پیام سپاهان
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:
خبری از افزایش قیمت طلا و سکه نیست
سه شنبه 28 دي 1400 - 12:55:00
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار، گفت: در حال حاضر فروشندگان از ترس کاهش قیمت‌ها، در بازار بیشتر شده‌اند و به‌طورکلی بازار طلا و جواهر در انتظار نتیجه مذاکرات وین، در رکود به سر می‌برد.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازار جهانی طلا، اظهار کرد: امروز سه‌شنبه اونس جهانی با 5 دلار کاهش به 1815 دلار رسید که یکی از دلایل آن به دلیل نشست احتمالی هفته آینده فدرال رزرو پیرامون نرخ بهره است.
وی افزود: از طرفی طی چند روز گذشته نرخ ارز در بازار داخلی کاهش یافته که طبیعتاً این عامل موجب ریزش قیمت طلا و سکه شده است، به‌طوری‌که روز گذشته قیمت سکه طرح جدید وارد کانال 11 میلیون تومان شد.
شیشه بران همچنین اضافه کرد: قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی امروز با کاهش 202 تومان به 25 هزار و 778 تومان و قیمت یورو نیز به 29 هزار و 257 تومان رسید.
وی با تأکید بر اینکه این روزها معاملات در بازار طلا و جواهر به دلیل کاهش قیمت‌ها در فاز احتیاط به سر می‌برد، توضیح داد: در حال حاضر فروشندگان از ترس کاهش قیمت‌ها، در بازار بیشتر شده‌اند و به‌طورکلی بازار طلا و جواهر در انتظار نتیجه مذاکرات وین در رکود به سر می‌برد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به قیمت انواع سکه در روز جاری، گفت: تا این لحظه قیمت سکه طرح جدید امروز با 70 هزار تومان کاهش به 11 میلیون و 880 هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح قدیم با 50 هزار تومان کاهش به 11 میلیون و 600 هزار تومان و نیم‌سکه با 10 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 550 هزار تومان و ربع‌سکه بدون تغییر به 3 میلیون و 680 هزار تومان رسید.
وی همچنین اضافه کرد: قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر به 2 میلیون و 250 هزار رسید و قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز یک میلیون و 185 هزار تومان و قیمت هر مثقال طلای آب‌شده نیز 5 میلیون و 134 هزار تومان معامله شد.
شیشه‌بران تأکید کرد: با توجه به کنترل بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ ارز و اخبار مثبت مذاکرات وین از توافق، قیمت طلا و سکه در روزهای آینده احتمالاً با ریزش همراه خواهد بود.
وی همچنین تأکید کرد: در حال حاضر قیمت سکه در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند، به همین دلیل حباب سکه رو به افزایش است.
نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده به دلیل نزدیک شدن به روز مادر خرید و فروش و رونق به بازار طلا بازگردد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/349347/خبری-از-افزایش-قیمت-طلا-و-سکه-نیست
بستن   چاپ