پیام سپاهان

آخرين مطالب

ترقه بازی! اجتماعی

ترقه بازی!
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - تلاش برای بزرگ‌نمایی نفوذ چند ریزپرنده در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران این شجاعت را داشت که از قبل رسما اعلام کند پاسخ جنایت اسرائیل را خواهد داد و در شب عملیات وعده صادق نیز رسما انجام این عملیات را اعلام کرد اما صهیونیست‌های غاصب که در چند ماه اخیر فقط نظاره‌گر شکست در ابعاد مختلف بودند می‌خواستند با عملیاتی رسانه‌ای این‌گونه وانمود کنند که ابتکار عمل در دست آنهاست و پاسخ دفاع مشروع ایران را داده‌اند؛ زمین سوخته‌ای که بر بی‌اعتباری نظامی صهیونیست‌ها دامن زد.
شکست تمام عیار صهیونیست‌ها با ریزپرنده‌ها
عملیات «وعده صادق» علاوه بر تقویت قدرت بازدارندگی ایران و تغییر معادلات منطقه‌ای، یک نگرانی فزاینده را برای متحد همیشگی صهیونیست‌ها یعنی آمریکا ایجاد کرد و بایدن در اظهاراتی عنوان کرد که آمریکا در اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و از سوی دیگر هم شورای امنیت بدون صدور بیانیه علیه ایران، اعلام کرد که حمله به اماکن دیپلماتیک، نقض آشکار اصل مصونیت این اماکن و نشان دهنده حق مشروع ایران در پاسخ به این جنایت تروریستی بود و همه این گزاره‌ها باعث شد تا صهیونیست‌ها با رجز خوانی‌های فیک، دم از حمله به ایران بزنند اما تحرکات هفته اخیرشان نشان از عقب‌نشینی آنها از این اقدام داشت زیرا مسئولان سیاسی و دفاعی کشورمان عنوان کردند که خطای اسرائیل را به صورت کوبنده پاسخ می‌دهند تا این که بامداد آخرین روز فروردین اخبار مربوط به تجاوز صهیونیست‌ها به ایران منتشر شد و بیش از گذشته بر حقارت و بازنده بودن رژیم غاصب اسرائیل صحه گذاشت. آنچه رخ داد چیزی شبیه یک ترقه‌بازی بود. منابع خبری از شنیده شدن صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان خبر داده و پدافند نیز در واکنش به شیئی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد، فعال شده است. با وجود پدافند به موقع و نابودی چند ریزپرنده و برقراری آرامش در اصفهان و تبریز، رسانه‌های خارجی سعی در بزرگ‌نمایی عملیات شکست‌ خورده آخرین روز فروردین داشتند. پدافند هوایی کشور بامداد دیروز نفوذ ریزپرنده‌ها از نقطه نامعلوم را در آسمان اصفهان خنثی کرد و شرایط در اصفهان بلافاصله عادی گزارش شد. در تبریز هم هیچ‌گونه انفجاری رخ نداده و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیئی مشکوک اقدام به شلیک کرده بود. خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا هم تکذیب شد. هرگونه حمله موشکی یا ایجاد انفجار بزرگ در ایران تا این لحظه قطعا منتفی است اما برخی رسانه‌ها چند ساعتی است که خود را با اخبار جعلی حمله بزرگ اسرائیل مشغول کرده‌اند! در حالی که اسرائیل برای جبران شکست خود در عملیات وعده صادق سعی کرده ابعاد این عملیات را کوچک جلوه دهد، رسانه‌های اقماری اسرائیل به زبان فارسی سعی کردند حمله ناکام چند ریزپرنده را بزرگ و حماسی جلوه دهند. عملیات «وعده صادق» از سه ویژگی گستردگی، حمله از خاک و اصابت دقیق به اهداف برخوردار بود و معادله جدیدی را در منطقه رقم زد تا به این ترتیب ضربه موثر در مقابل هر نوع عملیات «واقعی» در منطقه خاکستری را از جانب رژیم صهیونیستی مهار کند و در این میان صهیونیست‌ها به دلیل ترس از جنگ، مشکلات سیاسی و عدم همراهی آمریکا نهایتا به این نتیجه رسیدند که به جمهوری اسلامی ایران یک پاسخ «فیک» و بدون پذیرش مسئولیت بدهند که این اقدام از منظر استراتژیک به این معناست؛ معادله‌ای که در پی آن بود برقرار شده و اسرائیل در چارچوب محاسباتی که مدنظر ایران بود، تصمیم گرفته است. هدف رژیم غاصب صهیونیست این بود که «دسترسی» خود را در ایران نشان بدهد اما عملا نشان داد پذیرفته خطای برآورد قبل از حمله دمشق را نباید تکرار کند و به این ترتیب هدف جمهوری اسلامی ایران با تغییر محاسبات دشمن، محقق شد.
دو ضربه کاری به رژیم 
رژیم صهیونیستی در کمتر از هفت ماه دو ضربه کاری متحمل شد که هر یک از حیث داخلی و خارجی، ترمیم‌ناپذیر هستند. نخستین ضربه، عملیات طوفان‌الاقصی بود که یک غافلگیری استراتژیک و شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ برای تل‌آویو محسوب می‌شد. دومین ضربه اما حاصل ناتوانی و خطای محاسباتی سران اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران بود که درنهایت به عملیات نظامی بی‌سابقه و کم‌نظیر ایران علیه رژیم صهیونیستی منتهی شد. عملیات وعده صادق که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی دستگاه‌های مختلف صورت گرفت و هم‌افزایی میدان و دیپلماسی را نشان داد، پیام‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه داشت. جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوز به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، تصمیم به اقدام تنبیهی علیه این رژیم گرفت و عملیات وعده صادق را در راستای دفاع مشروع و ارتقای سطح بازدارندگی، طراحی و اجرا کرد. درباره علت انجام عملیات وعده صادق باید به این نکته اشاره کرد که رویداد حمله به سفارت ایران باعث شد دوران صبر استراتژیک جمهوری اسلامی در برابر شرارت‌ها، اعمال خرابکارانه و تروریستی اسرائیل به پایان برسد و البته عصر جدیدی در منطقه آغاز شود که بر اساس آن، توازن وحشت و معادله بازدارندگی به کلی دگرگون شود. آمریکایی‌ها که تهران را در پاسخ دادن بسیار جدی می‌دیدند، با تلاش‌ گسترده از طریق واسطه‌های مختلف، خواستند سطح اقدام ایران را تنزل دهند. اسرائیلی‌ها نیز با ارسال پیام از طریق واسطه‌ها، ملتمسانه خواهان پاسخ سطح پایین ایران بودند. در عین حال رژیم صهیونیستی، دستور تخلیه سفارتخانه‌های خود را صادر کرد؛ زیرا تصور می‌کرد سخت‌ترین پاسخ ایران، حمله به یکی از سفارتخانه‌های اسرائیل باشد. با این حال ایران نه فقط چنین طرحی را در دستور کار نداشت بلکه به پاسخی دردناک‌تر می‌اندیشید. البته تا زمان عملی شدن پاسخ ایران، اسرائیلی‌ها ناگزیر شدند با انتظاری کُشنده و فرسایشی، شب و روز را با وحشت سپری کنند. از واقعیت تا رویا
مسلما دشمن به هیچ وجه خواهان برقراری آرامش در ایران نبوده و از هر وسیله‌ای برای ایجاد ناامنی چه در واقعیت و چه در اذهان مردم استفاده می‌کند که نمونه آخر آن در همین چند ساعت گذشته رخ داد و در حالی‌که علمیات ریزپرنده‌ها بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید، با استفاده از رسانه‌های خود تلاش کرد آرامش مردم را به هم بریزد. رسانه‌های بیگانه از همان ابتدا که خبر اولیه وقوع انفجارهای اصفهان منتشر شد،‌ از وقوع انفجارهای متعدد در شهرهای مختلف ایران خبر دادند که البته در این زمینه هم موفقیتی به‌دست نیاوردند. CNN به نقل از منابع آمریکایی نوشته که این کشور از حمله اسرائیل به ایران خبر داشته است. خبرنگار اسرائیلی که به نقل از ABC مدعی حمله نیروی هوایی اسرائیل به هفت شهر ایران بود، توییت خود را حذف کرد. امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای ایران 
البته در اصفهان و تبریز و سایر شهرهای کشور آرامش برقرار بود. تصاویر منتشر شده از لحظات طلوع آفتاب در اصفهان نشان داد که این شهر در آرامش است. شرکت فرودگاه‌ها هم اعلام کرد که همه پروازهای فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های کشور به حالت عادی برگشته است. تلاش برای بزرگ‌نمایی نفوذ چند ریزپرنده در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران این شجاعت را داشت که از قبل رسما اعلام کرد که پاسخ جنایت اسرائیل را خواهد داد و در شب عملیات وعده صادق نیز رسما انجام این عملیات را اعلام کرد اما در مقابل اسرائیل در این مدت بزدلانه و مخفیانه به ترور مستشاران کشورمان در سوریه یا خرابکاری‌هایی مثل عملیات بامداد دیروز‌ پرداخت که این نشانه ضعف آنهاست.اقدامی که بنا به گزارش‌های رسیده، جنگ روانی دو چندانی را به جان صهیونیست‌ها انداخته است به طوری که رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی صهیونیست از جمله ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز ناخرسندی از این موضوع اعتراف کرده‌اند که این اقدام بسیار ضعیف و مسخره بود. شواهد حکایت از آن دارد که صهیونیست‌ها این بار با سیاست جنگ‌طلبانه هم نمی‌توانند خود را از این باتلاق نجات دهند و به نظر می‌رسد غرق شدن در آن برای صهیونیست‌ها بهتر از ورود در میدانی است که نه تنها حریف آن نیستند بلکه توانایی همراه کردن دولت‌های دیگر را هم ندارند چرا که کشورهای غربی صراحتا از تنش‌افزایی بیشتر در غرب آسیا نگران هستند و در این خصوص به نتانیاهو هشدار داده‌اند. اما با وجود ادعای حمله اسرائیل به ایران و بحرانی بودن اوضاع، شرایط در جای جای کشورمان آرام بود و منابع خبری از آرامش کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان و امنیت در فرودگاه هشتم شکاری خبر داده و ادعای رسانه‌های خارجی را در این خصوص تکذیب کردند. سفر رئیس جمهور به سمنان و حضور در اجتماع مردمی نیز دلالت بر این امر داشت و امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار در اصفهان اظهار داشت: انفجار بامداد جمعه در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی به شیئی مشکوک بود که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است و کارشناسان مربوط در حال بررسی ابعاد موضوع هستند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد. بی‌تردید حیات صهیونیست‌ها در تداوم جنگ و افزایش بحران است اما با شواهد موجود، می‌توان نتیجه گرفت که شجاعت آغاز چنین جنگی را ندارند و به جای نبرد در میدان می‌خواهند با تاکتیک‌های رسانه‌ای و عملیات‌های تبلیغی،خود را فاتح میدانی نشان دهند که بنا بر توییت وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها «ضعیف» و فاقد هر گونه اعتبار است؛ درست مثل ماهیت وجودی خود صهیونیست‌ها.
به عصر «پساوعده صادق» خوش آمدید‌ 
مهدی محمدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در خصوص اهمیت پیامدهای عملیات «وعده صادق» به عصر «پساوعده صادق» اشاره کرده و ضمن تاکید بر حق مشروع ایران برای دفاع از خود، گفت: پاسخ ایران باید به گونه‌ای انجام می‌شد که منجر به تغییر اساسی محاسباتی شود که رژیم بر اساس آن تصمیم گرفت به دمشق حمله کند تا صهیونیست‌ها متوجه این مساله شوند که چنین حملاتی نباید تکرار شود و راهبرد «نبرد در منطقه خاکستری» که بیش از شش سال در جریان است، متوقف شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/843066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد

جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران

خبر تلخ برای فیلم بازها؛ وبسایت Subscene به زودی تعطیل می‌شود

فیلم| مردم درباره طرح نور چه می‌گویند؟

ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند

باران بهاری و سیل در روستاهای نایین

ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد

جاده شهرضا-اصفهان غرق شد!

فیلم| شهردار اصفهان راننده تاکسی برقی شد!

لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش 6 درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان

رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است

بخشی از کتاب/زندگی تنها سایه‌ای است گذرا

قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا را نه سامسونگ ساخته و نه شیائومی

نسخه جدید بن‌سلمان- بایدن برای تغییر چهره منطقه

کنایه «عصر ایران» به دولت: تعداد کارخانه‌های احیاشده هر بار هزارتا زیادتر می‌شود

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد؟

5 تغییری بزرگی که آپدیت فال‌آوت 4 به بازی آورده است

آنر Magic 6 RSR Porsche Design برای عرضه در بازار جهانی معرفی شد

پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

جنجال قرارداد چینی شهرداری تهران؛ شفافیت کجاست؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار: روشنگری هم «تحریک» محسوب می‌شود

تیتر گمراه کننده‌ برای نقدینگی

وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید باران

پیگیری مشکل اینترنت در روستاها

مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها

محبوس شدن 3 نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم

آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد

مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور

مصدومیت 5 نفر در پی واژگونی 206

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است

داستانک/ زنگوله‌ای بر گردن

افشاگری در دادگاه؛ مایکروسافت به‌دلیل ترس از گوگل روی OpenAI سرمایه‌گذاری کرد

ترمز گرانی مسکن در «شیپور» و «دیوار» کشیده می‌شود

تحلیل ظریف از نقشه ضدایرانی

ستون سرکوب

جنگ کریدورها در خاورمیانه

همتی: این دولت 600 هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است/ ویدئو

رادان: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

این گوشی مچ همه میان‌رده‌ها را می‌خواباند؛ حتی پوکو X6 پرو

آنتروپیک نسخه iOS چت‌بات Claude را منتشر کرد

باگ‌های آزاردهنده جدیدی وارد ویندوز 11 شده‌اند

رانت شیرین 69 میلیارد دلاری برای واردکنندگان

سفر سرنوشت‌ساز گروسی به تهران