پیام سپاهان

آخرين مطالب

روز حیات اسلام بنیاد شهید و امور ایثارگران

روز حیات اسلام
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

حضرت امام خمینی رحمه الله، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز «حیات اسلام» نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند. 
روز قدس را امام خمینی رحمه الله بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، «غافل نمانند». این «فریاد بیدار باش» امام عاشقان، شلاقی بود بر «ذهن های خفته» ملت اسلام، تا از «خواب عمیق غفلت» بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند. اکنون که سال ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است و به تعبیر اخیر مقام عظمای ولایت احتمالا در روز قدس در کشورهای غیر اسلامی نیز راهپیمایی خواهیم داشت. 
چه دقیق امام امت فرمود که: 
«روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.» از این فرمایش درس می گیریم که قدس و فلسطین نمادی برجسته از ایستادگی و مقاومت مظلومین در برابر ظالمین است. 
بی شک روز قدس امسال، باشکوه ترین و پرجمعیت ترین راهپیمایی های دفاع از آرمان فلسطین در طول ادوار مختلف برگزاری آن خواهد شد. تمام جهانیان دیدند که چطور حرامیان اسرائیلی در مدت حدود 6 ماه، 33 هزار نفر را به خاک و خون کشیدند. نمی توانستند ببینند که در ماجرای طوفان الاقصی یک گروه مقاومت چنان ضربات سختی بر هیمنه ی پوشالی شان وارد سازد که آبرو و حیثیت خودساخته شان بر باد رود. سری ترین دستگاه های امنیتی و پیشرفته ترین تجهیزات آنان به سخره گرفته شود.
براستی که نتوانستند درنده خویی و بدسرشتی خود را پوشانده نگاه دارند و انتقام چنین شکست سنگینی را از مردم عادی و زن و بچه ها گرفتند. آنان با نسل کشی در غزه به زعم خود پیروز می شوند اما نمی دانند که دچار باتلاقی شده اند که هر گونه کنش یا عدم کنش شان به شکست منتهی خواهد شد. دست آخر برای آنکه خود را از باتلاق دچار شده رهایی دهند تا بلکه زمین بازی تغییر کند در اقدامی بی سابقه به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی حمله کردند که جواب آن را خواهند گرفتند.
رژیمی که روزی با رویای فرمانروایی از نیل تا فرات و با اهداف راهبردی متعددی در منطقه ایجاد شده بود، امروز نه تنها پیشروی نداشته بلکه روز به روز منفور تر و روز به روز زبون تر گشته است. اجماعی فرامنطقه ای علیه خود ایجاد کرده است. سرمایه انسانی و ظرفیت های مردمی ایجاد شده برای مقابله با این رژیم منحوس از جمله امیدها، نقاط مثبت و رویش های این دوران است.
نبرد، نبرد اراده هاست. هرچند اگر بتوانند با ظهور و بروزها و نمودهای رسانه ای خود را زنده نشان دهند. اما قطعا مرده و یا نزدیک به موت هستند. وقتی به اراده ها توجه کنید، خواهید فهمید که استکبارِ امروز دیگر اراده دیروز را ندارد که هر تصمیمی که می گرفت آن را محقق می ساخت. استکبار امروز بسیار ضعیف تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. در واقع روی دیگر سکه ی نبرد اراده ها، نبرد روایت هاست. با وجود آنکه دچار افول جدی در ساحت اراده هستند اما در نبرد روایت ها، با روایت سازی های دروغین چند صباحی خود را توانمند نشان می دهند که این نیز بگذرد و وجدان های خفته بیدار خواهند شد.
ماجرای فلسطین و اسرائیل، بزرگ ترین درس ها و تذکرات را برای انسان های دوره ی معاصر داشته است. آنانکه سوای از هر رنگ و نژاد و مذهبی توانایی تشخیص و تمییز ظالم و مظلوم را پیدا می کنند. 
روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است. 
بنا به تعبیر مقام معظم رهبری «باید روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیله القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.»
یاد و خاطره همه شهدای آرمان عظیم فلسطین را گرامی می داریم و با نیت رهایی اش در راهپیمایی جهانی و دشمن شکن قدس شرکت خواهیم کرد. «ای قدس به تو از جان سلام».

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/838601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشرفت 50 درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

دل دوستان شکستی!

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد

گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند

معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند

معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت

هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

زارع‌پور خبر داد؛ بسته هدیه اینترنت 30 گیگابایتی برای معلمان

گجت جنجالی ربیت R1 از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند

تیک‌تاک شاید در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

پیش‌ بینی قیمت دلار 13 اردیبهشت 1403 / دلار بر موج کاهشی سوار شد؟

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود

دعوت 6 سپاهانی و 2 ذوب‌آهنی به اردوی تیم ملی فوتبال

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

ال‌جی یکی از شاخص‌ترین مانیتورهای دنیا را عرضه کرد

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

عاقبت دانه‌درشت‌ها

اعلام خبر شناسایی پیکر شهید عباس رمضانی

پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری

الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس

گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان

تغییر 21 شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در 4 سال

کشف جسد زن 36 ساله در باغ

تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد

امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان

طراوات باران بهاری در نصف جهان

کشف 10 تن پارچه قاچاق در شهرضا

تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان