پیام سپاهان
52 میلیون تن کالا پارسال در اصفهان جابه جا شد
دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 - 8:59:01 AM
ایرنا
پیام سپاهان- محمدعلی صلواتی روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود:  سال گذشته سه میلیون و 170 هزار سفر در حوزه حمل و نقل کالا در این استان انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت:این استان سال گذشته رتبه اول کشور را در مجموع تناژ حمل شده، رتبه اول تناژ درون استانی و رتبه اول تناژ برون استانی را کسب کرد.
وی با اشاره اینکه استان اصفهان سال گذشته رتبه اول سفر درون استانی کشور را بدست آورد اضافه کرد: همچنین رتبه دوم کشور را در زمینه تناژ بار وارد شده به استان، رتبه دوم مجموع سفر ناوگان باری کشور، رتبه دوم سفر برون استانی و رتبه دوم سفر وارد شده به استان را در سال 1400 بدست آورده است.

صلواتی خاطر نشان کرد: شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، شاهین شهر و میمه، نایین و کاشان به ترتیب جایگاه اول تا ششم استان اصفهان را در زمینه تناژ بار به خود اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: اصفهان با 15 میلیون و 747 هزار تن بارنامه و سهم 30 درصدی از حمل بار، بیشترین مبدأ تناژ در استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: پس از اصفهان، شهرستان مبارکه با 9 میلیون و 27 هزار تن و سهم 17 درصدی، شهرستان لنجان با پنج میلیون و 56 هزار تن و سهم 10 درصدی، شاهین شهر و میمه با چهار میلیون و 660 هزار تن و سهم 9 درصدی، نایین با 2 میلیون و 505 هزار تن و سهم پنج درصدی و کاشان با 2 میلیون و یک هزار تن و سهم چهار درصدی از بار این استان را حمل کرده اند.

 صلواتی افزود: ناوگان باری استان اصفهان دارای  35 هزار و 904 دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک است.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود 20 سال، نیمه سنگین 30 سال و نیمه سبک 19.6 سال است.

459 شرکت حمل‌ونقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/359671/52-میلیون-تن-کالا-پارسال-در-اصفهان-جابه-جا-شد
بستن   چاپ