پیام سپاهان
بانک‌ها بیشترین مصرف کننده برق در بین ادارات مهاباد
يکشنبه 5 تير 1401 - 15:23:13
پیام سپاهان - جلال زایر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با آغاز فصل گرما و پیش‌بینی افزایش مصرف برق در سراسر کشور، در راستای برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، اجرای طرح‌های مدیریت بار و کاهش پیک، با مدیریت مصرف در بخش های مختلف، مورد توجه مردم و روسای دستگاه های اجرایی و ادارات قرار گرفت.
وی افزود: براساس بازدیدهای انجام شده 10 اداره پرمصرف در این شهرستان تذکر کتبی دریافت کرده اند که در صورت تداوم مصرف زیاد، برق این ادارات بدون هیچ اغماضی قطع خواهد شد.
مدیر امور برق مهاباد اضافه کرد: ادارات دولتی ملزم هستند ضمن صرفه جویی 30 درصدی در وقت اداری و 60 درصدی خارج از وقت اداری در مصرف برق از ساعات 11 تا 13:30 هر روز اقدام به وارد مدار کردن برق ژنراتورهای مولد خود کنند.
زایر با بیان اینکه شمار مشترکان برق این شهرستان امسال با بیش از سه هزار فقره افزایش نسبت به سال گذشته به 99 هزار و 200 مشترک رسیده، ادامه داد: با افزایش این تعداد مشترک جدید میزان مصرف برق به طور میانگین حدود 900 هزار کیلووات اضافه شده است.
وی افزود: هم اینک 6.4 درصد برق آذربایجان غربی در شهرستان مهاباد مصرف می شود.
وی با تاکید بررعایت الگوی مصرف برق از سوی شهروندان بیان کرد: صرفه جویی 20 درصد از انرژی برق توسط مشترکان می تواند میزان قطع برق و خاموشی ها را به صفر برساند. 
به گزارش ایرنا، طبق اعلام مدیران صنعت برق کشور بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، 75 درصد از مشترکان این صنعت ماهیانه تا سقف الگو، برق مصرف کرده و 25 درصد مصرف‌کنندگان نیز بالاتر از سقف الگو از این انرژی مهم استفاده می‌کنند.
مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای 192 روستا در 2 بخش مرکزی و خلیفان است.
برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی مصرف بهینه برق بانک ها قطع برق وزارت نیرو

http://www.sepahannews.ir/fa/News/365766/بانک‌ها-بیشترین-مصرف-کننده-برق-در-بین-ادارات-مهاباد
بستن   چاپ