پیام سپاهان
واکنش نماینده ولی فقیه به گزارش تسنیم؛ حق حیات مردم کامو و چوگان نباید نادیده گرفته شود
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 10:56:12
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در کاشان در واکنش به گزارش تسنیم گفت: حق حیات مردم کامو و چوگان نباید نادیده گرفته شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کامو و چوگان با بیان اینکه انفجار و یا تراشه اگر به منابع آبی ضربه می‌زند باید در این زمینه تجدید نظر صورت پذیرد، اظهار داشت: فرماندار کاشان نیز از این حوزه بازدید به عمل آورده است و امیدواریم با اقدامات کارشناسی در این زمینه تصمیم مقتضی اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه در فارسی قدیم کامو از آب نشات گرفته شده است، افزود: لازم است اگر تهدیدی صورت می‌پذیرد کار متوقف شود تا کار کارشناسی صورت پذیرد چراکه حق حیات مردم نباید نادیده گرفته شود و اولویت با زیست مردم است.
نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه لازم است اقدامات کارشناسی لازم در زمینه معدن سنگ آهن کامو و چوگان صورت پذیرد، ابراز داشت: حضور در منطقه کامو و چوگان غنیمت است و در این زمینه برنامه‌ریزی صورت می‌پذیرد.
چرا انتخابات نظام مهندسی معدن زنجان ابطال شدمعدن طلا در میرجاوه سیستان و بلوچستان کشف شدزیرساخت‌های معدنی مناسبی در استان سمنان وجود ندارد محمد ارباب نیز در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه منطقه کامو و چوگان اظهار داشت: منشاء درآمد ما دامداری و کشاورزی است و زیربنای این اصل نیز آب منطقه است و بناب کامو مخزن آن آب است.
وی با بیان اینکه آب شرب، کشاورزی و دامداری منطقه از این مخزن آب است، افزود: معدن سنگ آهنی نیز در منطقه و در عرصه حوزه آبخیز ما وجود دارد و دامنه قله گرگش و ارتفاعات مجاور را شامل می‌شود و قنات سنگی نیز بالغ بر دو هزار سال پیش ایجاد شده که با استقرار معدن پنج مادر چاه آن مسدود شد.
رئیس شورای اسلامی شهر کامو و چوگان با بیان اینکه هنوز سه مادر چاه باقی مانده است، ابراز داشت: نزدیک به 40 تا 50 متر مراکز آبخیز منهدم شد و مجرای چشمه سار راه عوض کرده و از حدود 100 چشمه سار به دو یا سه چشمه ساز رسیده است.
وی با بیان مردم کامو و چوگان و جوشقان قالی به دلیل حساسیت اخیر منتظر پیگیری مسئولان هستند، گفت: بازدید از منطقه خالی از لطف نیست و حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کامو و چوگان خالی از لطف نیست و یقینا می‌تواند مثمر ثمر باشد.
انتهای پیام/801/ ت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/342049/واکنش-نماینده-ولی-فقیه-به-گزارش-تسنیم؛-حق-حیات-مردم-کامو-و-چوگان-نباید-نادیده-گرفته-شود
بستن   چاپ