پیام سپاهان

آخرين مطالب

برخورد با 6 پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند اجتماعی

برخورد با 6 پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار مهر، محمد رجالی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص شناسایی و رسیدگی به تخلفات پزشکان اظهار داشت: در 6 ماه اخیر حدود 30 تخلف در رابطه با اخذ زیرمیزی توسط پزشکان به ما گزارش شد.
وی با بیان اینکه اثبات برخی از موارد اخذ زیرمیزی توسط پزشکان دشوار شده و لازم است افراد مستندات داشته باشند، افزود: علی رغم این شرایط طی 6 ماه گذشته با 6 پزشک که زیرمیزی می‌گرفتند برخورد شد؛ با چهار نفر از آنان برخورد اداری شده و قرارداد یکی از آنان لغو و پرونده دیگری به سازمان در تهران ارجاع شده تا درخصوص فعالیت وی تصمیم‌گیری شود.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه گزارش تخلفات را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌کنیم، تصریح کرد: مسؤول برخورد در این زمینه تعزیرات است و هر پزشکی را که احتمال می‌دهید از بیمار پول دریافت کرده با مستندات به دفتر بازرسی و حراست تأمین اجتماعی یا تعزیرات معرفی کنید.
اثبات زیرمیزی گرفتن دشوار است
رجالی با تاکید بر اینکه اثبات چنین تخلفاتی برای ما سخت شده است، اضافه کرد: با بخش رسیدگی به تخلفات اداری در تهران در تلاش هستیم که با تشکیل کمیته صیانت اداری درصورت نبود مستندات کافی به گونه‌ای دیگری برخورد کنیم و اگر مستندات داشته باشیم قرارداد پزشک لغو شود درحالی که در مواردی نیز پزشک متخلف نسبت به تصمیم سازمان در دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.
وی پدیده زیرمیزی گرفتن پزشکان در اصفهان را نوعی بیماری توصیف کرد و افزود: حتی در مواردی علی‌رغم تذکر ما، تخلف ادامه پیدا کرده و این درحالی است که در برخی حوزه‌ها به دلیل کمبود متخصص به سختی می‌توان قرارداد پزشکی را در برخی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی لغو کرد.
کاهش نیروی انسانی در مراکز و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی در بیمارستان‌های ما بد شده است، ابراز داشت: با وجود حدود 35 دانشگاه علوم پزشکی در کشور، نیروی انسانی و تربیت نیروی انسانی خوبی داشتیم در حالی که از دو سه سال پیش این شرایط افت کرده است به طوری که شمار نیروهای علاقه مند به دوره تخصص کم شده و دوم اینکه نیرو برای همکاری با بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کم شده است.
رجالی علل کم شدن نیروی انسانی را مهاجرت و دلایل سیاسی، اجتماعی و مالی برشمرد و گفت: باید توجه داشت که میانگین افزایش هزینه‌ای که به پزشکان پرداخت می‌شود 2.5 برابر شده در حالی که نتوانستیم با توجه به میزان تورم و ارزش پول ملی هزینه‌ها را در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه هم اینک با 400 پزشک متخصص در استان همکاری داریم، افزود: با توجه به شرایط موجود برخی از متخصصان ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عمان مهاجرت کردند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استخدام پرستار نیز مشکلاتی داریم، خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام 250 نفر پرستار را داریم درحالی که شمار شرکت کنندگان در آزمون طی سال‌های قبل 10 برابر امسال بود.
نیمی از اتاق‌های زایمان LDR خالی ماند
رجالی در ادامه با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات عمرانی خوبی در حوزه درمان استان اتفاق افتاده است، گفت: در طرح جوانی جمعیت یکی از مواردی که بر عهده سازمان تأمین اجتماعی بود، ساخت اتاق‌های زایمان مجهز (LDR) است که در اصفهان زایشگاه‌های بیمارستان شریعتی و غرضی تکمیل شده است.
وی افزود: زایشگاه بیمارستان شریعتی هشت اتاق زایمان ال. دی. آر و بیمارستان غرضی پنج اتاق زایمان مجهز دارد که برای این امر 35 میلیارد تومان هزینه شده اما 50 درصد مراجعه کننده دارد.
زایمان در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی رایگان است
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ارائه خدمات در زایشگاه‌های بیمارستان‌های شریعتی و غرضی 100 درصد رایگان است، ابراز داشت: به رغم آنکه پزشک متخصص زایمان به صورت 24 ساعت در بخش ال. دی آر مستقر است اما ظرفیت زایمان این بیمارستان‌ها خالی مانده است.
رجالی افزود: در اتاق‌های ال.دی‌.آر این دو بیمارستان چهار بخش NICU یا مراقبت ویژه نوزادان نیز احداث شده است.
جراحی رایگان قلب و مغز در بیمارستان شریعتی
وی با اشاره به اینکه بخش جراحی قلب در بیمارستان شریعتی اصفهان سال 1401 راه‌انداری شد و تاکنون 400 مورد جراحی قلب در این بیمارستان رایگان انجام شده است، گفت: همچنین بخش آنژیوگرافی در بیمارستان شریعتی راه‌اندازی شده که خدمات آن کاملاً رایگان است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جراحی بیماری‌های مغزی از مواردی بود که پیش‌تر بیماران به تهران ارجاع می‌شدند در حالی که جراحی مغز دست‌کم 150 میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد اما طی سه سال اخیر بیمارستان شریعتی با هزینه 20 میلیارد تومان به دستگاه نویگیشن جراحی مغز مجهز شده و هفت مورد جراحی موفقیت آمیز داشتیم.
رجالی در ادامه با بیان اینکه صفت برخوردار بودن برای اصفهان سبب شده که بسیاری از امکانات که حق این استان است به آن داده نشود، تصریح کرد: بر اساس شاخص تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی و امکاناتی که به اصفهان داده شده این استان در رده پانزدهم است در حالی که دست‌کم به پنج بیمارستان و 20 درمانگاه جدید نیاز دارد.
ساخت بیمارستان 500 تختخوابی اصفهان نیازمند 9 هزار میلیارد اعتبار است
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا چند سال آینده این شاخص را از 15 به 10 برسانیم، افزود: ساخت و تجهیز بیمارستان 500 تخت خوابی در شهرک شهید کشوری به اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با مجوز و اعتبار آن موافقت شده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه ساخت این بیمارستان در مرحله طراحی و نقشه‌برداری است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی کشور ساخت این پروژه را به شرکت بزرگ خانه سازی تأمین اجتماعی واگذار کرده است.
رجالی با بیان اینکه امید است تا یکسال آینده مطالعات اولیه پروژه را تمام کنیم، تصریح کرد: برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی آن تلاش می‌کنیم زیرا این پروژه اکنون درگیر مسائل غیرمالی و مطالعاتی شده که کند پیش می‌رود در حالی که با ساخت این بیمارستان 500 تختخوابی 50 درصد به ظرفیت بستری ما اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اصفهان حدود 20 سال به دنبال اخذ مجوز این بیمارستان بود، خاطرنشان کرد: نقشه کامل و جامعی برای ساختمان 84 هزار مترمربعی بیمارستان در حال طراحی است و اگر کلنگ زنی شود فکر نمی‌کنم ساخت آن بیش از چهار سال طول بکشد.
نوسازی درمانگاه‌های اصفهان در دستور کار است
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در استان 28 درمانگاه وجود دارد، ادامه داد: نیاز استان حدود 35 تا 50 درمانگاه است که ظرفیت بیماران سرپایی را تکمیل کند که از 1401 ورود کردیم و مجوز ساخت درمانگاه در فولادشهر، پیربکران و هرند اخذ شده است و به دنبال اخذ مجوز برای درمانگاه بهارستان هستیم.
رجالی با بیان اینکه درمانگاه فریدونشهر یک خانه بهداشت بود، اضافه کرد: ساخت درمانگاه در محل کنونی این خانه بهداشت با مساحت 3500 متر با اعتباری 140 میلیارد تومانی اردیبهشت یا خرداد امسال شروع می‌شود.
وی با بیان اینکه قدمت برخی از درمانگاه‌های شهر اصفهان به بالای 50 سال می‌رسد، اظهار داشت: به دنبال نوسازی درمانگاه‌های قدیمی شهر هستیم.
شناسایی 300 زن مبتلا به ایدز در اصفهان
به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در این استان 300 خانم مبتلا به ایدز وجود دارد که به دلیل ارائه خدمات بهداشتی مناسب زایمان 50 درصد آنان سالم بوده است.
رجالی اضافه کرد: تاکنون 400 کودک ناشنوا در استان شناسایی شدند که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی برای آنان کاشت حلزون رایگان انجام شده است.
کد خبر 6087337

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/844470/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بلعیده شدن دختربچه 6 ساله در کانال آب تیران

نواحی غربی کشور 17 اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور

اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب

برخی شرکت‌ها از کوپایلوت مایکروسافت به‌عنوان کارآموز استفاده می‌کنند

روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد

موشک‌های ایرانی، امارات را بر سر عقل آورد؟

سیگنال نگران‌کننده واشنگتن برای تل‌آویو

کودک 6 ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد

ما را ز تو غیر از تو تمنّایی نیست

سری ردمی K80 احتمالا در اواسط پاییز عرضه خواهد شد

درخت‌کُشی در تهران

مهدی نصیری و شتاب منحصر به فردش

اشتیاقی که گم شد؛ گذری بر 34 دوره نمایشگاه کتاب تهران

بازگشت احتمالی ترامپ و ضرورت آرایش تازه

دخل و خرج نابرابر

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا 2 برابر است

تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود

نواحی غربی کشور 17 اردیبهشت ماه بارانی می‌شود

چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان

مرغ خوشخوان را بشارت باد کاندر راه عشق

حافظه عجیبی که 60 ساعت در دمای 600 درجه کار می‌کند!

کنسول دستی Rog Ally 2 ایسوس احتمالاً در کامپیوتکس 2024 معرفی می‌شود

جراح فلسطینی که اسرائیل او را ربود و زیر شکنجه به شهادت رساند

گسترش ماموریت سپاه به نیمکره جنوب

نظام درمانی را به کجا می‌برند؟

مورایس: بازی حساسی با استقلال خوزستان داریم

فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران

عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر

هوش مصنوعی iOS 18 را زیر و رو می‌کند

پیش‌ بینی قیمت دلار 17 اردیبهشت 1403 / دلار تغییر مسیر می دهد؟

انفجار نقدینگی در 22 سال!

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

تقابل تیم‌ هندبال آلومینیوم در اصفهان

پذیرش53 درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها

اشعارش چنان بی‌نقص بود که باور نمی‌کردند کار اوست!

آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌کند

آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا

سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!

طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه

طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد

فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال 1402

اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان

نبرد هندبالیست‌های آلومینیوم در اصفهان

به مناسبت سالروز درگذشت شاعر غزل‌سرای ایرانی، حسین منزوی

رندر وان پلاس 13 طراحی متفاوت این محصول را نشان می‌دهد

آماده‌باش برای حضور ترامپ

پیشنهاد ظریف