پیام سپاهان
نظر شما چیست
موج گرانی در بازار؛ مقصر کیست؟ / 66درصد مخاطبان خبرفوری، انگشت اتهام را به سمت دولت نشانه می‌روند
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 19:42:50
پیام سپاهان - نتایج یک نظرسنجی در کانال خبرفوری نشان می‌دهد، از نظر افکارعمومی، دولت رئیسی مقصر اصلی موج تازه گرانی‌هاست.

در 40روزی که از سال جدید گذشته، بسیاری از کالاها گران شده و بسیاری از کارشناسان نسبت به تبعات این گرانی در کوچک شدن سفره خانواده‌ها و گسترش فقر هشدار داده‌اند.
خودرو، شاخص این گرانی‌هاست که برخلاف سالهای پیش، از ابتدای فروردین راه گرانی در پیش گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.
به‌دنبال بی‌برنامگی دولت و مجلس در حذف ارز ترجیحی، مواد غذایی و دارو هم به صف گرانی پیوسته‌اند و در این بین، افزایش 57درصدی حقوق کارگران، موجی از نقدینگی ایجاد کرده که بر رشد تورم افزوده است.
نرخ ارز که در ماه‌های پایانی سال پیش کاهشی شده بود، حالا دوباره به ارقام قبلی بازگشته و با توقف مذاکرات وین، چشم‌اندازی برای کاهش قیمت دلار نیست.
اندک تصمیماتی مانند واردات خودرو که می‌توانست بازار را کمی آرام کند نیز با وتو نهادهای حاکمیتی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام روبرو شد تا غول گرانی مهارناپذیر شود.
حالا بسیاری می‌پرسند، مقصر این گرانی‌ها کیست؟ و پاسخ دولت مردان به این سوال، یا دولت قبل است، یا دلالان و یا تحریم.
اما مخاطبان خبرفوری در پاسخ به این پرسش، دولت رئیسی را مقصر اصلی گرانی دانسته‌اند.

پیام سپاهان


در این نظرسنجی که 53هزار شرکت‌کننده دارد، 66درصد پاسخ‌دهندگان دولت را مقصر گرانی دانسته و تنها 22 درصد، دلالان را عامل اصلی تورم معرفی کرده‌اند. نقش تحریم اقتصادی در گرانی هم تنها 6 درصد بوده است.
به این ترتیب به نظر می‌رسد در آستانه یک‌سالگی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، موج نارضایتی از عملکرد دولت او به راه افتاده و اگر دولت فکری به حال رشد سرسام آور قیمتها نکند، نارضایتی‌ها می‌تواند افزایشی شود.
نظر شما درباره عملکرد دولت در مهار قیمتها چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و بحث کنید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/360031/موج-گرانی-در-بازار؛-مقصر-کیست؟---66درصد-مخاطبان-خبرفوری،-انگشت-اتهام-را-به-سمت-دولت-نشانه-می‌روند
بستن   چاپ