پیام سپاهان
امسال هم مازوت در واحد های صنعتی مصرف نمی شود
يکشنبه 4 مهر 1400 - 09:16:20
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان در یکصد و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان گفت: تامین سوخت گاز زمستانه واحد‌های صنعتی یکی از مباحث بسیار مهم این جلسه است.
وی ادامه داد: واحد‌های صنعتی و تولیدی استان باید تعمیرات و تعطیلات برای بازسازی خود را به فصل زمستان موکول کنند تا با صرفه جویی در مصرف گاز، این انرژی به مصارف خانگی اختصاص پیدا کند و امسال با قطع گاز مواجه نشویم.
استاندار اصفهان اظهار داشت: مصوبات بسیاری در این زمینه در ستاد انرژی استان مصوب شده است و واحد‌های تولیدی و صنعتی باید بصورت هماهنگ با مجموعه استان در این زمینه اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز بحث وفاق، همکاری و توسعه مانند همیشه مطرح شد، اضافه کرد: دغدغه اصلی این شورا حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان اصفهان است.
رضایی خاطرنشان کرد: مسائل این واحد‌ها با توجه به برخی کارشناسی‌های انجام شده، در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم نهایی در باره آن‌ها گرفته می‌شود.
وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: بیمه کارگری برقکاران ساختمانی دارای پروانه در این جلسه به تصویب رسید و قطع بیمه حدود 800 نفر از این افراد دوباره برقرار خواهد شد.
استاندار اصفهان افزود: تامین اجتماعی، فعالیت این برقکاران ساختمانی را بعنوان کارفرما تلقی کرده بود، اما با مصوبه امروز، این مساله حل شد تا مشکل کارگران برقکار برطرف شود.
وی با اشاره به مطرح شدن مساله مفاصا حساب پیمانکاران انفرادی در نشست امروز اظهار داشت: 2 دیدگاه مختلف در این زمینه وجود داشت که مقرر شد بررسی بیشتری در مورد این موضوع، در تهران انجام شود.
رضایی اضافه کرد: بسته حمایتی خوبی هم توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در مورد آموزش و ارائه تسهیلات در این زمینه به واحد‌ها و فعالان اقتصادی ارائه خواهد شد که همه این موارد تصویب شد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع کار‌های سخت و زیان آور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که با همکاری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مورد تصویب قرار گرفت تا قدم مثبتی برای رفع موانع تولید برداشته شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه همه این مسائل بدنبال اجرا کردن فرمان رهبر معظم انقلاب برای رفع موانع تولید است، بیان کرد: استان اصفهان تا امروز در این زمینه در کشور پیشگام بوده و بسته‌های حمایتی توسط ادارت کل استان مانند اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل کار و اداره کل امور مالیاتی در راستای حل و فصل مسائل و رفع موانع تولید ارائه شده است.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/320024/امسال-هم-مازوت-در-واحد-های-صنعتی-مصرف-نمی-شود
بستن   چاپ