پیام سپاهان
پرداخت 223 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 15:46:54
پیام سپاهان - رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت 223 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت: امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی از آن بهره‌گیری می‌شود.
وی ضمن اشاره به فوت 20 کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.
وی میزان تحقق اشتغال را 111 درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و 432 مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده 223 میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و 560 میلیون تومان پرداخت شده است.
اربابی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری یکی از اقدامات است و از این رو 98 واحد تولیدی دارای خانه بهداشت کارگری است به نحوی که 9 مورد از این واحدها در سال گذشته افتتاح شده است در حالی که 170 واحد تولیدی باید خانه بهداشت کارگری داشته باشند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: میزان رسیدگی به پرونده‌ها از 102 روز به 27 روز کاهش یافته است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این مهم نشان از تلاش همکاران ما در این حوزه است.
وی از 63هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و 200 واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.
اربابی ضمن اشاره به کاهش دادخواست‌ها در حوزه کارگری گفت: 28 مورد شورای اسلامی کارگری در شهرستان کاشان فعال است و از سوی دیگر سه مورد انجمن کارگری جدید در این شهرستان به تازگی مشغول به فعالیت هستند و 50 مورد نیز نماینده کارگران در کاشان وجود دارد.
انتهای پیام/801/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/844514/پرداخت-223-میلیارد-تومان-تسهیلات-اشتغال‌زایی-در-کاشان
بستن   چاپ