پیام سپاهان

آخرين مطالب

وبسایت نزدیک به زاکانی: حمله دوچرخه‌بازان به قرارداد توسعه حمل و نقل عمومی تهران مقالات

وبسایت نزدیک به زاکانی: حمله دوچرخه‌بازان به قرارداد توسعه حمل و نقل عمومی تهران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - جهان /متن پیش رو در جهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
سئوال اصلی اینجاست که چه کسانی در ماجرای واردات اتوبوس و تاکسی های برقی در کشور متضرر شده و نمی خواهند مردم از مواهب استفاده از حمل و نقل پاک بهره مند شوند؟
حمل و نقل شهری از جمله ملزومات کلانشهرهایی مانند تهران است. شهری که میلیون ها انسان به جهت رسیدگی به امور شغلی و زندگی و همچنین بهداشت و درمان و ... به آن مراجعه می کنند و روزانه از چندین میلیون نفر پر و خالی می‌شود.حالا همین شهر که نیاز به سیستم حمل و نقل چابک و همچنین پاک دارد بعد از مدت‌ها قرار است صاحب ناوگان حمل و نقل شهری برقی از جمله اتوبوس و تاکسی شود.
به نظر می‌رسد پیش از پرداختن به اصل ماجرا باید به اصطلاح فیلم سازان یک فلاش بکی به عقب بزنیم و گذشته را مرور کنیم که چه اتفاقی در حوزه حمل و نقل شهری و آلودگی شهر تهران رخ داده است. در زمان شهردار قبلی یعنی «پیروز حناچی» موضوع حمل و نقل شهری معطوف به طرح هایی چون «بی دود» و «سه شنبه‌های پاک» بود. یعنی به جای کار عملی بیشتر فرهنگسازی مد نظر شهردار تهران بود. 
این درحالی است که اتوبوس های شهری اغلب کهنه شده اند و خود آلاینده هستند و اگر حمل و نقل عمومی ترویج می شد نیز نه تنها کشش و توان حمل و نقل بسیاری از مسافران را نداشت که همین امروز هم به صورت کنسرو شده و فشرده به سر کار خود می روند، بلکه با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری این فرهنگ سازی چندان کارگشا نبود. تا جایی که اصلاح طلبانی که قبلا سابقه مدیریت شهری تهران را در کارنامه کاری خود داشتند نیز به این موارد خرده می گرفتند که این طرح ها حتی یک درصد از مشکل حمل و نقل شهری پایتخت را نیز حل نمی کند!
این طرح ها از سوی «محسن هاشمی» رئیس وقت شورای شهر تهران مورد انتقاد قرار گرفت که دوچرخه سواری یک هزارم از مشکل حمل و نقل شهری ما را برطرف نمی‌کند.
این انتقاد را «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران و شهردار دوره اصلاحات نیز مطرح می‌کرد. وی نیز بیان می کرد که «ای کاش آقای حناچی بجای دوچرخه صبح زود بدون ترافیک با ماشین می‌رفت در دفتر کارش و پیگیری و تلاش می‌کرد که زودتر صدها واگن معطل مانده مترو به خطوط مترو ملحق شوند که صدها هزار مسافر مترو راحت‌تر و سریع‌تر برسند و دها هزار اتومبیل کمتر بیرون بیایند.»
حالا شهرداری تهران به جای معطل گذاشتن مردم با طرح های بدون فایده علاوه بر قراردادهای مختلف برای واردات و ساخت واگن‌های مترو و افزایش و گسترش ایستگاه‌های آن، طرح واردات اتوبوس و تاکسی برقی را کلید زده که با یک شرکت چینی قراردادی در این بخش منعقد شده است.
همین موضوع از سوی برخی از عواملی که به اصطلاح در حوزه روشنگری فعالیت می‌کنند و وابسته جناحی به اصلاح طلبان هستند نیز تحمل نشده و با انتشار بخشی از قرارداد به زعم خود اشکالات و ان قلت‌هایی به آن وارد کرده اند. اما نگاهی به همین ایرادات نشان می دهد که تمامی ادعاهای آنان به دو موضوع منحصر می شود که چرا در این قرارداد تشریفات اداری را رعایت نکردید و از سوی دیگر چرا یک شرکت که کار ویژه آن ساختمان سازی و راه سازی است برای واردات خودروهای برقی قرارداد بسته شده است.
این در شرایطی است که قطعا موارد اداری ملزوم انجام شده و اینکه به سرعت کار در حال انجام است و اسیر هزارتوی اداری نشده که نه تنها اشکال این قرارداد نیست بلکه حسن آن هم هست که مردم از این جهت زودتر می توانند از مواهب استفاده از ناوگان حمل و نقل جدید و به روز استفاده کنند. چه اینکه عوامل اصلی دخیل در این قرارداد نیز توضیح دادند که این امر با توجه به نوسانات قیمت ارز می تواند از هزینه پیش بینی شده برای اجرای این قرارداد بکاهد و حداقل از بار اضافی جلوگیری کند.
نکته دوم این است که قرارداد با یک شرکت چینی بسته شده که زیرمجموعه آن همانطور که در قرارداد و توضیحاتی که در سایت معرفی این شرکت وجود دارد حاکی از آن است که شرکت مذکور دارای 11 شرکت زیرمجموعه و 6 شرکت تابعه آن به صورت هلدینگی است که نه خود این شرکت بلکه یکی از زیرمجموعه های آن با شهرداری تهران قرارداد بسته است که موضوعات کار این شرکت‌های متنوع است. 
جالبتر اینکه علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز از سنگ اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی نیز خبر داده است.
با این اوصاف کسانی که نسبت به عدم بی تحرکی و فرسوده سازی ناوگان حمل و نقل شهری تهران در مدیریت قبلی انتقادی نمی کردند و حالا که قرار است مردم سود و فایده یک کار عملیاتی را ببینند وارد گود شده و به شبهه پراکنی در خصوص آن می پردازند. جالب است که این شبهات نیز بیشتر از اینکه مایه حقیقی داشته باشد برای موج سازی رسانه‌ای علیه شهرداری تهران بکار گرفته شده است و مانند شبهه سازی های گذشته به نام افشاگری و سوت زنی تنها نقش فضله موش در دیگ را ایفا می‌کنند و به جای اینکه موضوع واقعی را مطرح کنند اقدام به خبرسازی‌های جنجالی می کنند و برای هیچ هیاهو می‌سازند.
با این حال نگاهی به این قراداد که اتفاقا متن آن از سوی همین افراد منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که موضوعات کاملا شفاف است و شرکتی که قرار است این کار را انجام دهد نیز مشخص است و به نظر می رسد بعد از واردات اتوبوس و تاکسی های برقی و استفاده مردم از این موارد همه این غبارها کنار خواهد رفت و شهروندانی که از این وسایل استفاده خواهند کرد قطعا درباره این جنجال سازی‌ها به درستی قضاوت خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/847471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فوت یک نفر در پی سقوط از ارتفاع 12 متری ساختمان در حال ساخت در خیابان وحید

گوشی آنر 200 با طراحی بسیار خاص و سخت‌افزار توانمند رونمایی شد

ارسال 170 اثر علمی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی فردخت

دو خط کتاب/ آدما چرا تو رو نچیدن؟

تعداد زیادی از گیمرهای Call of Duty پلی‌استیشن 4 دارند

چین یک صندوق 47.5 میلیارد دلاری برای تقویت صنعت تراشه‌سازی خود ایجاد کرد

3 گوشی جدید با باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی در راهند

سناریوهای 50 روز پرالتهاب

عباس عبدی: مفت این «صدا و سیما» هم‌ گران است

سیگنال بزرگ واشنگتن به بن سلمان

ارزیابی عملکرد صداوسیما در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور

آمریکا می‌خواهد تنش‌ها را محدود کند

اصولگرایان خود را شانس اول میدان می‌دانند

بزرگترین خدمت شهید آیت‌الله رئیسی به نظام، بازگشت به رویکرد اوایل انقلاب است

برگزاری آئین گرامیداشت شهدای خدمت در منطقه 10 اصفهان

گواه از این بالاتر میخوای؟

سخنان جالب نویسنده کتاب دوباره فکر کن

بازی/ Brawl Bounce Arena: PvP Battle؛ یک کپی بی‌نقص از کلش رویال

کدام سیاست انتخاباتی؟

هولوکاست رفح

دروغ شاخدار اسرائیلی علیه کودکان فلسطینی

سازندگی: انتخابات آینده فرصتی برای قطع مسیر سیسیلی شدن ایران است

آمادگی بسیج کاشان برای برگزاری باشکوه انتخابات

شهید رئیسی در دستگاه قضا به دنبال تکریم مردم بود + فیلم

علاقه‌مند به فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در اصفهان هستیم

اصفهان سرزمین فرصت‌ها و همیشه منشأ کارهای ماندگار بوده است

داستانک/ پیرزن زرنگ

ماجرای عوارض96درصدی آیفون وتشابه با الگوی ترکیه در نرخ‌گذاری

ردمی K80 پرو قدرتمندترین گوشی میان‌‌رده 2024 خواهد بود

اپل سال‌ها قبل یک بازی جالب ساخته بود؛ اما هرگز آن را منتشر نکرد

اپل در سال 2024 احتمالاً 9 میلیون آیپد پرو OLED روانه بازار خواهد کرد

فعال اصلاح طلب: رها کردن صندوق میدان دادن به تندروهاست

موتورسواری زنان؛ ممنوع یا آزاد!

چرا رئیسی در قلوب مردم افغانستان جاگرفت؟

پشت پرده حقوق 20 میلیونی بازنشسته‌ها

مرکز تحقیقات «آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی» واحد دهاقان مجوز فعالیت گرفت

شرایط سرمایه‌گذاری در اصفهان برای سرمایه‌گذاران خارجی هموار است

مدیریت شهری اصفهان از پیشنهاد امضای قرارداد خواهرخواندگی با استان گانسو استقبال می‌کند

سوی خانه خورشید بگشادم

این ساعت جدید مخصوص کودکان است و در حالت خاموش ردیابی می‌شود

مشخصات دوربین گلکسی S25 اولترا فاش شد؛ ارتقای بزرگ در لنز اولتراواید و تله‌فوتو

تریلر جدید بازی Minecraft را تماشا کنید

سامسونگ برترین برند بازار موبایل اروپا شد؛ شیائومی به جایگاه سوم تکیه زد

مرد کهنه‌کار سیاست وارد انتخابات می‌شود؟

گزینه جبهه پایداری برای ریاست جمهوری کیست؟

چالش رادیکالیسم و عمل‌گرایی اصلاح‌طلبان؛ نسخه 1403

اولین نامزد قطعی

پیش‌بینی جدید سازمان برنامه از نرخ تورم

مرد هزار چهره دستگیر شد

معاون استاندار کرمانشاه: مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده هایشان هستیم