پیام سپاهان
استان اصفهان قادر به ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه است
پنجشنبه 23 دی 1400 - 9:49:03 AM
ایرنا
پیام سپاهان- امیررضا نقش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت:استقرار ذوب‌آهن در اصفهان سبب شده تا این خطه از نظر آموزش نیروهای فنی در کشور پیشتاز باشد و از این منظر زمینه و امکان  صادر کردن خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه را دارد.
وی ادامه داد: بیش از یک هزار و 500 مجوز صنعتی  داستان اصفهان صادرشده است که  50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل افزایش قیمت ارز و  مشکلاتی که تحریم برجای گذاشت و واردات تجهیزات صنعتی را به مشکل انداخت موفق به تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌های صنعتی در اصفهان نشدیم.
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اولویت است زیرا که با راه‌اندازی صنایع می‌توان برای یک هزار و 200 نفر اشتغال‌زایی کرد.
وی افزود: در جلسات رفع موانع تولید استان، عمده مشکلات واحدها با بانک‌ها، سخت‌گیری آن‌ها در تخصیص تسهیلات یا برخوردهای سخت‌گیرانه بود که در این راستا با تخصیص 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صنایع موافقت شد.
نقش همچنین به تعداد صنایع نیمه فعال و راکد در استان اصفهان اشاره کرد و گفت:  رفع مشکلات این صنایع به سهم اشتغال‌زایی و رفع بیکاری در استان کمک می‌کند.
وی بر جایگزینی صنایع دانش‌بنیان و گردشگری به‌جای صنایع آب بر در اصفهان تاکید کرد و گفت: توریسم سلامت در استان اصفهان  جای کار دارد و لازم است که همچون استان فارس در این عرصه ورود جدی داشته باشیم.
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان دیگر ظرفیت توسعه صنایع آب‌بر را ندارد، اضافه کرد: اگرچه فولاد  صنعت اصلی اصفهان است اما مخاطرات زیست‌محیطی و آلودگی هوا و آب باعث شد که بیش از این نتوان در عرصه صنعت فولادی قدم برداشت.
  ، اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 200 هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/348049/استان-اصفهان-قادر-به-ارائه-خدمات-مهندسی-به-کشورهای-همسایه-است
بستن   چاپ