پیام سپاهان
هزینه‌کرد یک درصد فروش معادن در همان منطقه
چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 12:00:49 AM
باشگاه خبرنگاران
پیام سپاهان - مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان کاشان، گفت: متاسفانه در گذشته بنا به رویه غلط در صدور پروانه بهره برداری معادن به مسائل زیست محیطی توجه کافی نشده و مجوز‌هایی بدون استعلام از اداره حفاظت محیط زیست صادر شده است.
او افزود: رهبر انقلاب فرمودند که معادن باید استخراج شود و مردم از برکات آن بهره‌مند شوند، اما بهره برداری از معادن باید با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اجتماعی باشد.
  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه معادن نباید موجب نابودی آسایش و آرامش مردم شود گفت: در سال آینده تلاش می‌کنیم یک درصد فروش معادن در خود منطقه هزینه شود.
زینلیان ادامه داد: اگر معدنی به منابع آبی و محیط زیست آسیب وارد کند طبق قانون با آن برخورد می‌شود، ماه گذشته به پنج معدن ابلاغ شد که جاده‌های دسترسی خود را اصلاح کنند، چون منافع معدن ابتدا باید به مردم منطقه برسد.
او در این سفر، دفتر اکو موزه باباافضل مرق را افتتاح کرد و گفت: اکوموزه‌ها از راه‌های نیل به توسعه اشتغال پایدار برای تقویت گردشگری روستایی است.
زینلیان ادامه داد: اکوموزه با هدف حذف واسطه گری برای کسب و کار خانگی تشکیل شده و کسب و کار روستایی و گردشگری منطقه را تقویت می‌کند.
به گفته او، اکوموزه باباافضل مجموعه‌ای بی نظیر در استان اصفهان و کشور است و مردم می‌توانند از نزدیک با فعالیت‌های روستایی این منطقه و جریان زندگی طبیعی در روستا آشنا شوند.
افتتاح مجموعه گنجینه نگین مرق کاشان و بازدید از آزادراه امیر کبیر کاشان-اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در سفر به شهرستان کاشان بود.
مجموعه گنجینه مرق، با زیربنای 1800 مترمربع و هزینه حدود 7 میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/501778/هزینه‌کرد-یک-درصد-فروش-معادن-در-همان-منطقه
بستن   چاپ