پیام سپاهان
ذخایر ارزی بانک مرکزی پاکستان به 3 میلیارد دلار کاهش یافت
جمعه 14 بهمن 1401 - 16:33:40
پیام سپاهان -

پیام سپاهان

به نقل از سایت خبری "داون نیوز"، بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: با پرداخت قسط بدهی‌های خارجی طی ماه گذشته ذخایر ارزی این کشور 16 درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش درحال حاضر ذخیر ارز خارجی بانک مرکزی پاکستان 3 میلیارد و 90 میلیون دلار است که این میزان پایین‌ترین سطح ذخایر ارزی این کشور پس از فوریه سال 2014 است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
سرمایه گذاران پاکستانی معتقدند: این میزان ذخایر ارز خارجی تنها 18 روز پرداخت واردات این کشور را پوشش می‌دهد که این آمار نیز از سال 1998 بی سابقه بوده است.
به گفته منابع خبری درحال حاضر ذخایر ارزی بانک‌های تجاری پاکستان 5.65 میلیارد دلار است که به احتساب آن مجموع ذخایر ارزی پاکستان 8.74 میلیارد دلار می‌باشد.
کارشناسان پاکستانی همچنین معتقدند: دولت اسلام آباد برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی هرچه زودتر به بودجه نیاز دارد از این رو درحال حاضر دریافت قسط بعدی وام از صندوق بین المللی اولویت‌های دولت اسلام آباد است.
گفتنی است مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول برای ادامه برنامه وام 6 میلیارد دلاری پاکستان آغاز شده و در این راستا دولت اسلام آباد جهت دریافت یک میلیارد دلار از این نهاد مالی حاضر به پذیرش شرایط سخت اقتصادی همچون افزایش قیمت برق، سوخت و عدم کنترل مصنوعی قیمت دلار در این کشور شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/400028/ذخایر-ارزی-بانک-مرکزی-پاکستان-به-3-میلیارد-دلار-کاهش-یافت
بستن   چاپ