پیام سپاهان
تامین آب روستاهای سه شهرستان محروم اصفهان نیازمند 164 میلیارد تومان اعتبار است
یکشنبه 1 خرداد 1401 - 9:16:21 AM
ایرنا

پیام سپاهان- ناصر اکبری روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: اعتبار یاد شده باید از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین و اختصاص یابد تا  این روستاها تحت پوشش آبرسانی پایدار قرار بگیرد و این در حالیست که  تامین آب شرب تمامی روستاها هدف نهایی شرکت آب و فاضلاب استان است که در صورت تامین اعتبار تا سه سال آینده محقق خواهد شد.

وی همچنین  از آغاز طرح آبرسانی به 2 مجتمع روستایی "لای سیاه " و " کوهستان بهارستان"  در شهرستان نایین خبر داد و گفت: این عملیات اواخر فروردین ماه سال جاری به همت قرارگاه بسیج سازندگی آغاز شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ارتقای کمی و کیفی آبرسانی به  450 روستا در سطح استان اصفهان را از اهداف طرح محرومیت زدایی  در منطقه دانست و گفت: این طرح نیز در صورت تامین چهار هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به اجرا در می آید.

وی افزود:  از مجموع  هزار  و 302 روستای استان اصفهان، 949 روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارد.

اکبری تصریح کرد: به دلیل خشکسالی های مستمر و کاهش آبدهی منابع محلی، آب مورد نیاز 305 روستا در طول سال به صورت سیار تامین شود که تعداد آن ها در ماه های گرم سال به 356 روستا می رسد.

وی ادامه داد: آبرسانی سیار سال گذشته در پی افزایش دمای هوا  با 40 دستگاه تانکر سیار به مناطقی که با کاهش فشار و یا قطع آب مواجه شده بودند، صورت گرفت.

   شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ شامل 57 شهر و 380 روستا با کمبود آب به میزان 3.2 تا 4.3 هزار  لیتر در ثانیه مواجه است که امید می رود با اتمام و تحویل سامانه دوم آبرسانی به اصفهان توسط شرکت آب منطقه ای، بخشی از این مشکل برطرف شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/361649/تامین-آب-روستاهای-سه-شهرستان-محروم-اصفهان--نیازمند-164-میلیارد-تومان-اعتبار-است
بستن   چاپ