛ همچنین اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس در اساسنامه شرکت اعمال گردید.
ثبت 27 رکورد در زمینه‌های مختلف از جمله تولید دلایلی بر صحت رشد این شرکت محسوب می‌شود و 186 هزار میلیارد تومان پروژه برای فولاد مبارکه طی سه سال آینده دیگر گواه قدرت شرکت بود.
مشارکت در بزرگترین سرمایه‌گذاری صنعتی تاریخ اقتصاد ایران
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گزارش خود پیرامون فعالیت‌های این شرکت در این مجمع گفت: فولاد مبارکه در سال گذشته به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران اسلامی برای مشارکت در بزرگترین سرمایه‌گذاری صنعتی تاریخ اقتصاد ایران، عملیات احداث پنج پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد تومانی را آغاز کرد و در همین راستا در سال جاری نیز با امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در مسیر تحقق این طرح‌ها گام نهاد و با پیگیری اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز 20 ساله صنعت کشور، همه توان و تلاش خود را جهت افزایش تولید به کار گرفته تا با تضمین ادامه روند رو به رشد خود و تأمین نیاز بیش از سه هزار و 500 شرکت و صنایع استراتژیک ازجمله خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پیشران اقتصاد غیر نفتی کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام به روشنی گواه این مدعاست که شرکت فولاد مبارکه در سال 1401، با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و با بهره برداری از پروژه‌های متعدد ازجمله با قوت هرچه بیشتر عزم خود را جزم نموده تا علیرغم همه محدودیت‌ها، اسمز معکوس ثانویه (RO2) و راه اندازی واحد گاز زدایی و کربن زدایی، ضمن کاهش مصرف آب، امکان تولید فولادهای الکتریکی را فراهم کند که این امر نشان دهنده توانایی بالا برای رقابت تنگاتنگ با فولادسازان برتر جهان است. این در حالی است که در سال 1400 برای پاسخگویی بهتر به نیاز بازار داخل 8 محصول جدید توسط فولاد مبارکه طراحی و تولید گردید.
طیب نیا تأکید کرد: بومی سازی بیش از 100 هزار قطعه و تجهیز طی سالیان گذشته با حمایت‌های همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان و همکاری شرکت‌های سازنده داخلی تنها گوشه‌ای از دستاوردهای فولاد مبارکه برای خودکفایی حداکثری صنعت فولاد کشور است که علیرغم وجود مشکلات، با مدیریت بهینه منابع موجود و جدیّت کارکنان در بخش‌های مختلف تداوم می‌یابد تمامی مایه مباهات است که در کنار این دستاوردها فولاد مبارکه به عنوان شهروندی مسئولیت پذیر و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور در کنار کادر درمان و مردم شریف ایران بوده است و با تأمین بیش از 25 هزار و 700 تن اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور، از هیچ تلاشی برای کمک به خدمتگزاران این عرصه کوتاهی ننموده است.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال 30 رکورد تولید روزانه در فولاد مبارکه ثبت شده که در نوع خود بی سابقه است، ادامه داد: از آنجایی که این شرکت، عمل به مسئولیتهای اجتماعی را یکی از رسالت‌های اصلی خود می‌داند، با فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار برای 350 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین با حمایت حداکثری از مراکز دانش بنیان در رونق اقتصادی و تزریق امید به جامعه با فاصله معنی داری نسبت به سایر شرکت‌های داخلی ایفای نقش نموده است.
تولید تختال الکتریکی گامی در جهت تحقق تولید محصولات جدید
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه درآمد فولاد مبارکه از فروش داخلی 147 هزار میلیارد تومان بوده و 32 هزار میلیارد تومان نیز مربوط به صادرات این شرکت بوده که در این زمینه به ترتیب شاهد افزایش 78 و 66 درصدی فروش در سال 1400 نسبت به سال 99 بوده‌ایم.
امیر خرمی شاد رئیس مجمع نیز در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد شرکت فولاد مبارکه در سال مالی 1400 اظهار کرد: از دو سال گذشته وعده افزایش سهام فولاد مبارکه را در بورس داشتیم که این امر به دلایلی محقق نشد اما امروز این افزایش سرمایه با همراهی سهامداران شرکت فولاد مبارکه محقق شد.
وی افزود: سهامداران در شرکت نمایندگانی دارند که به راحتی می‌توانند با هیأت مدیره ارتباط داشته باشد و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، ما در مجامع نیز بنا را بر این داریم که سهامداران صحبت کنند و این مطالب باید بر اساس آئین نامه باشد.
از دیگر نکاتی که مورد توجه سهام داران قرار دارد حسابرسی آتی شرکت است که مؤسسه حسابرسی «وانیا نیک تدبیر» به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و مؤسسه حسابرسی شد و همکاران به عنوان حسابرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 انتخاب شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/371099/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد