پیام سپاهان
زراعت چوب در 220 هزار هکتار از عرصه‌های کشور اجرا شده است
پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 00:45:16
پیام سپاهان - عباسعلی نوبخت روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آذربایجان غربی بیش از 25 هزار هکتار از عرصه‌های این استان تحت پوشش طرح زراعت چوب قرار گرفته که پیش بینی شده این میزان به 100 هزار هکتار برسد.
وی ادامه داد: سیاست کلی وزراتخانه احیای پوشش گیاهی بیابان‌ها، مراتع و جنگل‌هاست که در این بین بحث زراعت چوب به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: نیاز صنایع چوبی کشور 5.5 تا 6 میلیون مترمکعب است که باتوجه تنفس جنگل‌های شمال از محل طرح زراعت چوب تامین خواهد شد.
نوبخت با اشاره به لزوم مطالعات و اجرای طرح‌های آبخیزداری هم گفت: براساس سیاست‌های کلی سازمان و وزارتخانه طی 10 سال آینده تمام طرح‌های آبخیزداری کشور به بهره برداری خواهند رسید.
وی تاکید کرد: بازدید و پیگیری مشکلات طرح‌های آبخیزداری باتوجه به مشکلات اقلیمی مناطق مختلف کشور به صورت مستمر و با حضور میدانی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر یکروزه خود به مهاباد از طرح پارک آبخیزداری استاد هژار و همچنین طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از سیلاب در بالادست مهاباد بازدید کرد.
برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی صنعت چوب

http://www.sepahannews.ir/fa/News/371097/زراعت-چوب-در-220-هزار-هکتار-از-عرصه‌های-کشور-اجرا-شده-است
بستن   چاپ