پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

نقش خانواده در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی مغفول مانده است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان -رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: امروز نقش خانواده در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی مغفول مانده است؛اگر پویایی و کارآمدی درخانواده شکل بگیرد، شاهد این همه ناهنجاری نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیین افتتاح دفتر مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با حضور مدیران شهری، فعالان عرصه خانواده و جمعی از شهروندان در محل این مرکز برگزار شد.
رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین اظهار داشت: خانواده مقدس‌ترین نهاد اجتماع برای ساماندهی جامعه، پیش‌گیری از آسیب‌ها و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و پایگاهی برای شناسایی مشکلات جامعه است.
کوروش محمدی افزود: اگر امروز پویایی و کارآمدی در نهاد خانواده شکل بگیرد، هرگز شاهد این همه ناهنجاری نخواهیم بود؛ متأسفانه هرگاه دم از نشاط اجتماعی می‌زنیم به یاد برگزاری کنسرت یا جشن‌های شهری می‌افتیم، اما هیچ‌گاه به این فکر نکرده‌ایم چطور می‌خواهیم به خانواده‌ای که برای آن محتوا تولید نکرده و به او مهارت نیاموخته‌ایم و آموزش و پرورش ما روش‌های تعلیم و تربیت و فرزندپروری را به او نیاموخته است، شادی و نشاط تزریق کنیم؟.
وی ادامه داد: متأسفانه همواره بر اساس سلیقه عمل کرده و با صرف هزینه‌های زیاد ادعا کرده‌ایم خانواده‌ها را شاد کرده‌ایم، اما هیچ‌گاه اثری از این برنامه‌ها در دل خانواده‌ها به جا نمانده است.
محمدی بیان داشت: خوشبختانه مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان را با تلاش چند گروه کارشناسی و پس از رسیدن به مدلی مفهومی راه‌اندازی کرده تا برای پویایی و کارآمدی خانواده محتوا تولید کند.
رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متأسفانه خانواده امروزی همه چیز را رها کرده است؛ از دولت گرفته تا مدرسه و اجتماع برای آن تصمیم می‌گیرند و روی آن تأثیر می‌گذارند، اما می‌خواهیم طوری عمل کنیم که خانواده توانمند شده و روی این نهادها اثرگذار باشد.
رئیس کمیسیون امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مرکز تخصصی خانواده باید برای خانواده‌های اصفهانی و جامعه الگو ایجاد کند و به صورت تخصصی پیش برود.
وی افزود: امروز در حوزه زنان، کودکان و هنجارهای اجتماعی به شدت با چالش مواجه هستیم و از تمام دستگاه‌ها و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهیم برای رفع این مشکلات به ما کمک کنند.
خانواده واحد بنیادین و سلول اصلی جامعه محسوب می‌شود
در ادامه این برنامه، جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه طبق اصل دهم قانون اساسی خانواده واحد بنیادین و سلول اصلی جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: در قرآن کریم بارها بر اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده تأکید شده است.
رضا اسماعیلی افزود: هیچ نهادی نیست که با خانواده سروکار نداشته باشد؛ خانواده مانند گنجی است که همه از آن بهره‌برداری کرده‌ایم اما آیا توانسته‌ایم از این گنج حراست کرده و آن را محکم‌تر و کارآمدتر کنیم؟
وی با بیان اینکه اصفهان باید طبق سیاست‌های شهرداری و شورای شهر، شهری خانواده‌مدار باشد، ادامه داد: خانواده در ایران دچار تحولات مثبت و منفی شده است. اندازه خانواده‌ها کوچک شده و روابط والدین با یکدیگر و با فرزندان دچار چالش شده است، سطح تحصیلات و اشتغال زنان بالاتر رفته و همچنین با ظهور رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی ماهیت خانواده در حال تغییر است.
مشاور فرهنگی شورای شهر اصفهان با اشاره به همکاری و همفکری با بخش‌های مختلف شهرداری و دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای راه‌اندازی مرکز تخصصی خانواده افزود: در وضعیت خاصی قرار داریم و ایران دومین کشور جهان است که به سمت سالمندی می‌رود و باید برای این تغییرات آمادگی داشته باشیم.
از هر 100 ازدواج در اصفهان 33 مورد به طلاق می‌انجامد
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از هر 100 ازدواج در اصفهان 33 مورد به طلاق می‌انجامد و علاوه بر آن شاهد افزایش طلاق عاطفی و کاهش عشق، تعهد و وفاداری میان زوج‌ها هستیم که نیازمند برنامه‌سازی است. اگر تمام سازمان‌ها، نهادهای اجتماعی و بهزیستی دست در دست هم دهند می‌توانیم بر اساس یک الگوی علمی، برای آینده بهتر نهاد خانواده برنامه‌ریزی کنیم.
اسماعیلی با اشاره به برگزاری بیش از 15 جلسه تخصصی برای تدوین استراتژی‌های مرکز تخصصی خانواده، درباره راهبردهای این مرکز گفت: آگاهی‌بخشی، تغییر نگرش‌ها، آموزش و بهبود مهارت‌ها از جمله راهبردهای مرکز تخصصی خانواده خواهد بود.
این جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: برای بهبود شرایط خانواده‌ها نیازمند تغییر نگرش‌ها هستیم و علاوه بر زنان، مردان نیز باید نگرش‌های خود را تغییر دهند.
اسماعیلی بیان داشت: امیدوارم مرکز تخصصی خانواده به نهادی برای تولید برنامه و تولید محتوا برای تأمین خوراک خانواده‌ها تبدیل شود و خانواده جایگاه اصیل خود را بازیابد.
این جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: عشق و صمیمیت، تعهد، تعالی و معناگرایی و داشتن هدف، روابط زناشویی مطلوب و پایداری اقتصادی، پنج ضلع عشق است و برای استحکام نهاد خانواده باید این اضلاع را تقویت کنیم.
گفتنی است دفتر مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خیابان آبشار اول، حد فاصل پل بزرگمهر و پل خواجو، بعد از خانه هنرمندان قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/97552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر ترامپ هم بیاید به اندازه سال 96 دستش برای تحریم ایران باز نیست / با دانستن نیازهای 89 میلیون ایرانی، می توان کسب و کاری موفق داشت/ بهترین سرمایه گذاری خرید خانه است

خروج و ورود اسب به خمینی شهر ممنوع شد

دستگیری قاتل فراری با همکاری پلیس اصفهان

شرایط طرح مسکن خبرنگاران در اصفهان اعلام شد

تصاویری جالب از بازار طلافروشان تهران، اصفهان و رشت 50 سال پیش + عکس

ربات ضدحشره حبوبات برای رفع دغدغه خانه داران ساخته شد

ایجاد بازارچه محلی برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در مهاباد

رتبه نخست اصفهان در تکمیل طرح‌های نیمه تمام و راکد در کشور

احیای منسوجات سنتی و بافت‌های قدیمی در کشور ضروری است

روحیه ایثار تبلوری ترجیح منافع عمومی به شخصی است

سرازیر شدن آب باران به تونل در خیابان‌های اصفهان (فیلم)

برخورد قانونی در انتظار کوره داران و مراکز دپوی غیرقانونی چوب در رفسنجان

دکلمه خوانی زیبا با صدای حسین پناهی و هوشنگ ابتهاج

تاریخ انتشار نسخه کارگردان بازی Dark Envoy مشخص شد

سامسونگ در طرحی ویژه، گلکسی واچ 6 رایگان به خریداران می‌دهد

جنجال برای اپل؛ ویدیو تبلیغاتی آیپد پرو به‌شدت حاشیه‌ساز شد

تابوشکنی در اصفهان؟

ودیعه نجومی به‌جای املاک نجومی

چرا بایدن فرصت طلایی احیای برجام را از دست داد

هیچ توافقی بین ایران و آژانس صورت نگرفته است

برادران در سایه؛ درباره داماد رئیسی و برادرش که نقش پررنگی در پس‌پرده دولت دارند

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403/ حرکت خلاف جهت طلا و سکه

تصمیم حیاتی دولت برای حقوق و دستمزد کارگران

برگزاری آئین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر سمنان به مناسبت روز دختر

شناخت مشی شهدا و ایثارگران موثرترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

فوت کارگر معدن بر اثر سقوط در قیف معدن شن در دهاقان

بتن‌ریزی آخرین پارت از دیوارهای زیرگذر پل خاتون‌آباد + فیلم

برنامه‌ریزی اقتصادی باید مبتنی بر زیست بوم فرهنگی باشد

بورس گلاب در کاشان نهادینه می‌شود

برخورد مرگبار قطار با مادر و فرزند 10 ساله‌اش

هم‌آرایی نوآوران برای رفع چالش‌های فولاد مبارکه

نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شد

کاشان محور جشنواره ملی طراحی منسوجات سنتی شد

برگزاری همایش‌ پیاده‌روی خانوادگی «هم قدم شو» در منطقه یک اصفهان

برگزاری چهارمین دوره رویداد صدرا در دانشگاه آزاد نجف آباد

نمایشگاه جتکس؛ فرصت معرفی دانشگاه آزاد نجف آباد به جامعه بین الملل

توسعه فضای فرهنگی وکتابخانه ای در مهاباد

ادامه رقابتهای بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

پرداخت شش میلیارد تومان زکات در مهاباد

وزش باد پدیده غالب استان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای حسین پناهی

به آرزو نرسیدیم و دیر دانستیم...

آپدیت اول پیکسل 8a قابلیتی هیجان‌انگیز را به این گوشی می‌آورد

سامسونگ پیشرفت چشمگیری در بازار آمریکا تجربه کرد

فلسطینی‌هایی که اسرائیل زنده به گور کرد

بازگشت جزء به اصل

1000 روز تغییرات

مصاحبه جنجالی بایدن با CNN؛ بحران بی‌سابقه بین آمریکا و اسرائیل

آموزش‌وپرورش راهش را گم کرده است

عطر و رایحه ایرانی در کاشان پیچید