پیام سپاهان
هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 - 08:49:12
پیام سپاهان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.
وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.
سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.
وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.
کد خبر 747720

http://www.sepahannews.ir/fa/News/844688/هفته‌-فرهنگی-اصفهان-فرصتی-برای-معرفی-هنرمندان-و-اندیشمندان-است
بستن   چاپ