پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:
جریان زاینده‌ رود هنوز قطع نشده است / تامین آب شرب، خط قرمز ماست
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 13:59:29
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه خط قرمز ما تامین آب شرب است، گفت: هنوز جریان زاینده‌رود قطع نشده است و بنابر این درخواست وقفه‌ای کوتاه در بسته شدن سد زاینده‌رود ایجاد کرده‌ایم.

حسن ساسانی، درباره خواسته کشاورزان اصفهان مبتنی بر تداوم جریان زاینده‌رود در نوبت سوم تحویل حقابه‌شان بعد از 5 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: هنوز جریان زاینده‌رود قطع نشده است و بنابر این درخواست وقفه‌ای کوتاه در بسته شدن سد زاینده‌رود ایجاد کرده‌ایم.
وی گفت: با این‌وجود شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در چارچوب جدول منابع و مصارف وزارت نیرو باید حرکت کند و اگر از این مهم تخطی شود در تابستان با مشکلی جدی برای تأمین آب شرب مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: البته خواسته کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی را مدنظر قرار داده‌ایم و با برنامه‌ریزی امیدواریم مشکل کشاورزان در دریافت حقابه‌شان مرتفع شود.
وی درباره اینکه کشاورزان اعلام کرده‌اند به دلیل نرسیدن آب، بخشی از کشت شان از بین رفته است، گفت: هدف این است که توزیع آب به نحو مطلوب باشد، به‌هرحال در نحوه توزیع آب سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی داشته است و ما تلاش می‌کنیم به نحو مطلوب از برداشت‌های غیرمجاز آب جلوگیری کنیم.
ساسانی افزود: هرچند در این دوره برداشت‌های غیرمجاز در استان اصفهان افزایش یافته بود، اما تلاش کردیم این برداشت‌ها به حداقل برسد.
وی درباره نگرانی‌ها برای تأمین آب شرب، اظهار کرد: وزارت نیرو خط قرمز را تأمین آب شرب اعلام کرده است. قطعاً اجازه نمی‌دهیم در بازگشایی زاینده‌رود، خطوط قرمز تأمین آب شرب تحت شعاع قرار گیرد. همچنان آب شرب خط قرمز ما است و هر هفته این موضوع را پایش می‌کنیم.
وی تصریح کرد: هر زمان که احساس کنیم مشکلی برای تأمین آب شرب ایجاد می‌شود حتماً در تنظیم جدول منابع و مصارف آب حوضه زاینده‌رود تجدیدنظر می‌کنیم و در کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
ساسانی تأکید کرد: البته هنوز ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز تأمین آب شرب نرسیده و وزارت نیرو نیز اجازه نمی‌دهد از خط قرمز آب شرب تخطی کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/359771/جریان-زاینده‌-رود-هنوز-قطع-نشده-است---تامین-آب-شرب،-خط-قرمز-ماست
بستن   چاپ