پیام سپاهان

آخرين مطالب

کدام‌یک از گوشی‌های بازار بهترین نمایشگرها را دارند؟ علمی

کدام‌یک از گوشی‌های بازار بهترین نمایشگرها را دارند؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - جی اس ام / در این مطلب، قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به نمایشگر گوشی‌های سال 2022 انداخته و بهترین‌ها را در این میان مشخص کنیم.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی هوشمند، نمایشگر آن است. یک نمایشگر خوب و با کیفیت، صرفا توسط رزولوشن یا تراکم پیکسلی قابل تشخیص نبوده و عوامل بسیاری چون میزان روشنایی، کنتراست، بالانس رنگ سفید و عملکرد در حین پخش محتوای HDR نیز از اهمیت بسیاری برخوردارند.
با توجه به اینکه در اکثر پرچمدار‌های این دوره و زمانه از پنل‌های نسبتا مشابه اولد استفاده می‌شود؛ شاید تشخیص تفاوت‌های نمایشگر گوشی‌ها کمی دشوار به نظر بیاید. با این وجود، در این مطلب قصد داریم تا نگاه دقیق‌تری به برخی از بهترین نمایشگر‌های به کار رفته در گوشی‌های سال 2022 بیاندازیم.
سونی اکسپریا 1 IV

پیام سپاهان

شرکت سونی، تنها شرکتی است که در گوشی‌های هوشمند خود از پنل‌هایی با رزولوشن 4K استفاده می‌کند. سونی همچنین در کنار استفاده از پنلی با رزولوشن بالاتر از رقبا، آن را با دقت فراوانی کالیبره کرده تا رنگ‌ها در اکسپریا 1 IV به واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش داده شوند.
پرچمدار این شرکت، دارای نمایشگری 6.5 اینچی از نوع اولد با رزولوشن 1644×3840، نسبت تصویر 21:9 و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. تراکم پیکسلی این نمایشگر نیز معادل 643 پیکسل در هر اینچ بوده که از سایر گوشی‌ها به صورت چشمگیری بالاتر است.
البته، لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی تنها در هنگام نمایش عکس یا فیلم در حالت 4K بوده و در اکثر اوقات، با رزولوشن 1096×2560 عمل می‌کند.
سامسونگ گلکسی اس 22 الترا

پیام سپاهان

سامسونگ همواره با نمایشگر‌های بسیار با کیفیت گوشی‌های خود شناخته شده و در این روز‌ها، بیشتر پنل‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند، از این شرکت خریداری شده‌اند. سامسونگ برای پرچمدار اصلی امسال خود یا همان گلکسی اس 22 الترا، سنگ تمام گذاشته و از جدیدترین نمایشگر‌های اولد LTPO خود استفاده کرده است.
این نمایشگر با روشنایی 1750 نیت، موفق شد تا در هنگام عرضه رکورد بیشترین میزان روشنایی پنل‌ها را به خود اختصاص دهد. نسل جدید تکنولوژی LTPO نیز به سامسونگ اجازه داده که نرخ نوسازی‌ نمایشگر گوشی را تا 1 هرتز پایین آورده و مصرف باتری آن را کاهش دهد.
گلکسی اس 22 الترا دارای نمایشگری 6.8 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی متغیر بین 1 تا 120 هرتز است. همانند اکثر پنل‌های سامسونگ، این گوشی نیز در هنگام نشان دادن رنگ‌ها عالی عمل کرده و کنتراست بی نظیری را نمایش می‌دهد. ضمنا، به لطف روشنایی 1750 نیتی این پنل، کاربران می‌توانند در هنگام تابش مستقیم نور خورشید نیز به راحتی از آن استفاده کنند.
اوپو فایند X5 پرو

پیام سپاهان

پرچمدار جدید اوپو، از مشخصات بسیار جذابی برخوردار بوده و نمایشگر آن نیز عملکرد فوق العاده‌ای دارد. این گوشی از یک پنل امولد با رزولوشن 1440×3216 استفاده کرده و دارای نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسل 525 پیکسل در هر اینچ است.
این شرکت پس از آغاز همکاری خود با Pixelworks، دقت پنل‌‌هایش در نمایش رنگ‌ها را نیز بسیار بالاتر برده و این گوشی نیز عملکرد بسیار تحسین برانگیزی در این زمینه دارد. یکی از چالش‌های پنل‌های اولد، معمولا نمایش رنگ سفید بوده که در برخی مواقع قرمز یا زرد به نظر می‌رسد؛ اما اوپو فایند X5 پرو، یکی از بهترین پنل‌ها در زمینه بالانس رنگ سفید را دارد.
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب اوپو فایند X5 پرو، بالانس رنگ‌ها در سطوح مختلف روشنایی بوده که به این گوشی اجازه می‌دهد تا در روشن‌ترین یا تاریک‌ترین شرایط، رنگ‌ها را با دقت بسیار بالایی نمایش دهد.
گوگل پیکسل 6 پرو

پیام سپاهان

شرکت گوگل نیز در جدیدترین پرچمدار خود یا همان پیکسل 6 پرو، از نمایشگر بسیار با کیفیتی استفاده کرده است. این گوشی دارای نمایشگری امولد با رزولوشن 1440×3120، نرخ نوسازی 120 هرتزی و تراکم پیکسلی 512 پیکسل در هر اینچ است.
این شرکت نیز در این نسل از پیکسل‌ها، تمرکز زیادی روی کالیبره کردن نمایشگر گوشی‌های خود داشته و پنل پیکسل 6 پرو، دقت بسیاری در نمایش رنگ‌ها دارد.
وان پلاس 10 پرو

پیام سپاهان

پرچمدار جدید وان پلاس نیز دارای نمایشگری با کیفیت مثال زدنی است. البته، این امر چندان غافلگیر کننده نبوده زیرا در این گوشی نیز دقیقا از همان پنل به کار رفته در اوپو فایند X5 پرو استفاده شده است. به همین دلیل، در این محصول نیز شاهد دقت بالا در نمایش رنگ‌ها و پوشش گسترده آنها هستیم.
پنل این گوشی همچنین نرخ نوسازی خود را به طور هوشمند با توجه به نوع محتوا تغییر می‌دهد. برای مثال، در هنگام وب‌گردی در مرورگر کروم، این گوشی روی حالت 120 هرتزی بوده و اگر شروع به مشاهده یک ویدیو کنید، نرخ نوسازی نمایشگر به 60 هرتز کاهش می‌یابد.
آیفون 14 پرو مکس

پیام سپاهان

شرکت اپل که همواره در استفاده از ویژگی‌های جدید کمی کند عمل می‌کند؛ سرانجام در سال گذشته نرخ نوسازی بالا را به آیفون‌های خود آورد و اکنون نیز در پرچمداران امسال خود یعنی آیفون 14 پرو و پرو مکس، از روشن‌ترین، بهترین و با کیفیت‌ترین پنل‌های ممکن استفاده کرده است.
این گوشی‌ها با حداکثر میزان روشنایی 2000 نیت، رکورد بیشترین میزان روشنایی در بین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند و پنل اولد فوق پیشرفته آنها، توسط سامسونگ تولید شده و از نسل دوازدهم پنل‌های اولد این شرکت به حساب می‌آید.
به رسم همیشه، نمایشگر آیفون‌ها در نمایش رنگ‌ها نیز بسیار خوب عمل کرده و این پنل سوپر رتینا XDR، توانایی نمایش ویدیو‌های 4K دالبی ویژن را نیز دارد. تنها نقطه ضعف نمایشگر این گوشی‌ها، این بوده که دقت در نمایش رنگ‌ها می‌توانست کمی بیشتر باشد. این شرکت همچنین سرمایه گذاری چشمگیری روی تکنولوژی «سرامیک شیلد» شرکت کورنینگ داشته که به ادعای آنها، مقاومت شیشه قرار گرفته روی نمایشگر را افزایش می‌دهد.
گوگل پیکسل 6a

پیام سپاهان

شاید در بین این همه پرچمدار، از دیدن یک گوشی میان رده غافلگیر شوید؛ ولی نمایشگر پیکسل 6a عملکرد بسیار خوبی داشته و لیاقت حضور در این لیست را دارد. این گوشی دارای نمایشگری 6.1 اینچی از نوع اولد با رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 429 پیکسل در هر اینچ است. متاسفانه، در این محصول خبری از نرخ نوسازی بالا نیست که کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد.
عملکرد این پنل در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب بوده و اگر به دنبال یک گوشی 5G‌ اندرویدی با قیمت مناسب و رابط کاربری ساده و روان هستید؛ پیکسل 6a گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.
درباره این لیست چه می‌اندیشید؟ به عقیده شما، کدام‌یک از گوشی‌های بازار بهترین نمایشگر را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/376269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد