پیام سپاهان

آخرين مطالب

ازدواج مجدد برای زنان سخت‌تر است مقالات

ازدواج مجدد برای زنان سخت‌تر است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - از ازدواج که می‌گویی تنها به وارد شدن نام یک شخص جدید در شناسنامه ات فکر می‌کنی بدون آنکه بدانی در پس ورود این نام چه تعهدات و مسئولیت‌هایی را بر عهده خواهی داشت.
  همواره ازدواج به عنوان یک امر پسندیده در میان جوانان و جامعه شمرده می‌شود و گاهی با وجود اینکه درگیر زندگی روزمره متاهلی می شویم دلمان هوای زندگی مجردی می‌کند. گاهی دلمان می‌خواهد بدون اینکه فکر و دلهره دیر آمدن شوهر یا خانم از سر کار را داشته باشیم، با همان بی‌مسئولیتی قدیم لم بدهیم روی کاناپه.
فریبا، یک خانم مطلقه از زندگی نه چندان طولانی با همسر اولش می‌گوید. نادر نه تنها مرد آیده آل زندگی‌اش نبود بلکه با تمام معیارهای شخصی‌اش نیز فاصله داشته.
او با بیان اینکه به اجبار پدر و مادرش با نادر که پسر عمویش بوده ازدواج کرده و البته این ازدواج به حتی یک سال نیز نرسیده است، افزود: در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته‌ام که می‌خواهم با نگاه عمیق تری به ازدواج با فرد دلخواهم فکر کنم و تصمیم بگیریم.
فریبا با بیان اینکه بعد از گذشت چند ماه از طلاقش با نادر موقعیت ازدواج دوم برای او فراهم شده است، گفت: به تمام زنان مطلقه‌ای که قصد ازدواج دوم دارند توصیه می‌کنم که به مقوله ازدواج به عنوان یک اسباب بازی نگاه نکنند که تا مدتی برایشان سرگرمی داشته باشد و بعد مانند اسباب بازی زندگی آنها را به هر طرفی بکشاند.
در همین رابطه علی راکی- روان شناس، با اشاره به اینکه ممکن است برای افرادی که خواستار ازدواج دوم هستند رویکرد، نگرش و رفتار اطرفیان منجر به پیدایش سوالاتی از جمله اینکه علت جدایی چه بوده است ختم شود، افزود: علاوه بر پاسخگویی به اطرافیان، فرد باید به توجیه جامعه نیز بپردازد. زیرا رویکرد افراد جامعه نیز نسبت به ازدواج دوم متفاوت است. در نتیجه آیا جامعه در این شرایط زمینه ازدواج دوم را برای فرد فراهم می‌کند؟
این روان شناس ازدواج تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری روان شناسان و جامعه شناسان به موضوع طلاق بیشتر توجه کرده‌اند تا کمتر شاهد این پدیده در سطح جامعه باشند.
راکی با بیا اینکه فردی که قصد ازدواج دوم دارد باید به علل وقوع طلاق توجه کند که دوباره این اتفاق را تجربه نکند تا بتواند یک ازدواج موفق داشته باشد، ادامه داد: شاید بزرگ ترین دلیل طلاق در جامعه، بعد فرهنگی طلاق باشد که درواقع در خانواده فرد اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: در مرتبه نخست مهم ترین دلیل آن بی‌برنامه بودن و نبود آشنایی نسبت به خود و دیگری است. زیرا فردی که قصد ازدواج دارد باید نسبت به توانایی‌ها و وضعیت خانوادگی مناسب و تمام مواردی که مربوط به خود آگاهی می‌شود مسلط باشد.
این روان شناس ازدواج با اشاره به اینکه اگر دختران در موقع ازدواج به دنبال فردی باشند که بیشترین تطبیق را با آنها دارد بپردازند کمتر دچار مشکل می‌شوند، گفت: در امر ازدواج مهم ترین کار این است که از مشاوران نیز کمک گرفته و حتما در ازدواج‌های اول و دوم یک تحلیل مناسب با کمک مشاور صورت گیرد.
راکی افزود: افزایش آگاهی نسبت به اینکه چرا طلاق صورت می‌گیرد، افزایش مهارت‌های ارتباطی در رابطه با اجتماع از مواردی است که فرد می‌تواند با در نظر گرفتن افزایش آگاهی نسبت به آنها ازدواج موفقی داشته باشد.
وی ادامه داد: در واقع نداشتن مهارت‌های ارتباطی با اجتماع و بیماری‌های روحی از علل اصلی طلاق محسوب می شوند. بدین معنا که فرد علاوه بر اینکه قبل از دواج مشاوره انجام نداده و مهارت‌های کافی را بدست نیاورده به بیماری نیز مبتلا شده است.
راکی ادامه داد: در واقع دو موضوع است که از طریق اجتماع و فرد به خانواده‌ها منتقل می‌شود که باعث می شود ازدواج‌ها یا به تاخیر افتد یا با مشکل همراه شود. موضوع اول توجه بیش از حد و در بسیاری از مواقع در نظر گرفتن تطبیق مناسب نسبت به جسم و ظاهر است و موضوع دوم بحث مالی و بحث‌های مهریه یا دارایی‌های طرفین است که این امر حتی در بعد از طلاق درافراد سخت تر نیز‌ می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: بدین معنا که افرادی که قبلا ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند دوباره ازدواج کنند باید مراقب باشند که این شرایط را دوباره تجربه نکنند و ازدواج‌هایی که صرفا با در نظر گرفتن ظاهر و وضعیت مالی صورت می‌گیرد دچار مشکلات بزرگی می‌شود که طلاق هم از جمله این مشکلات است.
این روان شناس ازدواج ادامه داد: بسیاری از زن و شوهرها وقتی به طلاق فکر می‌کنند و طلاق می‌گیرند، از عوارض و عواقب آن آگاه نیستند. شخصا به عنوان روان شناسی که در حیطه مشاوره ازدواج فعالیت کرده است به زن و شوهرها توصیه می‌کنم که به راحتی این تصمیم را نگیرند. زیرا در آن لحظه‌ای که می‌خواهند طلاق بگیرند به فکر آرامش‌اند و این در حالی است که وقتی طلاق می‌گیرند به این نتیجه می‌رسند که این آرامش ایجاد نشده است.
راکی تصریح کرد: طبق تحقیقاتی که اخیرا از زن و مردانی که طلاق گرفته بودند انجام شده، بیش از 50 درصد آنها از انجام طلاقشان رضایت نداشتند و اعلام کردند که اگر دوباره به زندگی قبل برگردند به احتمال زیاد دیگر طلاق نمی‌گیرند.البته برای این دسته افراد ازدواج مجدد سختی‌هایی وجود دارد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/48804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهم زنان از اقتصاد ایران؛ چند درصد بازار کار دست زنان است؟

کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

برخورد انضباطی نکونام با هافبک آبی ها

سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود

1500 معلم فداکار در اصفهان شناسایی شدند

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

دانش، معنویت و مهارت سه‌گانه‌ ارتقای معلم نمونه است

بنشین! مرو!

شب ماند و او دیگر نیامد

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

الگوی چینی ترک برداشت

افزایش حقوق بازنشستگان 22 درصد + 650 هزار تومان است

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی

بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

رشد 2 برابری لایروبی قنوات در نطنز

ساخت روزانه 2.5 کلاس درس در استان اصفهان

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است

نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است

شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است

نکونام با حامدی‌فر برخورد می‌کند

4 هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند

جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است

واکنش تند دو ستاره سپاهان به مجری پرسپولیس

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!