پیام سپاهان

آخرين مطالب

کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند اجتماعی

کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/تهران با هدف تقویت فضای شور و نشاط انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ری، شامگاه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403، در حسینیه علی‌اکبر شهر ری، به بررسی مشکلات شهر پرداختند و ضمن بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌های خود را درباره موضوع‌های گوناگون شهری بیان کردند.
سیدعلی‌ یزدی‌خواه، نماینده مجلس فعلی و منتخب دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم‌ از حوزه انتخابیه تهران، گفت: نمایندگان مجلس باید تمام‌قد از حق و حقوق مردم در تمامی زمینه‌ها دفاع کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه شمیرانات، ری و تهران اظهار کرد: دغدغه‌های نمایندگان انتخاب‌شده از سوی مردم باید به دور از گرایش‌های قومی، حزبی و جناحی بوده و بر اساس معیارهای مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از حق و حقوق مردم‌ باشد.
یزدی‌خواه افزود: ما از افرادی که رای می‌آورند توقع داریم تمام‌قد از حوزه شهرستان ری در تمامی زمینه‌ها از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، بخش حسن‌آباد، شهرک صنعتی، قلعه‌نو، کهریزک، باقرشهر، قیامدشت و... حمایت کنند تا یکپارچه باقی بمانند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نمایندگان مجلس باید بدانند که اگر با شجاعت در مقابل ظلم و خیانت ایستادگی کنند، مردم قدردان و پشتیبان آنها بوده و عملکردشان را فراموش نمی‌کنند. نمایندگان باید حامی و طرفدار مردم باشند و از اعتمادی که مردم به آن‌ها کرده‌اند، برای رفع مسائل و مشکلات آنها حرکت کنند.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های شمیرانات، ری و تهران بیان کرد: مجلسی قوی است که به پشتوانه قوی مردم بتواند گام‌های بلندی را برای حل مسائل کشور و مردم بردارد.
سلیمی ادامه داد: مجلس قوی، مجلسی توانمند، سالم و صالح است. مجلسی که بتواند یکی دو گام کشور را به سمت تعالی و قله‌ها (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) پیش ببرد. مجلس قوی است. مجلس قوی به ساختمان مجلس نیست. ساختمان مجلس نمایانگر قوت مجلس نیست.
وی گفت: قدرت مجلس به نمایندگان قوی است. اگر نمایندگان توانمند باشند، اهل ساخت و پاخت و مسامحه نباشند، این مجلس، مجلس قوی است. مجلسی که در آن خدای نکرده مسامحه باشد اهل ساخت و پاخت باشند خدای ناکرده نمی‌توانند خود را به عنوان یک مجلس قوی نشان دهند. مجلس قوی مجلسی است که اگر یک نماینده‌ای وارد آن شد و سال اول رویکرد انقلابی داشت، سال پایانی هم همان دوز انقلابی را حفظ کرده باشد.
سمیه رفیعی، کاندید نمایندگی مجلس دوازدهم شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و برخورد با تخلفات زیستی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
رفیعی ادامه داد: اگر قرار است علم و بیرق مسئله محیط زیست را به دست جوانان انقلابی و جبهه انقلاب بدهیم، باید آنها را وارد مجلس کنیم، بعضی از انحرافاتی که در مدیریت کلان محیط زیست کشور است باید از مسیر نظارتی مجلس به روال اصلی و اصیل خودش برگردد.
وی در خصوص اصل 50 قانون اساسی، گفت: اصل 50 قانون اساسی که بر حفاظت محیط زیست می‌پردازد، اصلی است که در دنیا نظیر ندارد، اما سال‌هاست محجور واقع شده و اولویت‌های حوزه محیط زیست معمولا کمتر مورد توجه واقع شده و این در حالی است که ما با مسائل عدیده و مهمی در این حوزه مواجه بوده و هستیم.
رفیعی ادامه داد: اوایل انقلاب با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و ناامنی و انواع ترورها، چه افکار بلند و جهان‌بینی عظیمی وجود داشته که به این مسئله مهمِ حفظ محیط زیست، رسیده‌اند و امروز ما این اصل را مدیون شهیدانی همچون شهید بهشتی هستیم که یکی از اشخاص اصلی و تأثیرگذار در قانون اساسی کشور بودند و در همه مسائل و تدوین قوانین، نگاه جامع و دقیقی داشتند.
وی با بیان این‌که دنیا چشم دیدن پیشرفت کشور ما را ندارد؛ تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان در طول 4 سال مسئولیت، علمداری حوزه محیط زیست در جبهه انقلاب است که مقام معظم رهبری در روز درختکاری به صراحت بیان کردند، کار برای محیط زیست یک فعالیت انقلابی است و نباید به این مهم بی‌توجه بود.
رفیعی خاطرنشان کرد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قانون اساسی، حفاظت محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و حفظ طبیعت و منابع سرزمینی باید در اولویت قرار بگیرد.
محسن عزیز وکیلی، فعال فرهنگی نیز در ادامه این برنامه بیان کرد: پشت طرح مسئله استان تهران غربی و تهران شرقی چه تفکر قومیت‌گرایی وجود دارد؟ اما نکته‌ای که مهم است و به آن توجه نشده، این است که مدت‌هاست مردم ری و ورامین بدون مشکل و چالشی کنار هم زندگی می‌کنند و این بحث تقسیم‌بندی استان اخیرا منتشر شده که به مزاج برخی فعالان رسانه خوش نیامده است.
وی افزود: با بیان این موضوعات و حواشی، مطالبات اشتباه را بین مردم نشر می‌دهند که گسل قومیتی و چالش امنیتی برای این دو شهرستان را در پی خواهد داشت که فقط برای تامین منافع برخی آقایان بوده و باید از ایجاد این جو جلوگیری کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/847729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شرایط، زمان و مکان اعزام مشمولان اصفهانی پایه خدمتی خرداد 1403

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت

23 هزار حیوان‌گزیده فقط در این استان

دادگستری اردستان یکی از حوزه‌های قضائی استان با کمترین اطاله دادرسی است

دانشجویان نخبه و ممتاز علمی به کمک دانشگاه آزاد بشتابند

نخستین جلسه کمیته راه اندازی پست 400 کیلو ولت نجف آباد برگزار شد

نجفی: دانشجویان نخبه و ممتاز علمی وارد میدان شوند

تیم هندبال شهید شاملی کازرون به مصاف پرواز هوانیروز اصفهان می‌رود

برگزاری 2 ویژه‌برنامه‌‎ به‌مناسبت دهه کرامت در ناژوان

نیازمندی 1000 میلیاردی تاسیسات بیمارستان بهشتی کاشان

نهمین اعتصاب کامیون داران طی 6 سال!

متولی‌گری بازار و میدان امام علی(ع) مشخص شود

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

جدال میان دو پیامرسان محبوب

پیش بینی جدید یک نماینده درباره نرخ ارز در بازار؛ قیمت دلار این‌گونه 13 هزار تومان ریخت

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

با کریمان کارها دشوار نیست

شهرداری اصفهان گزارشی از حسابرسی شرکت قند ارائه دهد

منطقه 5 اصفهان در جایگاه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

«خورشید هشتم» به پل خواجو می‌رود

دستگیری 32 سارق و فروشنده مواد مخدر در بهارستان

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

بازی/ Hoosegow: Prison Survival؛ ماجراجویی در زندان

افت شاخص بورس

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

اجرای 100 کیلومتر از شبکه فاضلاب نجف آباد توسط بخش خصوصی

بسته جدید تشویقی ساخت‌وساز در شورای شهر اصفهان تصویب شد

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در حمام میرزا رسول مهاباد

جاری شدن آب بعد از 140سال خشکی درقنات حسن آبادنصرآباد

اوج فعالیت سامانه بارشی در اصفهان چهارشنبه است/ احتمال وقوع سیلاب

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

سرعت شارژ؛ وقتی پوکو X6 پرو، پیکسل 8a را با اختلاف چشمگیر شکست می‌دهد

طعنه به پیش‌نیاز سخت‌گیرانه ویندوز 11؛ ویندوز XP روی پردازنده‌ قدیمی‌تر از خودش اجرا شد

کارمندان OpenAI ظاهراً مجبور به امضای توافق‌نامه عدم انتقاد از شرکت بوده‌اند

برگزاری جشن الفبا در شهرستان ورزنه

بهره‌‎مندی از ظرفیت خیران در امور استانی با افتتاح خانه کرامت در اصفهان

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی

ناظران ویژه در هفته 28 لیگ برتر

حریق نیمه گسترده انبار چوب و ضایعات در حبیب آباد + عکس

چالش کشور برای توسعه هوشمندسازی/اجرای پایلوت e-call در تهران و اصفهان

راه‌اندازی هرچه زودتر خط 2 متروی اصفهان نیازمند اقدام ویژه است

«طرح بهارستان» در گناوه اجرا شد

گزارش حسابرسی شرکت قند نقش جهان اعلام شود

اعزام حجاج شهرضایی به خانه خدا

بی‌توجهی سازمان نظام مهندسی به اجرای تفاهم‌نامه با شهرداری اصفهان