پیام سپاهان

آخرين مطالب

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس درباره گرانی 600 درصدی هتل ها:

هتل ها برای قشر متوسط هم قفل شد اقتصادی

هتل ها برای قشر متوسط هم قفل شد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس با اشاره به کمرنگ شدن گردشگری در بین آحاد جامعه، گفت: گردشگری در حال حذف شدن از سبد خانوار ایرانی است تنها راه بازگرداندن این صنعت به زندگی ایرانیان، ارائه خدمات متناسب با توان مردم است.

محمدعلی محسنی بندپی در مورد گرانی 600 درصدی هتل‌ها و رستوران‌ها، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و آمار منتشر شده بالاترین تورم نقطه‌ای ثبت شده در بهمن امسال مربوط به گروه هتل‌ها و رستوران‌ها است که تورم نقطه‌ای آن به 79 درصد رسیده است.
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با افزایش قیمت‌ها در تمام حوزه‌های مختلف مواجه هستیم حتی در بودجه 1402 تلاش شد تا نرخ حامل‌های انرژی ثابت بماند با توجه به اینکه دولت تورمی 40 درصدی را پیش بینی کرده است؛ با تمام این تفاسیر هرگونه افزایش قیمت در هر بخشی از گردشگری گرفته تا خدمات و سایر حوزه‌ها باید در ارتباط مستقیم با توان خرید مردم باشد.
وی در ادامه یادآور شد: هر نوع خدماتی که در توانایی مادی مردم نباشد محکوم به شکست خواهد بود، امکان دارد اندکی از افراد جامعه بتوانند با استفاده از سپرده‌ها و توانمندی‌های خود در برابر افزایش قیمت‌ها دوام بیاورند اما امروز صحبت از عموم مردم جامعه و رونق گردشگری کشور است باید توانایی مادی مردم هم مد نظر قرار گرفته شود.
نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمرنگ شدن گردشگری در بین آحاد جامعه، یادآور شد: گردشگری در حال حذف شدن از سبد خانوار ایرانی است تنها راه بازگرداندن گردشگری به زندگی ایرانیان، ارائه خدمات متناسب با توان مردم است، از طرفی احتمال این مسئله وجود دارد که هتلداران، صاحبان مسافرخانه‌ها و آژانس‌های مسافرتی اعلام کنند خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود بسیار پر هزینه و گران تمام خواهد شد بر همین اساس باید تسهیلات پرداختی دولتی به این مراکز به گونه‌ای باشد که هزینه کمتری را برای مردم به دنبال داشته باشد.
مجلس مخالف هر نوع افزایش قیمتی است
محسنی بندپی گرانی 600 درصدی هتل‌ها را غیرقانونی دانست و گفت: هر گونه افزایش قیمتی خارج از تعرفه گذاری دولتی مجاز نیست و دولت هم نباید خارج از مصوبات مجلس اقدام به افزایش قیمت‌ها کند، رشد بی رویه قیمت‌ها به تنهایی منجر به التهاب و افزایش تورم و کاهش کسب و کارها و نشاط و شادی در جامعه خواهد شد، بنابراین مجلس با هرگونه افزایش قیمت بی پایه و اساسی چه در صنعت گردشگری چه در صنایع دیگر مخالف است.
سه استراتژی برای مسافرت مردم
نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: در صورت عدم رعایت نرخ مصوب، چند حالت برای مسافرت‌های مردم پیشی بینی می‌شود، نخستین حالت حذف مسافرت از سبد هزینه خانوارهاست، اگر بنا به هر علتی مسافرت از سبد خانوار حذف نشود و هزینه‌ها و درآمدهای مسافرت با یکدیگر متوازن نباشند خانواده‌ها اقدام به مسافرت‌های کوتاه مدت می‌کنند و یا اگر مسافرتی شکل گرفت برای کاهش هزینه‌ها مسافران در کوچه‌ها، خیابان‌ها و پارک‌ها اسکان می‌کنند؛ چه بسا در شهرهای شمالی شاهد بودیم تعداد بسیاری از مسافران شب‌ها در پارک‌ها چادر زده و اقامت کرده‌اند که این مسئله نه در شان نظام جمهوری اسلامی و نه در تراز ارائه دهندگان خدمات مسافرتی است برهمین مبنا مردم سه استراتژی مقابله‌ای در پیش می‌گیرند یا اصلا مسافرت نمی‌کنند یا کوتاه مدت سفر می‌کنند و یا با کمترین امکانات و در شرایط سخت مسافرت می‌کنند.
محسنی بندپی با تاکید به اینکه تورم حاکم در جامعه را می‌توان در چند گزینه تعریف کرد، یادآور شد: بخشی از تورم جامعه به افزایش نقدینگی بازمی‌گردد، قسمتی در ارتباط با سرمایه‌های نقدی است که به سمت اشتغال و تولید هدایت نمی‌شود بلکه به سمت خرید کالاهایی همچون مسکن، طلا و ارز سوق داده می‌شود، در کنار تمام موارد عنوان شده تحریم‌های اعمال شده نقش پررنگی از بُعد اقتصادی در زندگی آحاد جامعه به دنبال داشته است. 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یکی از دلایل تورم حاکم بر گردشگری را در گرانی دانست و اظهار داشت: شاید در گذشته تورهای گردشگری را با ون 500 میلیون تومانی جابجا می‌کردیم در حال حاضر همان ون به قیمت یک میلیارد و نیم رسیده است؛ بی‌تردید تفاوت‌هایی بین کرایه ونی که 500 میلیون تومان بوده و امروز به یک میلیارد و نیم رسیده است و یا نرخ ارزی که هر لحظه در حال تغییر است و همگی به نوعی بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند، باید تلاش کنیم ارتباط کالاهایی که هیچگونه ربطی به دلار و ارز و سکه ندارند را جدا کنیم.
خدمات گردشگری متناسب با جیب مردم باشد
محسنی بندپی در مورد اسکان مسافران نوروزی در مدارس، یادآور شد: اگر کارمندان مجموعه اداره‌ای یا وزارتخانه‌ای نتوانند از پس هزینه‌های هتل و مسافرخانه‌های آبرومند بر بیایند مجبور می‌شوند از فرصت‌هایی که زیر ساخت‌های مناسبی ندارند استفاده کنند، بنابراین باید خدمات گردشگری متناسب با جیب مردم مهیا شود.
نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه افزایش 600 درصدی هزینه هتل و رستوران یعنی دافعه‌ای برای گردشگران، خاطرنشان کرد: زمانی که گردشگران با افزایش خدمات گردشگری روبرو می‌شوند به مراکز گردشگری رجوع نکرده در مقابل درصدد اسکان در اماکنی همچون مدارس خواهند بود که از زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمات دهی به مسافران برخوردار نیستند و تنها این مکان‌ها برای گذاران شب انتخاب می‌کند.
این نماینده مردم در پایان یادآوری کرد: مدارس به اندازه کافی از امکانات لازم برای ارائه خدمات مسافران و اسکان آنها برخوردار نیستند و حتی توان ارائه 10 درصد امکانات تفریحی هتل‌ها و مسافرخانه ها را ندارند بنابراین سوق دادن مردم به این سمت یعنی فاصله گرفتن از خواسته‌های ابتدایی آنها که این مسئله هم بی تردید تبعاتی به دنبال خواهد داشت./

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/503777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟