پیام سپاهان
زن از منظر اسلام می‌تواند تا عالی‌ترین مراتب انسانیت رشد کند
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 21:50:05
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین قاسمی، ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز زن در جمع خانواده کارکنان هوانیروز اصفهان، اظهار داشت: اسلام شخصیت‌هایی مثل حضرت زهرا(س)، مریم و آسیه را به عنوان الگوهایی برای زنان معرفی می‌کند.
وی با اشاره به آیه 35 سوره احزاب، گفت: زن از منظر اسلام می‌تواند تا عالی‌ترین مراتب انسانیت رشد کند و به جامعه و خانواده خود رشد و تعالی دهد و بر همین اساس تمام صفاتی که برای رشد و اعتلای مرد مطرح است، در این آیه برای زنان نیز بیان می‌شود تا نشان دهد زن و مرد از نظر ارزش‌های الهی برابرند.
قاسمی با بیان اینکه برخی از مشاغل ویژه مردان است، ادامه داد: توصیه به حضور پیدا نکردن زن در برخی مشاغل به واسطه حفظ جایگاه و کرامت زن است، افراط و تفریط هر دو موجب سقوط زن از جایگاه اصلی خود که اسلام برای او ترسیم کرده است، می‌شود.
ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تصریح کرد: از یک سو برخورد تند با زن و اینکه اجازه حضور در اجتماع نداشته باشد، حق رأی و انتخاب و همچنین حق رانندگی نداشته باشد از منظر اسلام ممنوع است و از سوی دیگر ترویج برهنگی و اباحه‌گری برای زنان موجب سقوط زن، خانواده و جامعه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ترویج برهنگی از جمله ابزارهای دشمن در جنگ نرم است و بر همین اساس لزوم الگوپذیری زنان مسلمان از حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه‌های مختلف می‌تواند عامل صیانت جامعه باشد.
بهرام نظری فرمانده پایگاه‌ چهارم هوانیروز ارتش نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران با بازآفرینی فرهنگ اسلامی در بعد دفاعی موجب خلق حماسه دفاع مقدس شد که تجلی نبرد علوی و عاشورایی بود، از سوی دیگر انقلاب اسلامی نگاه به جایگاه زن را تغییر داد و زمینه حضور زن در جامعه را با حفظ کرامت این جایگاه فراهم کرد.
انتهای پیام/63077/ح/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/351994/زن-از-منظر-اسلام-می‌تواند-تا-عالی‌ترین-مراتب-انسانیت-رشد-کند
بستن   چاپ