پیام سپاهان
65 درصد از پسماندهای عادی به کود کمپوست تبدیل می‌شود
سه شنبه 7 دي 1400 - 10:14:19
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می‌شود که این میزان توسط 250 دستگاه خودروی جمع آوری، به کارخانه پردازش پسماند منتقل می‌شود.
غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مدیریت بخش‌های مختلف پسماندهای شهری اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، جمع‌آوری، حمل، انتقال و دفع انواع پسماندهای عادی برعهده شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است، پسماندهای تولیدی در شهر اصفهان نیز پیرو همین قانون بر اساس ماهیت دسته‌بندی شده و هر کدام طی فرایندهای مشخص مدیریت می‌شود.
وی ادامه داد: پسماندهای تولیدی در شهر اصفهان در هر روز حدود 1000 تن است که این میزان توسط 250 دستگاه خودروی جمع آوری، به کارخانه پردازش پسماند منتقل می‌شود و در آنجا پس از ورود به خطوط پردازش و جداسازی بخش آلی به میزان حدود 65 درصد، قسمت آلی برای تبدیل به کود کمپوست آماده سازی و قسمت غیر آلی آن نیز برای انتقال به فرآیند دفع، جداسازی می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه به منظور بهینه سازی فرآیند در کارخانه راه اندازی خطوط جدید جداسازی در دستور کار قرار دارد، افزود: فرآیند تولید کود کمپوست حدود پنج ماه طول می‌کشد و سپس کمپوست و کود تولید شده در فضای سبز شهرداری و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ساکتی با اشاره به مدیریت پسماندهای ساختمانی که درصد بالایی از پسماندهای عادی تولید شده در شهر اصفهان است، افزود: روزانه حدود هفت هزار تن پسماند ساختمانی در شهر اصفهان تولید می‌شود که تقریباً نیمی از این مقدار جمع آوری و به سایت گردنه زینل برای دفع، منتقل می‌شود؛ انتظار می‌رود با استقرار سامانه مدیریت جامع پسماندهای ساختمانی، بتوانیم همه پسماندهای ساختمانی را به صورت استاندارد مدیریت و دفع کنیم.
کد خبر 544854

http://www.sepahannews.ir/fa/News/345501/65-درصد-از-پسماندهای-عادی-به-کود-کمپوست-تبدیل-می‌شود
بستن   چاپ