پیام سپاهان

آخرين مطالب

روش‌هایی که می‌توان شکایت‌های اینترنتی را پیگیری کرد علمی

روش‌هایی که می‌توان شکایت‌های اینترنتی را پیگیری کرد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا / کیفیت خدمات ارایه‌شده از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران است و یکی از مواردی که باید همواره مورد توجه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت باشد، چگونگی برخورد با مشتریان و آگاهی از نحوه ارایه خدماتشان به آنهاست که به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تلاش می‌شود رضایت‌مندی افرادی که شکایتی را از خدمات مطرح کرده‌اند، به دست آورده شود.
مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره شکایت‌های اینترنتی اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید بررسی شکایت‌های اینترنتی هم به صورت تلفنی و هم از طریق سایت انجام 195 می‌شود؛ حتی برای پیگیری موضوع برای کسانی که شکایت طرح کردند، کدی ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانند پیگیری‌های لازم را انجام و پاسخ اپراتورها را مشاهده کنند. اگر نپذیرند، می‌توانند دوباره درخواست مجدد کنند؛ این فرآیندی است که مدت‌هاست اتفاق می‌افتد. اگر کسی بحث شکایت را مطرح کند و تا سه مرتبه هم پاسخ را نپذیرد، در نهایت ما در سازمان، اپراتورها را دعوت می‌کنیم و در یک کمیسیون بالاتری این مسئله را پیگیری می کنیم و جواب نهایی را می‌دهیم.
وی تأکید کرد به هر ترتیبی شکایت‌ها رها نمی‌شوند و تلاش می‌شود رضایت‌مندی افرادی که موضوع را مطرح کرده‌اند به دست آورده شود.
بر این اساس، سامانه 195 با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در حوزه ICT راه‌اندازی شده است. برای دسترسی راحت‌تر کاربران، روش‌های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته‌ شده که بر اساس آن کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای 195 شکایت خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.
همواره پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی، همواره از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده در سامانه 195 است. کاربران می‌توانند برای پیگیری شکایات سامانه 195 کد دستوری #8010* را شماره‌گیری کرده و با انتخاب گزینه 2 و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه 195 دریافت کرده‌اند، در قالب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود مطلع شوند.
کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی‌بر مکان‌نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست‌وجو انتخاب و روی نقشه به‌صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند؛ پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج‌شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.
همچنین کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. علاوه بر این مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.
طبق این گزارش در دولت گذشته از تلاش برای بهبود کیفیت خدمات اینترنتی گفته شده بود و اینکه سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد و از طرفی برای این‌که بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، آن‌ها باید خدمات فیبر ارائه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند.
بنابراین پس از آن مقرر شد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برای بهبود کیفیت تلاش کنند و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای در اختیار عموم قرار بگیرد که گزارشی از کیفیت اپراتورها در آن منتشر شود و کاربران نیز نظرات خود را درباره خدمات منعکس کنند.
البته ارائه این سامانه با تغییراتی مواجه شد و در حالی که مقرر شده بود با گذشت فرصت 45 روزه‌ای که به اپراتورها برای بهبود کیفیت خدماتشان داده شده، سامانه در اختیار عموم قرار بگیرد، به دلیل تصمیم به ایجاد تغییراتی در این سامانه، ارائه آن با تاخیر مواجه شد تا سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات تحت عنوان «فرادید» با تغییر ماهیت و نام به «نت‌سنج‌پلاس» بار دیگر در بهمن ماه 98 رونمایی شود.
در همان زمان درباره تاخیر پیش‌آمده در رونمایی از این سامانه توسط یک مقام مسئول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته شده بود که این مجوزها و حساب‌ها اکنون برای اپراتورها تعریف شده و هم به اطلاعات خودشان و هم به اطلاعات اپراتورهای دیگر دسترسی دارند. البته اپراتورها برای ارتقای سامانه‌هایشان درگیری‌هایی داشتند بنابراین برای این‌که سامانه‌ها را در هم تلفیق کرده، بحث شکایات و تعرفه و کیفیت را در هم تجمیع شوند تا به صورت یک مجموعه در اختیار مردم قرار گیرد، به زمان نیاز بود.
همچنین از آمادگی زیرساخت‌ها ظرف دو هفته خبر داده شده بود و البته پس از چند روز اعلام شد این سامانه برای دسترسی به اطلاعات کیفیت سرویس‌ها، در اختیار عموم مردم قرار گرفته و اطلاعات این سامانه از سامانه‌های مختلف جمع‌آوری شده و تقریبا سامانه فرادید برای دسترسی عموم مردم آماده و نیاز به برخی هماهنگی‌هایی دارد که در حال انجام است.
مهم ترین ویژگی های سامانه نت سنج پلاس چیست؟
براساس این گزارش در این سامانه هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی چه می‌گوید؟ همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می‌کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می‌توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.
در سال 1400 هم عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره سرعت اینترنت گفته بود ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم زیرا زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است؛ دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور به‌صورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبرنوری منازل در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است.
وی همچنین بیان کرده بود: در حالی که به دلیل مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به‌طور میانگین 5 تا 6 مگابیت‌برثانیه را نشان می‌دهد و در پروانه اپراتورها دو مگابیت‌برثانیه آمده است، اما الان سرعت دانلود حدود هشت برابر این مقدار را نشان می‌دهد. ما ادعا نمی‌کنیم که این سرعت ایده‌آل است بلکه باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت‌برثانیه هم برسیم. بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت هم درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی رسانه‌ای است.
پس از آن صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم اعلام کرد: در حال حاضر جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می‌شوند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در تیرماه سال جاری قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و دسترسی به اینترنت، تخلیه سیم‌کارت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، پیامک تبلیغاتی، پاسخگو نبودن، ثبت‌نام و واگذاری سیم‌کارت بدون حضور مالک به شخص دیگر، عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بین‌الملل و ... را از موضوعات شکایت‌های مردمی اعلام کرده است. 
به تازگی هم پیمان قره داغی- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- از کاهش میانگین زمان رسیدگی به شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داده است.
وی گفته به‌ منظور تسریع در پاسخگویی به شکایات و کاهش میانگین زمان رسیدگی به شکایات حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، از ابتدای مهر سال جاری پس از ثبت شکایات مشترکان در سامانه ثبت و پاسخگویابی به شکایات (195) در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اطلاع‌رسانی لازم از طریق پیامک به مسئول و صاحب پروانه آن دفتر انجام می‌شود. در پنج ماه ابتدایی سال گذشته 637 شکایت از دفاتر پیشخوان خدمات دولت ثبت شده است، در حالی که در همین بازه زمانی در سال جاری هزار و 157 شکایت ثبت شده است که این شکایات به تخلف 805 دفتر پیشخوان خدمات دولت مربوط می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/376467/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم