پیام سپاهان

آخرين مطالب

ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی اجتماعی

ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی مناسب، مدیریت تمام ترافیک هوایی کشور و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی که بر اساس معیارها و مقررات ملی و بین‌المللی تعریف شده است، از وظایفی است که در حوزه راه و شهرسازی برعهده داریم.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوذر ضیایی صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در هفتمین جلسه از سلسله جلسات «مسئولان پاسخ می‌دهند» و در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمام فرودگاه‌های فعال در سطح کشور، تحت نظارت سازمان خاصی بوده و زیر نظر آن فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تعدادی از فرودگاه‌ها مانند جزیره خارک، جزیره لاوان و فرودگاه عسلویه به صورت مستقیم تحت نظارت وزارت نفت فعالیت دارند و تعداد محدودی از فرودگاه‌ها مانند فرودگاه جزیره کیش و قشم تحت نظر منطقه آزاد هستند، همچنین فرودگاه‌های تحت نظارت نیروهای مسلح تنها فعالیت نظامی دارند، اما اغلب فرودگاه‌های کشور مانند فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، زیر مجموعه شرکتی دولتی تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی است که حدود 50 فرودگاه تحت نظارت این شرکت فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه فرودگاه‌ها کاربری متفاوتی دارند و 9 فرودگاه بین‌المللی مانند فرودگاه حضرت امام به صورت 24 ساعته برای پروازهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند، افزود: تعدادی از فرودگاه‌ها مرز هوایی هستند و پروازهای داخلی را به صورت مستمر برقرار دارند و برای پروازهای خارجی فعالیت شبانه‌روزی ندارند، بلکه تنها هنگام وجود پروازهای خارجی حضور دارند، همچنین بعضی از فرودگاه‌ها تحت عنوان فرودگاه‌های محلی برای برقراری پروازهای داخلی فعالیت می‌کنند، بعضی دیگر از فرودگاه‌ها مانند شهید بهشتی اصفهان نیز مشترک هستند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه استمرار خدمت‌رسانی مطلوب و ایمن در صنعت هوانوردی، راهبری مدیریت نگهداری و توسعه فرودگاه‌ها و سامانه‌های هوانوردی کشور از وظایفی است که برعهده داریم، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی مناسب، مدیریت تمام ترافیک هوایی کشور و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی که بر اساس معیارها و مقررات ملی و بین‌المللی تعریف شده است، از وظایفی است که در حوزه راه و شهرسازی برعهده داریم.
محدوده ترافیکی استان از پیچیده‌ترین ترافیک‌های کشور / ‏‬ تجهیز فرودگاه اصفهان به سامانه رادار ضیایی با اشاره به اینکه فرودگاه اصفهان با تأسیس در سال 1308 از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است، ادامه داد: این فرودگاه از سال 1361 به محل فعلی منتقل شده است و چون در مرکز کشور قرار دارد، محدوده ترافیکی استان از پیچیده‌ترین ترافیک‌های کشور است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسیرهای پروازی از مجاورت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عبور می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فرودگاه با زیرساخت مناسب نسبت به فرودگاه‌های کشور به عنوان فرودگاه احتیاطی بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی مشخص شده است که اگر در پروازی با مشکل جدی مواجه شدیم، هواپیما می‌تواند در این فرودگاه بنشیند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در خصوص امکانات و تجهیزات فرودگاه اصفهان اضافه کرد: دو باند پروازی استاندارد به طول 4397 متر، دو باند استاندارد و مناسب از نظر استقامتی، 20 موقعیت پارک استاندارد، تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی به‌روز در مقایسه با دیگر فرودگاه‌های کشور، تجهیزات ارتباطی و هواشناسی و تجهیزات امداد و نجات از سری امکانات و تجهیزات این فرودگاه است.
ضیایی تاکید کرد: در دسته‌ای از فرودگاه‌های کشور قرار داریم که به سامانه رادار مجهز هستیم و می‌توانیم بر پروازها از لحظه شروع تا زمان رسیدن به مقصد اشراف داشته باشیم و این امر سبب ارتقای ضریب ایمنی پرواز و استفاده بهینه از فضا با پرواز در ایمن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر می‌شود.
وی با بیان اینکه جز معدود فرودگاه‌هایی هستیم که توانستیم دید پروازهای ورودی را به 550 متر کاهش دهیم، گفت: با تجهیز فرودگاه اصفهان به سامانه هواشناسی ILS توانستیم دید پروازها را به‌ویژه در فصل‌های سرد سال که با کاهش دید مواجه می‌شویم، افزایش دهیم تا به علت چالش‌های آب‌وهوایی پروازی لغو نشود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه با داشتن ترمینال بال هوایی، جز سه فرودگاه برتر کشور هستیم، افزود: با 12 هزار متر مربع ظرفیت پرواز داخلی و پذیرش دو میلیون مسافر در سال توانستیم جوابگوی تردد مسافران در حوزه پروازهای داخلی باشیم، همچنین با 15 هزار متر مربع ظرفیت ترمینال پروازهای خارجی، یک میلیون و 250 هزار مسافر داشتیم.
پوشش 18 مسیر هوایی داخلی و پروازهای چهار شرکت خارجی در فرودگاه اصفهان ضیایی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی 1399 تا اواسط سال 1400 به علت شیوع کرونا نقطه اوج فرودگاه اصفهان بوده است، عنوان کرد: پیشرفت‌هایی در این بازه زمانی داشته‌ایم و در حال حاضر با توجه به مسائل پروازهای مسافران، محدودیت‌هایی برای پروازهای باری وجود دارد، با این حال اتفاقات مؤثری در حال رخداد است، همچنین جایگاه تشریفات اختصاصی را در فرودگاه اصفهان داریم که در آینده رونق بهتری خواهد داشت.
وی در خصوص چالش بازرسی بار مسافران با وجود دستگاه‌های پیشرفته بازرسی افزود: دستگاه‌های Xray موجود در فرودگاه‌ها به‌صورت خودکار بار مسافران را بررسی می‌کند، با این حال با مشاهده بعضی از موارد مشکوک موظف به بازرسی فیزیکی بار مسافران هستیم.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر صنعت هوایی و فرودگاه‌ها تحت تأثیر تحریم‌ها قرار داشته‌اند و بیان اینکه در این شرایط 270 هزار تردد ورودی و خروجی داشتیم، عنوان کرد: در فرودگاه اصفهان 18 مسیر هوایی را پوشش می‌دهیم که آبادان، اهواز، تبریز، بندرعباس، تهران، جزیره خارک، رشت، عسلویه، جزیره کیش و قشم، کرمان، ماه‌شهر، مشهد، زاهدان و لاوان بعضی از این مسیرها هستند.
ضیایی با بیان اینکه 17 شرکت هواپیمایی داخلی و چهار شرکت خارجی به فرودگاه اصفهان پرواز دارند، ادامه داد: در شش مسیر خارجی به کویت، قطر، استانبول، دبی، نجف و مسقط در عمان پرواز داریم و به صورت میانگین روزانه 40 پرواز ورود و خروج داخلی و حدود 8 تا 10 پرواز ورود و خروج خارجی را از فرودگاه اصفهان مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه چهار پرواز هفتگی به نجف و 40 پرواز تفریحی ورود و خروج به جزیره کیش از اصفهان داریم و در چند ماه اخیر شاهد رشد نسبی پروازها هستیم، خاطرنشان کرد: در خصوص تعداد پروازها در جایگاه مناسبی قرار داریم و بعد از فرودگاه امام و فرودگاه مشهد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.
کد خبر 751721

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/847881/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شرایط، زمان و مکان اعزام مشمولان اصفهانی پایه خدمتی خرداد 1403

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت

23 هزار حیوان‌گزیده فقط در این استان

دادگستری اردستان یکی از حوزه‌های قضائی استان با کمترین اطاله دادرسی است

دانشجویان نخبه و ممتاز علمی به کمک دانشگاه آزاد بشتابند

نخستین جلسه کمیته راه اندازی پست 400 کیلو ولت نجف آباد برگزار شد

نجفی: دانشجویان نخبه و ممتاز علمی وارد میدان شوند

تیم هندبال شهید شاملی کازرون به مصاف پرواز هوانیروز اصفهان می‌رود

برگزاری 2 ویژه‌برنامه‌‎ به‌مناسبت دهه کرامت در ناژوان

نیازمندی 1000 میلیاردی تاسیسات بیمارستان بهشتی کاشان

نهمین اعتصاب کامیون داران طی 6 سال!

متولی‌گری بازار و میدان امام علی(ع) مشخص شود

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

جدال میان دو پیامرسان محبوب

پیش بینی جدید یک نماینده درباره نرخ ارز در بازار؛ قیمت دلار این‌گونه 13 هزار تومان ریخت

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

با کریمان کارها دشوار نیست

شهرداری اصفهان گزارشی از حسابرسی شرکت قند ارائه دهد

منطقه 5 اصفهان در جایگاه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

«خورشید هشتم» به پل خواجو می‌رود

دستگیری 32 سارق و فروشنده مواد مخدر در بهارستان

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

بازی/ Hoosegow: Prison Survival؛ ماجراجویی در زندان

افت شاخص بورس

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

اجرای 100 کیلومتر از شبکه فاضلاب نجف آباد توسط بخش خصوصی

بسته جدید تشویقی ساخت‌وساز در شورای شهر اصفهان تصویب شد

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در حمام میرزا رسول مهاباد

جاری شدن آب بعد از 140سال خشکی درقنات حسن آبادنصرآباد

اوج فعالیت سامانه بارشی در اصفهان چهارشنبه است/ احتمال وقوع سیلاب

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

سرعت شارژ؛ وقتی پوکو X6 پرو، پیکسل 8a را با اختلاف چشمگیر شکست می‌دهد

طعنه به پیش‌نیاز سخت‌گیرانه ویندوز 11؛ ویندوز XP روی پردازنده‌ قدیمی‌تر از خودش اجرا شد

کارمندان OpenAI ظاهراً مجبور به امضای توافق‌نامه عدم انتقاد از شرکت بوده‌اند

برگزاری جشن الفبا در شهرستان ورزنه

بهره‌‎مندی از ظرفیت خیران در امور استانی با افتتاح خانه کرامت در اصفهان

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی

ناظران ویژه در هفته 28 لیگ برتر

حریق نیمه گسترده انبار چوب و ضایعات در حبیب آباد + عکس

چالش کشور برای توسعه هوشمندسازی/اجرای پایلوت e-call در تهران و اصفهان

راه‌اندازی هرچه زودتر خط 2 متروی اصفهان نیازمند اقدام ویژه است

«طرح بهارستان» در گناوه اجرا شد

گزارش حسابرسی شرکت قند نقش جهان اعلام شود

اعزام حجاج شهرضایی به خانه خدا

بی‌توجهی سازمان نظام مهندسی به اجرای تفاهم‌نامه با شهرداری اصفهان